|
|||||||||||||
Er det noen som har noe ny info om fremdriften på banen. Bilder er alltid kjekt |
|||||||||||||
de har fått inn anbud for beregninger av avkjøringsoner m.m. Richard |
|||||||||||||
|
vet ikke kor du har den infon fra men. Snakte med Anders i går da jobbet di forsatt med å få et firma til å teine banen for en billig peng. ellers så jobber titania med å fulle ut tomta. han antok da til meg at første trin var ferdig på slutten av 2013 |
||||||||||||
|
Hva er første trinn? Rallycross-bane? ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
Asfalt bane!! |
||||||||||||
Til meg sa han, på direkte spørsmål, at han håpet anlegget skulle stå ferdig til 2014. Da forstod jeg det som han mente HELE anlegget. Om de bygger trinnvis, eller allt på en gang, var han ikke sikker på. |
|||||||||||||
jeg har forstått det som første byggetrinn skulle være ferdig 2014 som inkluderer banen vi vil ha! men jeg har ikke førstehånd info. på dette. Richard |
|||||||||||||
Er det noen oversikt/bilder av hvordan banen blir? If it handles like it's on rails, you're not driving it fast enough. |
|||||||||||||
De må vel fyst få lov te å tegna banen/anlegget? Som tobbenO skriver, jobbes det med å få noen til å gjøre dette. |
|||||||||||||
|
Kjapt spørsmål. Hvor lenge har denne banen/baneanlegget vært under planlegging? Vi skal alle bli gamle, men å bli voksen er frivillig!! |
||||||||||||
|
Det foreligger en tegning fra NBF (som kostet 300.000) men som NBF selv nå underkjenner som ikke god nok.... Derfor skal en proff banetegner inn, for å få dette gjort en gang for alle... |
||||||||||||
Veldig bra!! Livin la vida sofa |
|||||||||||||
Var det KNA Raceway som betalte 300.000 kr for denne banetegningen, eller var det NBF som betalte dette.? Vet du hvorfor den ble unnerkjent.? Er det noen i Norge som tegner baner eller må denne kompetansen hentes utenlands.? |
|||||||||||||
|
KNA som betalte NBF... |
||||||||||||
jeg kan tegne en bane til dem for en halv pakke tyggo! satan så vanskelig dette skulle være da??? GOLF R Team MONNJUICE!! |
|||||||||||||
tyggi GOLF R Team MONNJUICE!! |
|||||||||||||
|
Ja, eg heller ser ikke helt problemet med det. ![]() Vi skal alle bli gamle, men å bli voksen er frivillig!! |
||||||||||||
|
Banen skal bygges for racing, da er det krav til masse ting dere aldri har hørt om. Skulle man laget barnehage hadde nok HC vært perfekt.... |
||||||||||||
|
eg gir deg HC gjerna ein halv pakke tuggi mot å få detaljerte banetegninger som følger nasjonale og internasjonale krav..... sikkert flere også, så bare å starte å tegne... |
||||||||||||
|
Eg sier jo ikke at det bare er å tegne en bane ferdig arbied. Men siden det har blitt bygd millioner av baner tidligere må en vel ikke finne opp hjulet på nytt igjen?? Og SÅ inn i helvete mye tror eg ikke det er. Vi skal alle bli gamle, men å bli voksen er frivillig!! |
||||||||||||
Mye som skal måles opp da., fart i enhver sving etc.., har man en 3-4 personer på et slikt arbeid så ryker pengene fort med normal timelønn.... |
|||||||||||||
|
Ihvertfall når de kaster bort 300 000 før i det hele tatt arbeidet er kommet i gang. Vi skal alle bli gamle, men å bli voksen er frivillig!! |
||||||||||||
det skal brukes kalkulatorhoder i mange timer før en bane blir endelig.. og de timene er ikke billige.. og de må sannsynligvis ned i Europa for å finne fagekspertisen.. enklere med rally, vi trenger ikke hverken bane eller avkjøringsoner.. ![]() Richard |
|||||||||||||
Er det ikke mulig å søke om noen av pengen tilbake fra NBF etter at de først sier ok og deretter underkjenner en bane tegning. Rarat at KNA skal ta hele tapet her. Virker nesten om om det var litt sabotasje her. |
|||||||||||||
Eg har 3d data på nye rudskogen. Å det e klotoider å overgangskurver,avkjøringssoner å breddeutvidelser all over. Dette er antageligvis nøye beregnet. Ingen problem å tegna,eller bygge modell. Er vel heller å få krav spec å stemma ja... |
|||||||||||||
|
Håper de får klotoidene til å åpne riktig vei da, og ikke slik det ble på ACR etter at kjøreretningen ble snudd. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
Og for de av dere så forsto like lite som meg når de her tullingene begynner å snakke jibberish så betyr altså klotide: http://no.wikipedia.org/wiki/Klotoide Vi skal alle bli gamle, men å bli voksen er frivillig!! |
||||||||||||
Hehe. Takk Arne. Nå forstod jeg litt mer jeg og. ![]() |
|||||||||||||
Har det noe å si for fulle folk på snescooter då? Livin la vida sofa |
|||||||||||||
Før H_c får i oppgave å tegne noe utover pinnemenn må ha klare å skrive tyggi rett![]() ![]() |
|||||||||||||
|
Sliter litt med tastaturet du og ser eg ![]() Vi skal alle bli gamle, men å bli voksen er frivillig!! |
||||||||||||
|
Noen som vet fremdriften på dette anlegget? Går alt etter planen, eller? T1 1957 - 10.67 / 206 kmh |
||||||||||||
Eg treffe han så drive me dette på lørdag, så viss eg ikkje bler for fodle ska eg prøva å få någe info![]() |
|||||||||||||
|
Er det mulighet for å ta seg opp på området, eller er det stengt av? Lurte på å ta litt luftfoto :) - '00 BMW 330Ci E46 ESS SC - '18 BMW 330e F30 M-Sport - 91 Yamaha FZR1000 Genesis |
||||||||||||
Gjør vel ikke noe om det er stengt av for kopteret sin del? 2006 Honda Ridgeline 1991 Honda NSX 2009 Volvo V50 (Kånebil) |
|||||||||||||
Jo, for eg tror de komme te å skyta det ned for at de ikkje vil visa att der ikkje har skjedd någe der inne.. Livin la vida sofa |
|||||||||||||
|
Skal ikke spøke med å bli nedskutt. Spesielt for de som driver ulovlig fuglejakt :) http://www.timesofmalta.com/articles/view/20120426/local/cabs.417206 Er greit å komme så nærme som mulig for å fly over et så stort(?) område. - '00 BMW 330Ci E46 ESS SC - '18 BMW 330e F30 M-Sport - 91 Yamaha FZR1000 Genesis |
||||||||||||
Fortsatt fylling av masse det går i... Usikker på om du klare å komma deg opp, titania drive jo å fylle så kan godt ver at alt e et "anleggsområdet" Men det e jo uansitt ikkje någe serlig å se på då, kun grus:) |
|||||||||||||
|
Mye masse større bane ?? Så lenge de jobber med grunnarbeidet , så går det jo fremover . ![]() GT40 Den mest populære sportsbilen gjennom tidene som går mer enn 200mph |
||||||||||||
e det 2014 som e målet då eller? |
|||||||||||||
|
Eller så blir det en veldig høy bane til slutt... ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
enten høsten 2014 elle våren 2015... Husker jeg rett blir der 2015 slik at underlaget kan sette seg bedre før en asfalterer... som igjen gjør at vegen/banen holder seg lengre å en sparer på det øvetid |
|||||||||||||
skulle være ferdig i 2013 opprinnelig.. hva kan dette tyde på ? en gjeng med tafatte og udugelige utbyggere? Eller noe annet? GOLF R Team MONNJUICE!! |
|||||||||||||
samma faen når det blir, bare vi ikke snakker 2020.. Men bedre at de bruker tid nå og får en ordentlig bane, enn at vi får reve#2. |
|||||||||||||
du skal se det FORT blir 2020 og hylle.... GOLF R Team MONNJUICE!! |
|||||||||||||
jeg syns heller ikek at det er "viktig" at de bruker tid nå... tid har de brukt nok av allerede.. GOLF R Team MONNJUICE!! |
|||||||||||||
Ikek 1994 Nissan Micra 1,3 CVT 2015 Prius + Seven(!) |
|||||||||||||
Jo, det er viktig. hvis ikke massen får satt seg ordentlig må de jo bare grave opp hele dritten en gang til :) da tar det enda mer tid! ;) Nå får man jo en god og solid bane. Men førsteprioritet bør være asfaltbanen. |
|||||||||||||
Tror ikkje du ska ver redde for utbyggerene H_c, det virke som flinke folk med godt driv:) |
|||||||||||||
GJEISP!!! er bare å kjøre over med ei hoppetusse det din dumme faen! Så du mener at når man bygger vanlig vei her til lands.. så må man vente FIRE ÅR fra man legger grus til man kan asfaltere?? Satan for en extremt lam og naiv borforklaring... GOLF R Team MONNJUICE!! |
|||||||||||||
|
Ser for meg at det må være en nokså stor hoppetusse i Sokndal! :-) ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
H_c, 4 år ??? hallo, Se på vegstandaren her til lands da,, etter et par år er det enormt med telehiv... PGA dårlig forarbeid. Banen er heller ikke ferdig utfylt, er det som tar tid. tror du det bare er å hente en traktor å en gravemaskin, grave å pynte litt, så asfaltere rett etterpå så har du en bane ? Vær glad folk som har lit peiling gidde å jobbe med dette slik at vi andre kan ha det gøy etterpå. |
|||||||||||||
|
Ser jo for meg at Titania burde kunne fylle ut litt raskere enn de fleste andre steder, med tanke på de enorme dumperne de bruker. Og når vi var på ekskursjon der, mente de at telehiv aldri ville bli et tema, siden pukken var ekstremt stabil, og drenerte fantastisk. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
panser, du kjenner ikke faktaene dine skikkelig.. Flere av veiene vi har her i landet, spesielt i vår region ble bygget av tyskerne UNDER KRIGEN!! jeg har ALDRI sett et eneste telehiv på Løvenstrasse, har du? Så kommer du og forteller nå at det har vert et så massivt utviklingsteg i veibygging at det nå må ta flere år før massen skal sette seg ellers får vi telehiv og en dårlig titania bane? At det er folk med "litt" peiling som du sier som jobber med dette er jo direkte latterlig,.. De har jo ikke fått til noe som helst.. Og som kjent er tillit noe man GJØR SEG fortjent til.. De fleste banene i england ligger på nedlagte flyplasser, også disse bygget UNDER krigen.. At det skal være så jævla vanskelig å bygge en bane er TULL!!!! Den nye motorveien mellom sandnes og klepp ble så vidtt jeg vet bygget på under to år..? har ikke sett noe telehiv der heller.. GOLF R Team MONNJUICE!! |
|||||||||||||
|
Men sørover fra tunnellen på Klepp er veien nokså ujevn. Går i bølger. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
kan tyde på at noen udugelige har bygget der da... GOLF R Team MONNJUICE!! |
|||||||||||||
Heilavede.co`m? Fort gjort i ein fei. |
|||||||||||||
|
H_c e du ikek heilt frisk for tiå?, elle e d bare sånn du e te vanligt ??![]() GT40 Den mest populære sportsbilen gjennom tidene som går mer enn 200mph |
||||||||||||
H_C eg tror ikkje du kjenne faktaene dine skikkelig viss du basere uttalelsane dine på ke du lese her.. Viss du e så jevla misfornøyde me sokendal banen kan du jo bare boykottan når an e ferdige.. då lere di banefolkå og ikkje kødda me deg![]() |
|||||||||||||
|
Alle her vet/viste at 2013 var for optimistisk, dette er ikke et prosjekt med utømmelig lommebok, derfor vilnokdette ta lenger tid en de første "optimistiske" beregningene, men den kommer ogden blir konge... det bør være det viktigste... vi har aldri vært så nærme som nå...... Hc: ka isje du pantsetta barnehagen, og gi de littstøtte, så kan du jo leie inn ein busslast med supermotiverte polakker, som hkan hoppe massene på plass? |
||||||||||||
H_c tror du ska ta deg en tur opp å se området før du fortsetter å klager... At du er en totalt idiot her på nette, det vett di fleste her.. Ring til kna sokndal å be om en omvisning å få litt info om khv som er gjort å hva som skjer frem over... |
|||||||||||||
|
Sist jeg var nede foreslo jeg å kalle opp en av dassene etter H_c... |
||||||||||||
Han må jo være kronisk tett i rauå, siden ALT driden kommer ut kjeften på han..... Reimen |
|||||||||||||
|
![]() `04 VW Multivan 2,5TDI `05 BMW 116i '80 Corvette C3 Guppi@kleppnett.no 93667573 |
||||||||||||
|
nogen trenge å få seg et ligg.. |
||||||||||||
Hvordan er det egentlig å gå hele dagen med så mye aggresjon innabords H_c? |
|||||||||||||
Det var da voldsomt..... det finnes dessuten en del Hc dasser allerede jr.... banen blir bra når den blir llar. og han sokndal banefyren er en kanonkar..... men litt fortgang hadde ikke skadet... GOLF R Team MONNJUICE!! |
|||||||||||||
|
Litt informasjon og oppdateringer er alt som skal til :-) T1 1957 - 10.67 / 206 kmh |
||||||||||||
Det bler nokk bedre oppdateringer når di begynne me asfalt osv.. Ikkje så voldsomt spennande med 20 oppdateringar om masse fylling:) |
|||||||||||||
Er planen nå rallycross bane 2014? snakk om å holde folk for narr. |
|||||||||||||
E d ikke bedre å tenke at vi aldri kommer til å få en bane på vestlandet og heller bli posetiv overasket om det plutselig står en bane ferdig? Saken er vel at det er ikke økonomisk grunnlag for å en bane her på vestlandet, hadde det vært penger tilgjengelig hadde ting gått litt raskere? "Har gammal dame og putter kroner til overs i Audan hver eneste måned" |
|||||||||||||
Hvorfor skal vi ikke kalkulere inn denne banen? Det er da masse fakta å innhente og personer å ringe om en lurer på en dato. JV har jo satt datoer for større eventer enn dette på magrere grunnlag :-) Livin la vida sofa |
|||||||||||||
|
Finnes det en fremdriftsplan på dette prosjektet? 08 BMW 316i Konebil 05 BMW E61 530DAT 1996 Volvo 850 T5 stv 11 50% E92 M3 |
||||||||||||
Hylle : Det er asfalt banen som skal bygges først.. Det er skrevet feil å aldri blitt rettetpå... |
|||||||||||||
|
Det er visst full stans .. |
||||||||||||
|
Vi har nå Mossige inntil videre :) |
||||||||||||
Hvem kan gi info som er korekt her? har hørt osv,, blir for dumt. Fort gjort i ein fei. |
|||||||||||||
Haha Goa, for all del...forsett å håp og spekuler og syt pga at banen ikke står ferdig :-) "Har gammal dame og putter kroner til overs i Audan hver eneste måned" |
|||||||||||||
Ovar kjenner jo de som bygger. så hans info er nok korrekt.. GOLF R Team MONNJUICE!! |
|||||||||||||
Full stans, kaffor då??? http://www.sau.no/ |
|||||||||||||
De drøste seg ihel... GOLF R Team MONNJUICE!! |
|||||||||||||
hehe H_C![]() ![]() ![]() http://www.sau.no/ |
|||||||||||||
|
I forbindelse med at det kom en ny teknisk sjef i kommunen der nede ble det krevd en detaljreguleringsplan før utfyllingen får fortsette. Arbeidet var avklart men ikke formalisert med den gamle sjefen. Planen er utarbeidet og er til godkjenning, men så vidt jeg har forstått så går dagene nå med på å flytte tegning av rør, kummer, kabler og veier 1 meter til høyre eller venstre slik at han blir fornøyd... Når han er fornøyd så vil utfyllingen og fremdriften fortsette. Etter hva jeg vet kommer også designerne tilbake senere i høst for å sluttføre sitt arbeide i forhold til de endringene som er påkrevd i anlegget. |
||||||||||||
Takk gud for at det finnes sånne jævla drittmennesker her på jorden!!!!! |
|||||||||||||
Banen må være klar neste sommer ![]() Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|
Hylle, du passer fint inn med drittmenneskene, det er pga slike utbrudd som du kommer med at folk ikke tør gjøre noe annet enn å følge spillereglene til punkt og prikke, med påfølgende tidstap. Hvem gidder vel bli hengt ut? Hvis man ikke forstår hva som er problemet er ofte problemet en selv..... |
||||||||||||
I klepp kommune har dei paragraf 0, og den sier rett og slett: "Bruk fornuft" eller noe i den duren. Den paragrafen brukes visst av og til for å forenkle ting og slippe å flytte røyr 1 meter etc. http://www.sau.no/ |
|||||||||||||
Ja-ja. Da tar det jo bare lenger tid, greit nok det. Men spørs ikke om konkurrentene på andre siden av fjorden ville fått ting klar hurtigere. Det ble jo lovet i øst og vest og det var ikke måte på hvor raskt ting kunne bli bygget, Det er det jeg trekker utifra. Kan jo være litt fint og pushe på litt og. Synes det er merkelig at det blir utsatt fordi en detaljreguleringsplan ikke er på plass. Den burde vel vært på plass for lenge siden. |
|||||||||||||
|
Hylle, når du viser hvor lite du egentlig kan om historien til dette prosjektet ved å skrive som du skriver over, så trenger du ikke mene noe som helst. |
||||||||||||
|
Den beste medisinen mot at folk tenker for mye på egenhånd, er informasjon. Stusser veldig på hvorfor det skal være så vanskelig å få ut en skikkelig og troverdig status på dette prosjektet. Banen har veldig mange interessenter og noen er sikkert med i å ta et tak dersom man kan gi små håndterbare arbeidsoppgaver til frivillige sjeler. Jeg synes at denne skittkastingen mot folk som egentlig lurer på hva som skjer, er lite produktiv. 08 BMW 316i Konebil 05 BMW E61 530DAT 1996 Volvo 850 T5 stv 11 50% E92 M3 |
||||||||||||
nå har jo Jr. gitt status og han kjenner prosjektet rimelig godt ![]() Richard |
|||||||||||||
|
Det er ikke mitt prosjekt, og ikke min oppgave å gi informasjon. Derimot tilflyter det meg informasjon via mitt virke som løpleder for Rally Sokndal. Denne informasjonen bidrar jeg med når det sutres for mye, selv om det ikke er min oppgave. Jeg har arrangert rally i snart 15 år, og har etterlyst frivillige på dette forum gjentatte ganger. Har du vært behjelpelig noen gang, Volvo? Talk is cheap... |
||||||||||||
|
Ja, men savner en egen side slik som Rudskogen har. Der kom det jevnlig ut info med bilder å greier. Det er slik det bør gjøres. Det er ikke alle som vet hvem jr er, om informasjonen er riktig annenhånd osv. I tillegg så har det vært rolig i media om dette i en god stund. Det er også et dårlig tegn, siden politikere slapper mere av og folk som kan stikke kjepper i hjulene titter oftere frem. Slik som nå feks. 08 BMW 316i Konebil 05 BMW E61 530DAT 1996 Volvo 850 T5 stv 11 50% E92 M3 |
||||||||||||
|
Du skyter på feil mål og tar ikke poenget Jr. Det er litt synd. 08 BMW 316i Konebil 05 BMW E61 530DAT 1996 Volvo 850 T5 stv 11 50% E92 M3 |
||||||||||||
Jeg er med god grunn veldig skeptisk til prosjekter der man til stadighet tar seg i å lure på hvorfor er ikke dette bygget for lenge siden? Og når feks noen i 1997 går ut i media og sier de har jobbet med dette i 20!! år.. så lurer jeg faktisk på om det er rette folk som jobber med det... Eller rettere sagt, hva er egentlig motivet deres? og vil de det nok? GOLF R Team MONNJUICE!! |
|||||||||||||
Eller de bruker de små ressursene de har til få dette til. i steden for å drøse vekk heile greiene på internett. Fort gjort i ein fei. |
|||||||||||||
kurt.. interenett ER dagens informasjonskanal.. og i 2012 burde til og med sokndølingene klare lage en hjemmeside og forklare litt om drift og fremgang. Hadde hjulpet på fremtidige sponsor og reklame kroner og det! De kunne faktisk allerede nå knyttet til seg et par store navn som fikk banner etc på hjemmeside og langs banetrsseen når den var ferdig.. Og HVIS det er små resurser de har så har de FOR LITE RESURSER!! og burde latt andre få bygge heller. de var ikke eneste alternativet.... GOLF R Team MONNJUICE!! |
|||||||||||||
Og dessuten er det kun EN person jeg vet om i verden som klarer dørese vekk ting på internett.... GOLF R Team MONNJUICE!! |
|||||||||||||
Men å oppdatere en nettside tar jo ikke mye ressurser. Om de er 5stk inne på den administrative siden må en av de klare å sette av 30 minutter en kveld annenhver uke for å komme med en liten update på framgangen, uten at det skal stjele stjele ressurser av prosjektet? Da merker iallefall puplikum at det skjer noe, og man roer ned de fleste ryktene som svirrer. |
|||||||||||||
|
De kunne jo bare opprettet en facebook side. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
Hallo.. var bare noe eg sa!! ligger ingen fakta bak dette. Fort gjort i ein fei. |
|||||||||||||
|
vi har alle godt av å vente litt, ikke bare få allt oppi nevene hele tiden !! Jr jeg har lyst å være sånn frivillig , hvor kan jeg møte den ralli i sokkendal ? |
||||||||||||
|
Bare å komme det, vi er på Drageland industriområde fra morgenen av. |
||||||||||||
|
Synd at Underhaug trakk seg ut når han ikke vant frem med lokasjon. Han hadde økonomisk interesse... det er kun DA ting blir gjort. T1 1957 - 10.67 / 206 kmh |
||||||||||||
Nemilig Trond, hadde det vært et godt økonomisk fundament (aka sponsorer ellet "rike" onkler) så tror eg at ting hadde gått raskere men interessen er kun på et "sparke i dekk og spise pølser" nivå der alle vil ha men få vil bidra. På det informasjonsmøtet vi hadde med BMW klubben i april 2009 så sa de jo at de manglet en god sum av de 10% (av totale konstandene) de trengte for å begynne. Skytt meg om jeg husker feil... "Har gammal dame og putter kroner til overs i Audan hver eneste måned" |
|||||||||||||
Som meg og Kurt sa, de gjør så godt de kan med de resuresene de har. Imellomtiden har vi rudskogen og våler :-) "Har gammal dame og putter kroner til overs i Audan hver eneste måned" |
|||||||||||||
Andre, vi har ikke en jævla drit. Våler og Rudskogen er østlendingene sitt......det er jo det som bør drive det hele 200sx rps13 Silvia rs12 FJ20 (WRX -02 stygg og 9-5 Aero som bruksbiler) |
|||||||||||||
|
Skal man til Rudskogen eller Våler, må det planlegges endel. Fordi det er langt å reise. I Sokendal er det kun en kort tur som kan tas mer eller mindre på direkten. Derfor er Nærheten viktig. GT40 Den mest populære sportsbilen gjennom tidene som går mer enn 200mph |
||||||||||||
Da så, siden det kom så klart frem nå så bør vel pengene bare begynne strømme inn slik at denne banen blir ferdig :-) "Har gammal dame og putter kroner til overs i Audan hver eneste måned" |
|||||||||||||
Ja. Nettopp derfor bør denne gjengen der nede , som angivelig holder på med denne banen, holde sidene skikkelig oppdatterte og engasjere folk. På web siden kan de f.eks legge ut konto nummer til sponsorer/støtte fond. Jeg personlig kunne hatt fast trekk på en hundrelapp i mnd for å bidra......men som alle andre vil jeg vite prgresjon og ha informasjon løpende.(ikke slik staten gjør når de sponser u-land, bare sender penger og håper på det beste) Det kunne gjerne vært en ide å lage f.eks -en blogg som koster noen kroner å se oppdateringer på, da ved bruk av tellerskritt på tlf. -sponsor/støttefond -medlemskap i ett eller annet - apper til telefoner osv... Sikkert endel som kunne bidratt med dugnad, hvis behovet ble framstillt. F.eks er det sikkert folk som har anleggsmaskin kompetanse som kan kjøre maskin i ei helg eller noe.....hvis titania lar noen "låne" maskinene deres...... Uansett er masse muligheter for å engasjere folk. Tipper det finnes mennsker som er interessert i bilsport som jobber med markedsføring, e.l som kunne bidratt med sine kunnskaper....men de må spørres og informeres. Å lage en blogg kan jo alle. Da kan det oppdatteres fortløpende for hver dag..... 200sx rps13 Silvia rs12 FJ20 (WRX -02 stygg og 9-5 Aero som bruksbiler) |
|||||||||||||
Mange flinke kvinnelige bloggere som sikkert kan ta på seg jobben! "Har gammal dame og putter kroner til overs i Audan hver eneste måned" |
|||||||||||||
Vennine til Hylle i flinkepiker f.eks ? |
|||||||||||||
Er det ikke slik at om man mottar tippemidler så skal man ha et ganske striks budsjett og tidsplan klar, og det er nøye oppfølging på prosjektet? Rekner med et prosjekt av denne typen og denne størrelsen mottar en betydelig del tippemidler? |
|||||||||||||
Trenger man noe oppdateringer da, For meg holder det å vite at det kommer en asfaltbane og da helst mens jeg enda lever. Selvom det er noe frem i tid så kunne man vel begynne med å leie ut banen og få lagt opp terminlister for et par år. Da får man iallefall noen kroner inn istedenfor kun ut. |
|||||||||||||
Ja oss si 2020 :-) "Har gammal dame og putter kroner til overs i Audan hver eneste måned" |
|||||||||||||
http://radiomotor.no/produkter/podcasts/ Anders Stene forteller litt om Sokndal på Radio Motor.. Ligger nederst på siden. |
|||||||||||||
den virker ikke her. kun de to øverste podcastene som det ser ut til å være noe på |
|||||||||||||
rart.. det funker enda her.. |
|||||||||||||
Virker ikke hos megheller. Fort gjort i ein fei. |
|||||||||||||
Virker her![]() http://www.sau.no/ |
|||||||||||||
funker her "Har gammal dame og putter kroner til overs i Audan hver eneste måned" |
|||||||||||||
De mangler penger.... ![]() "Har gammal dame og putter kroner til overs i Audan hver eneste måned" |
|||||||||||||
Kunne dei ikkje klart å funnet 8-10 millioner på statsbudsjettet og ført over. http://www.sau.no/ |
|||||||||||||
Om det settes opp 2-3 bomstasjoner rundt banen (samt et par fotobokser for ekstra inntekt) for å tilbakebetale disse 8-10 millioner kronene så hadde det ikke vært et problem tror eg :) "Har gammal dame og putter kroner til overs i Audan hver eneste måned" |
|||||||||||||
|
Har jo vært mye snakk om OPS-veibygging i det siste, der veier blir bygd på avbetaling. Løsningen er opplagt å la et privat selskap finansiere byggingen, mot at de får inntekter fra bompenger PÅ banen (ikke ved banen). For eksempel Autopass på langsiden, med 10 kroner per runde, og at treffene ellers ikke koster noe. Og at man selvsagt får kvittering med tid på hundredelsnivå for passeringene, med utregnet tid mellom passeringene... ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Blir som Ringen bare med autopass |
|||||||||||||
|
Nettopp. Og med rundetidservice. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
Hm, velkjent teknologi, enkelt å administrere, lav brukerterskel (som rånerne alltid syter over), lave driftskostnader og helt i fremkant av moderne kundefokus. Det er jo akkurat så bra at ingen noensinne kommer til å tro det er mulig å gjennomføre - så da gjør vi det heller slik det har blitt gjort de siste femti årene for ikke å skremme geriatrisk avdeling i NBF. :-) Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler. |
||||||||||||
Vel, jeg er forsåvidt for OPS-veibygging OM de fjerner årsavgiften. Virker jo logisk at man skal betale for den veien man kjører på. Men før OPS så ble jo veiene finansiert av våre skattepenger, men nå skyver regjeringen mer og mer av den regningen over på oss med flere bom-penge finansierte veier der kostnaden for hver passering øker kraftig. "Har gammal dame og putter kroner til overs i Audan hver eneste måned" |
|||||||||||||
Men, tror fremdeles ikke banen står klar til 2015 :) "Har gammal dame og putter kroner til overs i Audan hver eneste måned" |
|||||||||||||
|
Årsavgiften har vel aldri hatt noe med veibygging å gjøre? ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Nei, opprinnelig var det vel en luksus avgift for de få som hadde råd til å ha bil :-) Nå er jeg ikke like gammel som dere men het ikke årsavgiften, veiavgift før? http://www.hegnar.no/motor/article387395.ece "Har gammal dame og putter kroner til overs i Audan hver eneste måned" |
|||||||||||||
|
Det er ihvertfall mange som kaller det veiavgift, men den har alltid gått rett i statskassen, og vært knyttet til det å eie bil. Har ikke noe med veier å gjøre. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
Link te intervjuet for dokke som ikkje fekk det te på siå derane http://radiomotor.no/podcast/Raceway.wav ----------------- 07`Grandis 90` Yota Gt4 91` Yota Gt4 - Rallybil |
||||||||||||
Hva skjedde med motorakademiet. Jeg trodde de skulle jobbe sammen. http://www.motorakademiet.no/ |
|||||||||||||
Den linken virka ja:-) Fort gjort i ein fei. |
|||||||||||||
Motorakademiet så vel ikke grunnlag til å drive noe med fortjeneste i sokndal. Livin la vida sofa |
|||||||||||||
Sokndal og motorakademiet sitt samarbeid var at det skulle bygges på fjermestad og i sokndal.. men fylkeskommunen ville kun ha anlegg i sokndal etter det eg husker.. Rett meg om jeg tar feil.. |
|||||||||||||
Motorakademiet skrev dette på hjemmesiden....en gang Da var de jo senge kammerater, det virker som om de ikke har samarbeid lengre...eller at motorakademiet ikke eksisterer lengre. Fremdrift Motorakademiet planlegger en utbygging med følgende planlagte faseutbygginger: - Utbyggingsfase 1 Sokndal Byggestart våren 2011 - Utbyggingsfase 2 Sokndal Byggestart august 2012 - Utbyggingsfase 3 Time Byggestart januar 2013 |
|||||||||||||
Haha... GOLF R Team MONNJUICE!! |
|||||||||||||
http://jbl.no.dev2.newsflow.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=23899&sok=1 Stemmer det eg skreiv.. |
|||||||||||||
|
Er lagt asfalt nå ![]() http://www.roganytt.no/rogaland-far-nytt-bilsportsenter-for-ungdom-og-voksne/ - '00 BMW 330Ci E46 ESS SC - '18 BMW 330e F30 M-Sport - 91 Yamaha FZR1000 Genesis |
||||||||||||
|
Kanskje litt feil tråd.. pytt.. - '00 BMW 330Ci E46 ESS SC - '18 BMW 330e F30 M-Sport - 91 Yamaha FZR1000 Genesis |
||||||||||||
|
Rykter om når den tas i bruk, da? Forutenom at det ikke ble i 2012 Så mange drømmer, så lite penger |
||||||||||||
|
Sikkert kjekt for de som driver med slikt. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
|
Det står til våren i artikkelen. Rekner med det er neste år. - '00 BMW 330Ci E46 ESS SC - '18 BMW 330e F30 M-Sport - 91 Yamaha FZR1000 Genesis |
||||||||||||
Er heile bane asfaltert? Fort gjort i ein fei. |
|||||||||||||
|
Regner med at det er en kort driftingsløyfe som er asfaltert, og at deler av hovedbanen skal være grus. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
Synd det ikke er asfaltbaner for racing her vestpå. Alt dreier seg om Rally i dette landet. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
|
Det er jo to racingbaner i prosjektfasen på Vestlandet, så noe blir det nok ut av det. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
Mener eg las en plass at det var framdrift på den banen som skal havne i Karmøy-området? Fjord motorpark? |
|||||||||||||
|
Ja, det er jo den som er det andre prosjektet. De skal ha nye møter utpå våren. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
Ser ikke d helt store trackdaypotensialet her, blir vel mer en lekeplass for folk som vil drifte/sladde. Passer jo meg utmerket at halve banen er grus, sålenge jeg har en bil som takler begge deler ----------------- 07`Grandis 90` Yota Gt4 91` Yota Gt4 - Rallybil |
||||||||||||
http://www.h-avis.no/sport/vestlandets-storste-idrettsanlegg-1.8185168 05 Caravelle 2,5 TDI volvo 850 super car Nilsen Bilskade 92049723 |
|||||||||||||
|
Virker som nordfyklet driver bevisst overkjøring... ----------------------------------------- Clarkson's highway code on cyclists: 'trespassers in the motorcars domain, they do not pay road tax and therefore have no right to be on the road, some of them even believe they are going fast enough to not be an obstruction. Run them down to prove them wrong' |
||||||||||||
|
Hvordan kan man overkjøre et dødt prosjekt? Har ikke sett eller hørt et pip fra Sokndal på årevis. Da kan man ikke klage når Haugalendingene står på så svetten spruter for å få til noe. I "verste" fall får vi to baner inne 2 timer fra Stavanger, ikke akkurat krise det vel? He who is last shall be sideways and smiling |
||||||||||||
hvis vi har Rogfast online i 2020 så blir det meget liten forskjell fra Stavanger & de.. og innen den tid burde det være noe på gang ellers så er pensjonistene her inne helgrå etter den tid.. Richard |
|||||||||||||
Karmøy er veldig kurant å kjøre til etter di laget tunell fra E39 Tysvær til Karmøy. Mener eg brukte ca 30 min fra Karmøy til Årsvågen. 05 Caravelle 2,5 TDI volvo 850 super car Nilsen Bilskade 92049723 |
|||||||||||||
|
Stemmer det. Fatte ikkje koffer folk henge seg så opp i den fergå. Bakker er det om du kjører sør eller nordover Så mange drømmer, så lite penger |
||||||||||||
viktig å ikkje glemme at disse fittetrynene i nordfylket anket regionaltildelingen og er dermed delvis ansvarlig for at sokndalprosjektet har gått tregt! Livin la vida sofa |
|||||||||||||
|
Vel, til tross for at de IKKE ble tildelt regionalstatus har de jammen stårr på og kommet lenger enn i Sokndal. Det nytter ikke å sette seg ned og at alle andre er dumme, det blir ikke bane av slikt! He who is last shall be sideways and smiling |
||||||||||||
Det er helt korrekt, men karma skylder fjord et skudd for baugen! Livin la vida sofa |
|||||||||||||
Jaja, kem her vett liksom noe om ka som skjer i Sokndal bare fordi de ikkje oppdatere om ka som skjer dernede.. Steinutfyllingen e iallefall ganske nær ferdig.. Og sokndal vil aldri slite med støy, men det vil karmøy. |
|||||||||||||
|
De har vel plenty av utfordringer med grunneierne. Er det som blir temaet til våren. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Logikken te fjord motorpark, med at de ligge godt an siden de e i flyplassone er jo litt blåst. Om et område allerede er belastet er det ikke sikkert det ønskes mer belastning. Livin la vida sofa |
|||||||||||||
Det er forsåvidt ikke støyen Arild og Fjord motorpark sliter med. Hovedutfordringen deres e akkvisisjon. Eg elske F5 |
|||||||||||||
Tragisk at de ikke kan informere hva som skjer der nede.Skulle tro det var i Uganda og de hadde ikke internett. Skal de ha blest om noe, så må det informeres,skape forventninger osv. Er jo dyktige folk der nede så eg skjønner ikke hva som skjer. Fort gjort i ein fei. |
|||||||||||||
Det va jo okka by, okka dame før i tiå, så nå e det vel okka by, okka bane..... Ford Mondeo '06 |
|||||||||||||
Hvorfor tar dere ikke kontakt med gutta som driver på i Sokndal? Da får dere både bilder og informasjon. De jobber med en ny hjemmeside som skal være klar på nyåret og som kommer til å bli oppdatert fortløpende. -BB- |
|||||||||||||
Hvorfor kan de ikke opplyse motor folket når de vet at det er folk som sitter å er meeeget spendt. Fort gjort i ein fei. |
|||||||||||||
|
Hvorfor gjøre ting så komplisert? Jobbe med hjemmeside? Er jo bare å opprette en side på facebook (de har sikkert en allede, hvis ikke tar det maks et minutt å lage en), og legge ut statusoppdateringer der. Kan gjøres på sekunder, til og med fra en mobiltelefon. Så kan de interesserte trykke liker på siden, og få meldinger når det skjer noe. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
Føler at det er litt slik det jobbes i Sokndal for tiden... "Vi jobber altså... med noe... helt sant asså...." He who is last shall be sideways and smiling |
||||||||||||
|
Fjord Motorpark er mye flinkere til å informere om status og progresjon i sosiale medier. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
I de fleste tilfeller er det proffere og greiere med en facebookside med informasjon enn en hjemmeside snikra sammen av Kjell i matpausen med microsoft word. |
|||||||||||||
|
Og VELDIG mye lettere å holde oppdatert også, spesielt om det ansvaret er delegert på flere personer. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Sokndalgjengen er kanskje mer opptatt av å bygge motorsenter en å henge på FB. |
|||||||||||||
|
Men om de hadde satt av ett minutt i uken til facebook, hadde det neppe gått mye ut over byggingen. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Mr Bug. Det tror eg neppe. Det tar som Ove sier 1 min å gi oss info. De vil jo ha oss som "kunder" når/viss de blir ferdig?? Fort gjort i ein fei. |
|||||||||||||
|
Har flydd litt idag :) - '00 BMW 330Ci E46 ESS SC - '18 BMW 330e F30 M-Sport - 91 Yamaha FZR1000 Genesis |
||||||||||||
|
- '00 BMW 330Ci E46 ESS SC - '18 BMW 330e F30 M-Sport - 91 Yamaha FZR1000 Genesis |
||||||||||||
|
Film fra lufta http://www.youtube.com/watch?v=o-CIgRrhurM&feature=c4-overview&list=UUWRWPCUqBUQARFwM9FOThWA - '00 BMW 330Ci E46 ESS SC - '18 BMW 330e F30 M-Sport - 91 Yamaha FZR1000 Genesis |
||||||||||||
|
Vurderte å selge bilen og hytta mi der nede.. Men den planen smeltet av den varme asfalten :-) |
||||||||||||
Rundkjøring på en racerbane?? Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
Ringte ein dud som er i styret te banen der nede. Den skal være ferdig utfylt våren 2014. tekninger doseringer osv Ok :-) Karen var ordknapp så eg lot det bli med det maset. Fort gjort i ein fei. |
|||||||||||||
|
"Rundkjøringen" er det 2stk av. Alternativspor blir brukt i rallycross og bilcross, derfor 2 trasêer med forskjellig lengde på hver side av rundkjøringa ----------------- 07`Grandis 90` Yota Gt4 91` Yota Gt4 - Rallybil |
||||||||||||
Alternativ spor er tøft. Kunne tenke meg å begynne med rallycross etterhvert. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|
Jeg synes både bilcross og rallycross ser ut som konkurranser der det gjelder å ta starten, for så å sperre best mulig for de andre. Rett og slett køkjøring, med masse krasjing og ødeleggelser. Det må jo koste utrolig mye å reparere alt som går i stykker. Og ofte er det jo ikke din feil heller, men andre som har kjørt på deg. I rally kan man styre risikoen i større grad selv, ved å kjøre med store marginer. Men der er jo løypene livsfarlige. Har funnet ut at jeg trives best med å kjøre mot klokken på lukket bane. Da blir risikoen for skader og uforutsette utlegg minimert. Dessuten slipper man normalt å kjøre i kø, der forankjørende gjør sitt beste for å hindre at du får kjøre så fort du vil. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
pleier du å vinne over klokken da.. ? Richard |
|||||||||||||
Du har noen gode poenger, Ove. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|
Det har hendt at jeg har vunnet når jeg har kjørt mot klokken, men jeg vinner ikke alltid. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Trodde at Ove av alle her inne var litt mere oppdadert på hvordan Rallycross fungerer og det er ikke mye køkjøring der siden det er tidene som teller og ikke heatplasseringen![]() I bilcross kan det bli litt køkjøring hvis det er bobler med men de minker det heldigvis på de bilene ![]() |
|||||||||||||
|
I finalene teller ikke tiden, men plasseringen. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Riktig det Ove![]() |
|||||||||||||
|
Den gangen jeg kjørte rally, var målet kun å komme heltskinnet til mål, samtidig som vi hadde det moro. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
Ser at Fjord Motorpark har fått seg et temmelig slagkraftig styre. Sitat fra facebook: "Generalforsamlingen i Fjord Motorpark Eiendom AS valgte torsdag et nytt styre med høy spesialkompetanse som dekker et bredt fagområde. Allerede i går hadde styret sitt konstituerende styremøte. Nytt styre består av følgende: 1) Styreleder Bjørn Bugge. Utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole med bred ledererfaring fra offentlig virksomhet, bank og fra akademia, hvor han også har forelest innen bedriftsutvikling, markedsføring, strategi og styrearbeid. Bugge er en meget erfaren styreleder med over 20 års styreerfaring fra en rekke ulike bedrifter. 2) Styremedlem Arvid Grimstvedt, adm.dir i Haugland Industri. Grimstvedt representerer eierklubbene og er styreleder i morselskapet Fjord Motorpark AS 3) Styremedlem Nina Iversen, professor i reiseliv ved BI. Iversen har mange års erfaring fra forskning innen reiseliv. 4) Styremedlem Stig Bakke, günder og ingeniør i oljeservicesektoren (bl.a. tidligere Bakke Oil Tools). Er også motorsportutøver 5) Styremedlem Bjarne Hareide, partner i Lac og adm.dir. i New Media Network AS, konsulentfirma innen strategisk ledelse i mediebransjen. Hareide har et bredt nettverk i næringsliv og politikk. 6) Styremedlem Arve Hæreide, advokat med praksis i Bergen. Hæreide har sitt arbeidsfelt innen skatterett, selskapsrett, eiendom, m.m. Har nær relasjon til eiendomsinvestorene som Fjord Motorpark har innledet et samarbeider med. *) Styretrainee fra Haugesundsregionens Næringsforeningen sitt styreprogram, Eva Svendsen Strand. Svendsen Strand er prosjektleder i Mediehuset Haugesunds Avis. Begynner i ny stilling i januar 2014 som avdelingsleder for kommunikasjonsbyrået Zpirit AS." ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
Etter siste oppdatering som var på sportsbiltreffet i amcar klubbens lokal på Soma , virket det som om Sokendal hadde ramla i ei myr og ikkje ville ha hjelp til å komme opp, og at Fjordmotorpark på Karmøy har fått ordnet det meste og ligger faktisk an til å få til noe på litt kortere sikt. Jeg var ikke på møtet selv, men fikk det referert. Muligens noen her som var på dette møtet? GT40 Den mest populære sportsbilen gjennom tidene som går mer enn 200mph |
||||||||||||
|
Jeg har fulgt med på FMP sitt arbeide, og de har VIRKELIG stått på for å få dette i havn. I Sokndal har jeg ikke hørt om annet enn at de er tom for penger og pågangsmot for lenge siden. Har troen på FMP! He who is last shall be sideways and smiling |
||||||||||||
Dæven, dette ser bra ut :-) "Har gammal dame og putter kroner til overs i Audan hver eneste måned" |
|||||||||||||
Bune; Har FMP fått ordnet det meste? Sist eg snakka me gammle naboane så va det ingen av dei så hadde solgt arealer te dei. Å de kom ikkje te å gjer det heller. Kommunen har vel sagt nei ekspropriasjon og. I Sokendal så har de iaffal begynt å fylla ut masser. Men ska gje Arild all mulig ros for innsatsen. Eg elske F5 |
|||||||||||||
Ser jo nå at kommunestyre i sist behandling sa ja te å tvinga igjennom grunnerverv. Anyhow, det bler en lang veg Eg elske F5 |
|||||||||||||
|
Siggi lige du ikkje at FMP får til noge ![]() GT40 Den mest populære sportsbilen gjennom tidene som går mer enn 200mph |
||||||||||||
Ka linjer leste du det imellom Bune? 2006 Honda Ridgeline 1991 Honda NSX 2009 Volvo V50 (Kånebil) |
|||||||||||||
|
Jeg var på møtet. Det du sier bune stemmer godt. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
Vi mo jo heie fram begge alternativene. Av alle de flotte CVene FMP har fått med i styret tror jeg kanskje Stig Bakke er den viktigste. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|
Jeg heier på begge, har bare mistet troen på Sokndal. Synd, for gutta der nede er jo kjent for å få ting gjort når de virkelig har lyst. He who is last shall be sideways and smiling |
||||||||||||
Bune; kor får du det ifrå at eg ikkje like at dei får te någe? Av å te e det barra lurt å ta av skylappane. Eg barra lure på kor du har det ifrå at dei har fått ordna det mesta? For det lika sant så det han tullingen sa på Fredheim Arena i november ang englandsbåten så sko begynna å gå neste år. Mesteparten av naboane vil ikkje gje fra seg arealer. Det hjelpe ikkje me ett skjørt flertall som e for ekspropriasjon. For det e snudd te neste kommunevalg. Då e ein plutseligt likalangt. Me snakke om ultrakonservative høyre bønder som må avgi areal. Ka e Høyres fanesak nr1 igjennom tidene? Jo, den private eiendomsretten. Det e ein sak som komme te å få ein kanossagang i både rettsapparatet å Miljødepartementet lenge. Misforstå meg rett. Eg bruke rett så det MX anlegget så e der i dag. Å det hadde våre kjekt me någe for bil og 5 minutt frå himahuse. Eg elske F5 |
|||||||||||||
|
Hva er kjøretiden fra sandnes til fjord motorpark anlegget? kjempegøy at dem har en så sterk styregruppe. vitner på at dem tar jobben virkelig seriøst! med slike krefter i sving er det nok mulig å få realistert planene =) |
||||||||||||
Ca. halvannen time. |
|||||||||||||
|
Toppen. Halvannen til Haugesund. Gjennom nye tunnellene går det rimeligt radig Så mange drømmer, så lite penger |
||||||||||||
tja, men er det ikke fotoboks i den.. ![]() Richard |
|||||||||||||
Jo det er det. Og de er vel allerede godt inntjente regner jeg med. Nå tok nettopp frøkna 07.30 ferja fra Mortavika og var hjemme 08.20 Hun bor ca. 5 minutter fra flyplassen. Så det går radig nå ja med den tunnelen. ![]() |
|||||||||||||
|
Hvor er den nye tunnelen? Tar ho 07:30 ferja er ho i land 07:55. Og det er 25 min til Knapphus, og videre ca 30 min til Haugesund den vanlige veien ihvertfall. Vi skal alle bli gamle, men å bli voksen er frivillig!! |
||||||||||||
Hvis jeg ikke er helt ute og kjører nå så er tunnelåpningene her: http://kart.finn.no/?lng=5.45949&lat=59.29788&zoom=12&mapType=norhybrid&markers=5.29602,59.32091,r,Brukerdefinert%7C5.39409,59.32639,r,Brukerdefinert |
|||||||||||||
|
Ho kjører ikke som et kvinnfolk då i hvert fall. (faen ta puggi som fikk meg til å begynne å skrive ihvertfall på den riktige måten!!!)![]() Vi skal alle bli gamle, men å bli voksen er frivillig!! |
||||||||||||
Hehe. Nei tror nok ikke hun ligger først i køen akkurat ![]() |
|||||||||||||
|
Kjører ikke til Knapphus lenger hvis en skal til Karmøy, bare straka vegen gjennom T-sambandet så er en plutselig på Karmøy :) '89 Porsche 944 Turbo '06 Audi A3 2.0 16V TDI quattro '10 VW Passat 2.0 TDI 4Motion R-Line '82 VW Golf 2.0 16V Berg Cup '83 VW Golf 1.5 Automat |
||||||||||||
Kem i allevide verden kjøre om Knapphus hvis de ska fra Arsvågen te Karmøy? Må jo var minst ein times omvei? Eller meina dokke Aksdal? ;) Fra Arsvågen te Aksdal tar det 25 min så rett onda ett kvarter inn te byen. Eg elske F5 |
|||||||||||||
|
Te byen? Då må du jo kjøra sørøve. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
|
Og karte er i orden Blodstrupen?![]() Så mange drømmer, så lite penger |
||||||||||||
|
Er vel heller uenighet om hva som er byen. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
Kjøre fortsatt ikkje te Aksdal lenger hvis ein ska te Karmøy '89 Porsche 944 Turbo '06 Audi A3 2.0 16V TDI quattro '10 VW Passat 2.0 TDI 4Motion R-Line '82 VW Golf 2.0 16V Berg Cup '83 VW Golf 1.5 Automat |
||||||||||||
|
Nja, du kan jo forsåvidt ta nordover til Bergen, men det er lengre.![]() --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
|
Hvis man skal fra sørfylket til Haugesund, er fremdeles Aksdal et kurant valg. Tar litt lenger tid, litt flere km, men koster også en del mindre i bompenger, og man får kjøre mer under åpen himmel. Det er tryggere, GPS virker bedre, man har ofte bedre mobildekning, og som regel bedre radiodekning. Dessuten er det normalt finere utsikt. Så lenge mange kjører den underjordiske veien, blir det også mindre kø. Men til Karmøy ville det være en litt for drøy omvei å kjøre via Aksdal. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
En del mindre bompenger? Ka snakke me om ? 14 kroner pluss spart antall km i bensin og TID, ikke minst. Så mange drømmer, så lite penger |
||||||||||||
|
Jeg regnet på det med statens takster per km, og da kom det ut ørlite billigere rundt Aksdal, uten å sette noen pris på tiden. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Eg seie samma faen kor der komme en bane, bare någe komme! |
|||||||||||||
Jævlig lett å bare sitte på rauå å kreve ein bane her og der uten å gjør ein drit sjøl. rart det ikkje har kommt ein bane frem te nå... :) |
|||||||||||||
Nå va det nå mer meint som å støtte opp under begge anleggå.. Om det ligge på Karmøy eller sokndal, spele ingen rolle.. |
|||||||||||||
|
Ja takk, begge deler? :-) He who is last shall be sideways and smiling |
||||||||||||
News her: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,32813.msg560617.html#new |
|||||||||||||
Krysser fingre for at denne fremdriftsplanen holder. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|
![]() 08 BMW 316i Konebil 05 BMW E61 530DAT 1996 Volvo 850 T5 stv 11 50% E92 M3 |
||||||||||||
|
Går aaaaalt for seint ![]() Så mange drømmer, så lite penger |
||||||||||||
Ferdig asfaltert neste år høres bra ut,l men det skulle jo vært i fjor da. http://www.sau.no/ |
|||||||||||||
|
Då gikk eksproperasjoene gjennom i retten, til Fjord Motorpark. Kommunen vant![]() Utmåling av "erstatning" til grunneiere i mai. Så då er me i gang ![]() Så mange drømmer, så lite penger |
||||||||||||
![]() ![]() Renault Sport Clio IV RS , Fiat Coupe 20v Honda CR-V & Classic Renault R8 Gordini |
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Kult :-) Livin la vida sofa |
|||||||||||||
|
Det blir antydet at asfalt i 2016 er et oprimistisk anslag.... Ikke vits å holde pusten ennå, altså. He who is last shall be sideways and smiling |
||||||||||||
Fantastisk bra:-) 05 Caravelle 2,5 TDI volvo 850 super car Nilsen Bilskade 92049723 |
|||||||||||||
|
http://www.h-avis.no/sport/grunneierne-tapte-rettssak-1.8277196 Så mange drømmer, så lite penger |
||||||||||||
|
![]() ![]() ![]() --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
Dette e kje ekspropiering men redistribuering! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||
Så nå er det plutselig ok med ekspropriasjon....?? |
|||||||||||||
|
Det e annerledes når det e någe me vil ha, vettu.... He who is last shall be sideways and smiling |
||||||||||||
|
GULLet, du får boikotta FMP, når den er ferdig, om du er imot ekspropiering. ![]() Så mange drømmer, så lite penger |
||||||||||||
Ekspropiering er noe drit. Håper at grunneierne får noe i nærheten av rettferdig pris der oppe. Livin la vida sofa |
|||||||||||||
|
Ekspropiering føles nok ofte urettferdig, men er nødvendig for at ikke en vrangpeis skal kunne stoppe store prosjekter. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
|
Fordeler og ulemper med ekspropriasjon er nok direkte linket til om du sitter på giver- eller mottakersiden, ja. Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler. |
||||||||||||
|
Det stemmer nok 02. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
Med et motorsportanlegg som naboene har gjordt alt for å stoppe vil jeg tro at vi i det minste slipper klager på støy![]() http://www.sau.no/ |
|||||||||||||
|
Klager på støy er lite relevant i en flyplass-sone. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
Nåken så har sett terrenget innenfor støysonen, som de krangle om? Det e ikkje brukende til villsau, en gang. Men krangla ska de. Flere v grunneierene bor ikke der. De bruker det som feriehus, eller ikke i det hele tart Så mange drømmer, så lite penger |
||||||||||||
Noen som ikke helt har likt utfallet av rettsaken? ![]() http://www.karmoynytt.no/2014/02/12/slik-ser-det-ut-etter-brannen/ |
|||||||||||||
Vettu ka så e 20 meter langt å lukte hasj? 17. Mai toge på Karmøy :-) Livin la vida sofa |
|||||||||||||
her snakker vi SOMLING som vanligt ja.. JÆVLA UDUGELIGE HAVRENAKKER!!!! GOLF R Team MONNJUICE!! |
|||||||||||||
|
http://tvh.no/2015/06/17/motordrom-til-over-hundre-millioner-kroner/ Detta blir bra. Så ser me ka anlegg så blir best, og raskest kan bli tatt I bruk av oss "vanlige" folk. ![]() Så mange drømmer, så lite penger |
||||||||||||
Vet ikke om de spar inn alle disse andre aktivitetene for å hente mer finansiering. Drømmer har en tendens til å forbli drømmer. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
Der skjer noe iallefall. De som fikk flytta riksannlegget til sokndal skulle hatt bank. Underhaug har penger og har venner med penger vi kunne hatt noe, men noen måttte flyttte det ein plass der det kommer null rekrutering og for langt vekke fra "byen"" Fort gjort i ein fei. |
|||||||||||||
Bank var å ta i då. Men det er vi vante med på T4e håper eg:) Fort gjort i ein fei. |
|||||||||||||
Tviler på at det er rom for 2 fullblods racerbaner i Rogaland. Jeg er fornøyd med 1 som blir noe av. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
Og det ser ut som Haugesunds omårdet vinner. Synd men det kan eg leve med Fort gjort i ein fei. |
|||||||||||||
Området Fort gjort i ein fei. |
|||||||||||||
Men har de ikke allerede lagt milioner i Sokndal i planering? Skjønner ikke dette. Setter de i gang uten at de har full godkjenning og finansisering på plass? Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
Det er også ett problem med Sokndal, null info ca. Ikke lett å få inn masse penger på ett anlegg som ingen vet om lengre Fort gjort i ein fei. |
|||||||||||||
Vi risikere å ende opp med to halvbygde baner. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|
Jeg tror Fjordparken blir gjennomført, men de har blåst opp potensialet for multisport til et urealistisk nivå, så de vil nok slite litt med økonomien i driften de første årene. I Sokndal er jeg mer skeptisk. Tror ambisjonene må tas litt ned, og at det blir litt mindre ambisiøst enn opprinnelig planlagt. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
begge prosjektene kan bygges ut i faser... nedsiden blir da at for liten aktivitet vil føre til at det stopper fort etter den første fasen... men noe er bedre enn ingenting.. Richard |
|||||||||||||
|
Vi ender vel opp med to rallycrossbaner, det er jo tross alt Norge vi snakker om. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
Sokndal er jo valgt av fylket til regionalt motorsportanlegg, da kan de vel ikke bare bygge mindre ting og i mindre skala? Noe av det som ligge i regionalt anlegg etter hva jeg forstår er jo opplegg for alle disse forskjellige grenene + noe om fasiliteter generelt rundt... |
|||||||||||||
|
De fleste forstår vel at FMP ikke kommer til å være helt komplett og startklar august 2017. Men at det blir en del km med asfalt, det tror jeg gjerne. Så mange drømmer, så lite penger |
||||||||||||
|
Tipper dette forsinker Sokndal endel... http://www.nrk.no/rogaland/titania-reduserer-med-40-arsverk_-1.12423750 - '00 BMW 330Ci E46 ESS SC - '18 BMW 330e F30 M-Sport - 91 Yamaha FZR1000 Genesis |
||||||||||||
|
http://www.h-avis.no/karmoy/anlegg/motorsport/gjor-seg-klar-for-omkamp/s/5-62-114097 ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Tragisk! Golf 1 diesel |
|||||||||||||
Kjenner ikke saken, men er imot. Vedtatt av kommunestyret, men skal stoppes. På tide politikere må utdannes før de ka ta noen som helst politiske verv. Politiet skulle også fjernet makkverk som omgjør vedtatte vedtak. Trussel for demokratiet... |
|||||||||||||
Rogfast er kanskje i drift før banene og da er det ikke så viktig hvilke av de som blir realisert... kommer begge blir det sikkert for liten aktivitet på begge.. Richard |
|||||||||||||
|
Ka idioter stemme Ap? Rekk opp ei hånd![]() Så mange drømmer, så lite penger |
||||||||||||
Eg vett kem så stemme AP: Alle Pakkissar. Livin la vida sofa |
|||||||||||||
![]() Richard |
|||||||||||||
|
Der finnes ingen italienere i italiensk salat Der e ikkje pepper i pepperkaker Der e ingen så arbeide så stemme arbeiderpartiet '89 Porsche 944 Turbo '06 Audi A3 2.0 16V TDI quattro '10 VW Passat 2.0 TDI 4Motion R-Line '82 VW Golf 2.0 16V Berg Cup '83 VW Golf 1.5 Automat |
||||||||||||
|
Det er pepper i pepperkaker og det er arbeidere som stemmer AP, når det gjelder Italiensk salat har du forhåpentligvis rett. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
|
De fleste pepperkaker man får kjøpt, inneholder ikke pepper. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
--Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
store drops... Richard |
|||||||||||||
|
http://www.h-avis.no/leder/meninger/debatt/problematisk-brekksladd/o/5-62-114999 1973 Escort RS2000 Replica 2008 Ford Focus Titanium 2.0TDCI Sport 1969 Tempo Corvette 290 De Luxe 1970 125 Tempo Fighter 230 |
||||||||||||
|
Haugesund avis har laget avstemming om FMP. Gå. Inn og stemm. Husk les nøye. http://touch.h-avis.no Så mange drømmer, så lite penger |
||||||||||||
|
Tenker denne fungerer bedre :) http://www.h-avis.no/karmoy/nyheter/hva-mener-du-om-fjord-motorpark/x/5-62-115422 - '00 BMW 330Ci E46 ESS SC - '18 BMW 330e F30 M-Sport - 91 Yamaha FZR1000 Genesis |
||||||||||||
Hvem bruker dem som arealplanlegger? Godt gjort å presse såpass igjennom at man ikke sender nabovarsel til alle berørte og til og med feil støykart.. Risikerer jo og begynne helt på ny igjen... Eg elske F5 |
|||||||||||||
|
http://www.h-avis.no/karmoy/nyheter/hva-mener-du-om-fjord-motorpark/x/5-62-115422 1973 Escort RS2000 Replica 2008 Ford Focus Titanium 2.0TDCI Sport 1969 Tempo Corvette 290 De Luxe 1970 125 Tempo Fighter 230 |
||||||||||||
|
http://www.h-avis.no/nyheter/anlegg/motorsport/mobiliserer-stotte/s/5-62-116056 1973 Escort RS2000 Replica 2008 Ford Focus Titanium 2.0TDCI Sport 1969 Tempo Corvette 290 De Luxe 1970 125 Tempo Fighter 230 |
||||||||||||
|
Då va det tid for å signere igjen, for de som ikke har gjort det. Del gjerne videre på Facebook. http://www.opprop.net/fjordmotorpark Så mange drømmer, så lite penger |
||||||||||||
|
http://www.h-avis.no/sport/karmoy/motorsport/fjord-motorpark-rorer-pa-seg/s/5-62-209667 1973 Escort RS2000 Replica 2008 Ford Focus Titanium 2.0TDCI Sport 1969 Tempo Corvette 290 De Luxe 1970 125 Tempo Fighter 230 |
||||||||||||
Så gydd:-) Nå er det bare sette igang med sparing og finne bil:) Fort gjort i ein fei. |
|||||||||||||
|
Kanskje en gammel 911? Noen jeg kjenner har laget en fin film om en: https://vimeo.com/152094245 ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Så 2018 er vi i gang. ![]() Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
Grom sak! kanskje litt dyre? Fort gjort i ein fei. |
|||||||||||||
Kan bli bra dette. :) http://fjordmotorpark.no/wp-content/uploads/2013/07/160107-FMP-Masterplan-final-report-v4-public.pdf www.turbomega.tk |
|||||||||||||
|
Morsomme beskrivelser av svingene. "Corner 20: uphill and blind, toward left, here low power engines will die" :-) ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
Interessant at dragstripa er 1/8 mile (201m), og totalt 930(!)m lang. Da kan du ha rimelig dårlige bremser.... |
||||||||||||
|
For min del hadde det holdt med 300 meter! :-) ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
For hver gang det presenteres ny baneskisse blir banen kortere og kortere. Snart får vi bare en ny reve bane. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
|
Men selv en ny Reve-bane vil jo være bedre enn ingenting. Og nå er vel dette den endelige planen, så da får vi vel tro at det blir slik. Syntes første byggetrinn så kjekk nok ut, egentlig. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
![]() - '00 BMW 330Ci E46 ESS SC - '18 BMW 330e F30 M-Sport - 91 Yamaha FZR1000 Genesis |
||||||||||||
Kor gammel er denne plakaten? Vist dette kunne vært fakta så kan eg begynne å smil igjen:) Fort gjort i ein fei. |
|||||||||||||
|
Den plakaten er fra et informasjonsmøte i går. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Jeg jobbet sent og fikk ikke gått på møte, sa de noe annet kjekt? |
|||||||||||||
Finnes det penger også til dette? :) Fort gjort i ein fei. |
|||||||||||||
|
Alltid penger fra de som vil bidra :) - '00 BMW 330Ci E46 ESS SC - '18 BMW 330e F30 M-Sport - 91 Yamaha FZR1000 Genesis |
||||||||||||
|
Alle har hørt lenge at det vil komme bane og alle er uttørket på å få noe på vestlandet. At det ikke blir(kanskje?) en Fjord Motorpark, så bør kreftene samles i Sokndal. Beste salgsargument er at en ikke har bruksbegrensing pga støy slik de har de fleste(alle?) andre plasser og kan kjøre på med mye mer aktiviteter. Skal bygges vindmøllepark i samme området samtidig som skal etter planen være ferdige dette året. Jeg har mer tro på denne nå enn før dette møtet. Vil komme en oppdatert nettside med info når alt er klart. Jeg tenker å ta en tur ned å ta luftbilde hvor langt fyllingen er komt, men de holder på enda. - '00 BMW 330Ci E46 ESS SC - '18 BMW 330e F30 M-Sport - 91 Yamaha FZR1000 Genesis |
||||||||||||
|
Hadde vært kjekt med noen bilder , evt film for å se fremgangen. Når var det den skulle være ferdig?? Så mange drømmer, så lite penger |
||||||||||||
|
Vill gjetning: 1. mai 2017? :-) Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler. |
||||||||||||
|
Laga et panorama av området ifra igår https://www.360cities.net/image/kna-raceway-norway-2 - '00 BMW 330Ci E46 ESS SC - '18 BMW 330e F30 M-Sport - 91 Yamaha FZR1000 Genesis |
||||||||||||
|
http://www.360cities.net/image/kna-raceway-norway-2 - '00 BMW 330Ci E46 ESS SC - '18 BMW 330e F30 M-Sport - 91 Yamaha FZR1000 Genesis |
||||||||||||
|
http://www.youtube.com/watch?v=r65mzXD-Ujg&feature=youtu.be - '00 BMW 330Ci E46 ESS SC - '18 BMW 330e F30 M-Sport - 91 Yamaha FZR1000 Genesis |
||||||||||||
[url=http://bildr.no/view/cmovSVZr][img]http://bildr.no/thumb/cmovSVZr.jpeg[/img][/url] |
|||||||||||||
http://bildr.no/view/cmovSVZr |
|||||||||||||
Er noen lass igjen før de er klar til å legge asfalt. |
|||||||||||||
ca. halvveis med fyllmassene ser det ut som.. Richard |
|||||||||||||
Update? 2006 Honda Ridgeline 1991 Honda NSX 2009 Volvo V50 (Kånebil) |
|||||||||||||
|
Blir veldig imponert, om Sokndal blir klar til oktober 2016. Så mange drømmer, så lite penger |
||||||||||||
Oktober er det bare supercrosshallen som er planlagt åpnet/ferdig... Men, hørte en kollega nevne noe om endringer i styret, noen som har noe mer info om det? 2006 Honda Ridgeline 1991 Honda NSX 2009 Volvo V50 (Kånebil) |
|||||||||||||
Er gjort en endring i styret på KNA Sokndal motorsport (som er største eier i KNA Raceway) etter årsmøte, ingen endringer i KNA Raceway såvidt meg bekjent. |
|||||||||||||
Godt nytt.. . http://www.facebook.com/KNARaceway.no/posts/1675058859196024 Richard |
|||||||||||||
sikker?? http://152.93.253.15/motedag?offmoteid=448702 Fylkesmannens instilling er jo å frata anlegget regional status. "Forslag til vedtak: 1. Utvalget tar status i arbeidet med å realisere et regionalt motorsportanlegg i Sokndal kommune til orientering. 2. Prosjektet tilfredsstiller ikke fylkeskommunens retningslinjer til regionale idrettsanlegg, som forutsatt i FT – sak 17/11. Med bakgrunn i dette, bortfaller anleggets innstilling som motorsportanlegg i Rogaland." |
|||||||||||||
|
Kopiert fra Facebook KNA raceway inviterer til infomøte. Det blir en presentasjon av generell status om fremdriften til KNA Raceway AS. Vi har satt av to dager og leverer samme info mandag og onsdag. Det vil bli mulighet til å stille spørsmål. Håper en av dagene passer for alle interesserte Adressen er på KNA Klepp Motorsport, gocart banen. http://www.facebook.com/events/771441793219733/ - '00 BMW 330Ci E46 ESS SC - '18 BMW 330e F30 M-Sport - 91 Yamaha FZR1000 Genesis |
||||||||||||
Hva nytt kom frem i går ? jeg forstår det blir klart for NM runde der i 2020... noe mer ? Richard |
|||||||||||||
|
Vil hele asfaltbanen være ferdig bygget i 2020, da? ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
Finansieriengen er stort sett i orden sier de, så satser på NM 2020. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
|
NM i hva da? Offroad? Supercross? Gokart? Dragracing? ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
Ja. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
NM i droneflyging. En del av NM veka. ;-) Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
Blir nok Nm med bil, da de andre banene er ikke klar før etter 2020 etter det eg har fatta. Fort gjort i ein fei. |
|||||||||||||
|
Så hvilken bane er det som er ferdig til bruk i 2020? Den store asfalt-rundbanen? Dragrace? Offroad? Ble det ikke sagt noe konkret i det hele tatt på møtet? ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
det skulle komme et referat etter møtet i kveld.. så nå bør info-en kunne spores etterhvert... Richard |
|||||||||||||
|
Asfaltbane skulle være ferdig 2020. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
Asfalt banen blir klar då. Har kjøpt bil te han eldste :) Fort gjort i ein fei. |
|||||||||||||
Da er det utsatt et år, pga at de ikke har fått på plass interkommunalt anlegg https://dalane-tidende.no/bjerkreim/eigersund/lund/sokndal/sport/starter-pa-gokartbanen-i-var-utsetter-resten/19.26963 Tommy '09 BMW M3 '17 BMW 118i M sport '06 VW CADDY Only when we risk death, do we feel most alive |
|||||||||||||
|
Nå er jo veldig mange på Titania permittert også, og det kan jo påvirke hvordan det blir med kjøring av materiale på området. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Det er etter det jeg har forstått ferdig utfyllt, så det er ikke noe tema. Her var det Egersund kommune som ikke klarte å bestemme seg for om de ville være med på dette, å danne et interkommunalt anlegg, sa da trakk de søknaden om støtte av tippemidler, ellers så ville de gå glipp av 10 mill. når de får på plass det interkommunale anlegget, forhåpentligvis til neste år. Tommy '09 BMW M3 '17 BMW 118i M sport '06 VW CADDY Only when we risk death, do we feel most alive |
|||||||||||||
Fan så tragisk! Var noen som garanterte at banen var klar vår 2020 :( Fort gjort i ein fei. |
|||||||||||||
Ja de garanterte det, såfremt at de fikk med seg en annen kommune, slik at det ble et interkommunalt anlegg. Det var iallefall det som ble fortalt på møtet. Her er det rett å slett Egersund kommune som ikke har klart å bestemme seg innen tidsfristen Tommy '09 BMW M3 '17 BMW 118i M sport '06 VW CADDY Only when we risk death, do we feel most alive |
|||||||||||||
Egersund ville vel ikke si ja da grunnlaget de fikk presentert var noe tynt å ta en slik stor avgjørelse på. |
|||||||||||||
"Formannskapet i Eigersund er positiv til henvendelsen fra Sokndal kommune vedrørende inngåelse av samarbeid knyttet til interkommunale anlegg. Siden saken ikke er tilstrekkelig utredet, ønsker vi å gå i videre dialog med Sokndal kommune om interkommunale anlegg. Formannskapet i Eigersund opprettholder støtten til KNA Raceway sin status som regionalt anlegg." |
|||||||||||||
Må sei eg ble meget skuffa ja:-/ Men det er folk som har sakt opp sine jobber for at de skal jobbe der, så de sliter jo mer enn meg då:) Fort gjort i ein fei. |
|||||||||||||
https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/K30EPo/kna-raceway-er-i-mal-med-finansieringen-na-skrives-kontraktene KNA Raceway er i mål med finansieringen, nå skrives kontraktene Planene om en racewaybane i Sokndal har vært som et uendelig billøp uten målstrek - før nå. I dag er pengene på plass, den første kontrakten skrivet og det første offisielle vroooom loves i juni 2021. Det er umulig å snakke om KNA Raceway uten å nevne den lange forhistorien. I 10 - 15 år har planene vandret i en uendelig berg og dalbane av nedturer og oppturer. – Men nå skjer det, sier en fornøyd styreleder Hans Arve Pedersen. Gaver Det er ikke småtterier som planlegges. 119,2 millioner er sluttsummen. Nå er alt lost trygt gjennom den formelle møllen. Kommunen og fylket har fattet sine positive vedtak. Sokndal kommune har garantert for 29 millioner og vil forskuttere spillemidler om moms. KNA Raceway håpet å få inn 12 millioner i private gaver. Det skar seg. De fikk inn 14 millioner. – Det forteller noe om positiviteten som er rundt prosjektet nå. Dette er en gladsak i en litt mørk tid, sier Pedersen og viser til at racewaybanen åpner omtrent samtidig med et annet stor, lokalt prosjekt. Jøssingfjord vitenmuseum blir liggende like i nabolaget når det står ferdig til neste år. Grip sjansen I Våler blir banen kalt en hjørnesteinsbedrift. Pedersen innser at det skal noe til å konkurrere med Titania når det handler om hjørnesteinsbedrifter, men han tror banen kan gi både arbeidsplasser og jobber for det lokale næringslivet. – Men da må de gripe sjansene som oppstår. Pedersen forteller at denne banen i lengde havner et sted mellom Våler og Rudskogen, men på et punkt skiller den seg ut som råeste i landet. Ingen av de andre har et like stort utkjøringsområde. – Jeg er spesielt fornøyd med at vi bruker 23 millioner kroner på anlegg som handler om rekrutering. Først når de passerer 15 år får de ta i bruk racingbanen. Skrev kontrakt Fredag ble kontrakten mellom BJ Mydland og KNA Raceway underskrevet. Dermed starter arbeidet med å asfaltere det hele. I tillegg skal grunnarbeidet til supercrossbanen gjøres ferdig og brakkene de har fått gratis fra Titania skal fraktes på plass. – Vil dere slippe til andre i anlegget? – Det er først og fremst et motorsportanlegg vi bygger, men hvis det blir ledig kapasitet vil vi slippe til både sykkel og rulleski, sier han. Fredag ga Hans Arve Pedersen og Leif Roger Øvrebø hverandre albuen på første byggetrinn kunne starte. 90 000 Samtidig er Knut Christensen ansatt som daglig leder for prosjektet. Når det er oppe og står er det han som skal drifte det hele. – Jeg er født og oppvokst med motorsport. Nå kommer jeg fra en stilling i oljesektoren, sier han. Christensen skal ha kontor både på Haua og i Tananger. Når anlegget blir ferdig skal han ha kontor der. – Vi kjørte en anbudsrunde. Det er veldig kjekt at det ble et lokalt firma som fikk kontrakten. Vi håper at det meste av pengene havner i lokalmiljøet. Jeg tror dette på sikt kan bety utrolig mye for Dalane. Vi snakker om et sted mellom 80 000 og 90 000 tilreisende i året, sier Christensen. dansker Han har stor tro på motorsportanlegget siden det blir det eneste i sitt slag på denne kanten av landet. – Vår nærmeste nabo er ikke Våler og Rudskogen, vår nærmeste nabo og konkurrent ligger i Danmark. Der sliter de med støyproblematikk siden det er så flatt. Det gjør ikke vi her. Vi vil nok se mange dansker som tar turen til KNA Raceway Sokndal i framtiden, tror han. |
|||||||||||||
Like visst ikke https her. http://www.aftenbladet.no/lokalt/i/K30EPo/kna-raceway-er-i-mal-med-finansieringen-na-skrives-kontraktene |
|||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||
|