|
|||||||||||||
|
Da er litt data på nye M3/M4 sluppet fra BMW. Noen specs: M3 blir navnet på sedan M4 blir mavnet på Coupe, men denne vil også komme i 4 dørs versjon slik som 6 serie grand coupe. Effekt 430 Hk 500Nm R6 med to turboer Og det mest positive, vekt under 1500 Kg. Kan leveres med manuell eller dobbelclutch kasse. ![]() --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
en pimpa 1M motor da.. ? ![]() Richard |
|||||||||||||
en pimpa 1M motor da.. ? ![]() Richard |
|||||||||||||
|
Men den kommer ikke i gult, og kan ikke leveres med 20"-felger. Dette er bilder av prototypen. Skjermbreddingen og fronten blir nok cirka slik som på bildet. For å få litt respons i motoren, kommer det til å være et system som holder gang i turboene når du slipper gassen, hvis du kjører i Sport eller Sport+. Det vil også kuttes ut sylindre for å få turtallet raskere ned, hva de nå mener med det. Burde ikke alle sylindre kuttes alltid ved motorbrems? Bagasjeromslokk i karbon med CSL-vipp på M4. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
Karbontak og karbon mellomaksel på både M3 og M4. Motoren er basert på samme motor som 1M motoren ja. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
|
Og bilen mellomgasser selv, også med manuell girkasse. Er ikke det litt feigt? Styringen har elektrisk servo. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
Det er dessverre den veien det går. Mulig det går å skru av den funksjonen. Det som er positivt er at det er vekt det fokuseres på i stedet for å bare pøse på med effekt. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
|
Ja, det er veldig positivt. Skulle ønske de laget en lettvektsener med moderat effekt og god respons. Rett og slett en 120CSL. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
Alle skikkelige biler har turbo og karbontak!!!!! Vi skal alle bli gamle, men å bli voksen er frivillig!! |
||||||||||||
|
Men alle biler med turbo og karbontak er ikke skikkelige. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
Orginalt ALS hørtes sjefs ut! Håper på masse smell og flammer då ;-) Livin la vida sofa |
|||||||||||||
|
Kan jo hende de bruker et annet system, som for eksempel elektrisk motor som holder fart på turboene? ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
Regn med at smell og flammer utgår, ja. Slike bonuseffekter gir neppe noen kjøpsreflekser i kondisjonerte strøk i Stavanger vest, vil jeg tro. :-) Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler. |
||||||||||||
nei, det er mer relatert til de som driver med øyhopping til daglig... Richard |
|||||||||||||
Eg ska se denne på bavaria om et par timer, kan knipse noen bilder |
|||||||||||||
|
Det tviler jeg på du skal. Er det 4 serien du skal se på kanskje? --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
Ja, sikkert |
|||||||||||||
|
FYI: M3/M4 er en egen motorsport modell av 3 og 4 serien som ikke blir lansert før neste år.![]() Men ta gjerne bilder, det er en fin bil. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
|
Ser de kaller den F80/F82. Er vel ikke lenge før de må i gang med G-modeller. Har gått veldig inflasjon i de tallene. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
-Og forbokstaven står ikke for "Entwicklung" lenger heller. Det er jo bare rolls hos BMW for tiden; Seriene får nytt navn utifra antall dører, de forskjellige motorinstallasjonene har ingen sammenheng med modellbetegnelsens to siste siffer og karosserifamiliens forbokstav har ingen formell betydning. Kan jo like gjerne kjøpe Auda jo ... Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler. |
||||||||||||
|
Seriene får ikke navn utfra antall dører heller. Man får jo både 2 og 4 dørs 6 serie, og dette vil man jo kunne med 4 serien også etterhvert. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
Det e bare E30 som e BMW. 4 Ever. |
|||||||||||||
AKA Ascona MK2. Livin la vida sofa |
|||||||||||||
Flott hvis BMW nå har skjønt at overvekt går utover sportsligheten. Twin turbo og clutch er veien å gå. Selv gassresponsfanatikere jeg vet om har gått over til turbo ;-) Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
eller noe sånt.. ![]() Richard |
|||||||||||||
|
BMW har jo redusert vekten på siste M3/M4, så de skjønner godt at bilen må være lett. Med moderne understell har gassrespons blitt mindre viktig, siden balansen i bilen er så godt som upåvirkelig av drivlinjen. På eldre BMWer med skråstilte bærearmer var gassrespons svært viktig for å kjøre fort i svinger, siden man styrte vel så mye mer pedalene som rattet når bilen gikk på grensen. Turbo er praktisk for å lage en effekt/momentkurve som gir akseptabel ytelse uten å pådra seg for mye avgifter i Norge. Det er også effektivt med tanke på forbruk/forurensning. Men lydmessig og responsmessig er det selvsagt kjekkere med en skikkelig sugemotor. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
BMW har jo alltid vært blant de letteste i klassen med sine modeller, så vekt har de nok vært klar over lenge. At de nå reduserer med 80Kg fra forgående modell er positivt. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
|
Når kommer de ned på null? Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler. |
||||||||||||
Jeg tror mellomstore biler kan komme seg ned mot 1 tonn igjen med små, effektive turbomotorer og utstrakt bruk av kompositter og aluminium. Jeg tror kostnadene på karbonfiber konstruksjoner kommer til å stupe de neste 5 årene. Dagens spådom. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|
Men stålbiler vil nok fremdles være billigst, og det folk flest vil foretrekke. Sportsbiler vil bli lettere. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Det er mulig stive karbonkonstruksjoner blir en utfordring for kollisjonssikkerhet og retardasjonstid. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|
"... utfordring for kollisjonssikkerhet og retardasjonstid." Jeg kjenner folk som sitter med løsningsforslag på slikt, det er kun spørsmål om pris ut til kunde. Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler. |
||||||||||||
Top Gear patentet? ![]() ![]() Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
Topgears El-bil er ikke til å kimse av.. ![]() Richard |
|||||||||||||
Nei, det er ikke noe stort poeng lenger at forbrenningsmotoren trenger å være koblet til drivverket som de er på hybridbilene. Diesel elektrisk drift kom på ubåter i 1928! Når får du el-bilen, Richard? Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
siste halvdel av november, jeg forventer de setter den i produksjon i løpet av neste uke eller senest uken etter.. vi får status om dette på "my dashboard" på teslasiden.com & de. Så jeg får prøve den på Reve neste år.. Målet må være å holde følge med orangentang bmw 116i rundt der.. ![]() Richard |
|||||||||||||
|
Verdens første diesel-elektriske skip kom i 1903. De første ubåter som kunne lade batteriene med bensinmotor kom ca 1900, første som kunne lade med dieselmotor i 1912. De fleste tidlige ubåter frem til 1945 hadde mekanisk overføring fra dieselmotor til propell. Kun et fåtall hadde kun el-motoren koblet til propellen. |
||||||||||||
Det må bli i dragracing på den lengste av kortstrekkene. 2.1 tonn blir mye å skubbe på i svingene. Jeg har også hørt at varme blir fort et problem med TeslaS på bane. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
ja, varme er et problem på bane, men med revebanen og norske tempraturer og korte heat burde hjelpe på.. klart 2.1 tonn suger big time i svingene.. men jeg får ta det igjen med den elektriske responsen.. Richard |
|||||||||||||
|
Kan bli interessant med en Reveduell, ja. Teslaen skal jo være voldsomt mye raskere på rettstrekkene, mens BMWen må ta igjen det tapte med lavere vekt i svingene. Minner meg litt om når jeg hadde duell med Rune Y ("Porschekiller") på Reve for mange år siden. Jeg kjørte 318iS, han kjørte 900 hk Corvette med turboer og tomatkasse. På grunn av voldsomt dreiemoment kunne han ikke røre gassen i det hele tatt i svingene, kun renne gjennom med de brede dekkene. Jeg ledet hele dagen, helt til han slo meg med et par tideler i siste heatet. Dette kan bli litt tilsvarende. En lettkjørt allrounder, mot en uegnet bil med overlegen ytelse. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
tja, jeg forventer jo at en tesla familiecruiser slår bedre ann enn en 900 hk corvette med bladfjører & de.. ![]() Richard |
|||||||||||||
tja, jeg forventer jo at en tesla familiecruiser slår bedre ann enn en 900 hk corvette med bladfjører & de.. ![]() Richard |
|||||||||||||
|
Når man ser på 0-100-tall og slikt, bør den jo vinne på walkover, men samtidig er det jo en prestasjon å få en slagkrysser på 2.1 tonn rundt banen like raskt som en 1-serie. Blir sammenligning av epler og appelsiner dette, men jeg kan ikke spå hvem som kommer til å vinne. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Jeg tror Richard blir minst 2 sekunder bak selv om han er en god sjåfør. Du gjør 3 ting på en bane; akselerere, bremse, svinge. Lav vekt hjelper deg på alle 3, motoreffekt hjelper deg bare å akselerere. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|
Nå er ikke 1-serien så forskrekkelig lett den heller, og Teslaen har fått god kritikk av kjøreegenskepene. Kan sikkert bli en spennende duell. Hva slags dekk blir det på trikken? ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
De leveres vel med PS2 i europa? --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
Bimmer på tur.. http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/stavanger/BMW-kjorte-fra-politiet-pa-Storhaug-3269716.html#.UlXLgFB3Zkg Richard |
|||||||||||||
|
BMW er vel en av de få bilmerkene som kan kjøre fra politiet. I de fleste andre merker er det bilføreren som kjører. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
tror ikkje Seaten gidde.. Livin la vida sofa |
|||||||||||||
|
Var ute å sjekket, å det var ikke noen av mine. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
Sikker på at du ikkje ble lurt av dådyrøyene? Livin la vida sofa |
|||||||||||||
|
Mulig. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
|
Derfor polti så så jævligt på stakkars e36'n min når eg cruiste forbi teatere.. hmm ikkje fått me meg dette før nå eg ![]() |
||||||||||||
For en stund siden så jeg en MB 190 stasjonsvogn eller hva den typen heter, kjøre fra Politimann på motorsykkel! DET var heftig! Polakk selvfølgelig.. :) |
|||||||||||||
Finnes ikkje Livin la vida sofa |
|||||||||||||
|
Sikkert en S124. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
![]() ![]() ![]() Richard |
|||||||||||||
|
Mer info om nye M3/M4. http://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=923203 ![]() --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
550 Nm er heftig. Mitsubishi turboer :-) 3 kg under 1,5 tonn Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
turbo er digg, men jeg lurer mest på når Mi3 kommer.. ![]() Richard |
|||||||||||||
|
Jeg venter på iM1. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
Jeg venter på min nyoverhalte portede topp ![]() 08 BMW 316i Konebil 05 BMW E61 530DAT 1996 Volvo 850 T5 stv 11 50% E92 M3 |
||||||||||||
Jeg venter på Godot. '11 Citroën DS3 '96 Fiat Barchetta |
|||||||||||||
![]() Livin la vida sofa |
|||||||||||||
Jeg venter på BMW 2 serie. Tommy '09 BMW M3 '17 BMW 118i M sport '06 VW CADDY Only when we risk death, do we feel most alive |
|||||||||||||
er enig med Tommy, venter på M2. -12 BMW M550xdT -90 BMW 850IA -14 BMW S1000R |
|||||||||||||
M2 CSL kommer gjerne ned mot 1400 kg hvis du bestiller uten AC og stereo. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
ja det hadde vært noe, å så er det jo utrolig mye finere enn 3/4 serien.![]() -12 BMW M550xdT -90 BMW 850IA -14 BMW S1000R |
|||||||||||||
blir det samme motor i M2 ? ![]() Richard |
|||||||||||||
M235i står nok veldig høyt på min ønskeliste.... ![]() |
|||||||||||||
|
Tviler på det kommer noen M2. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
Med norske avgifter friskt i minne ville jeg gjerne sett en M120i CSL fra Bayern. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|
Det hadde vært topp ja. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
|
Det hadde jeg også likt! Synd de stapper så digre motorer i M-bilene. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
Det hadde vært bedre at de endret avgiftene, og vi kunne kjøpt store motorer til fornuftig pris. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
|
Hvorfor så tunge? He who is last shall be sideways and smiling |
||||||||||||
|
Men for bruk i Norge er det jo veldig bortkastet med all den effekten. Gi oss heller litt lav vekt, god respons og tøff lyd. 400+ hk trenger man jo bare til drifting på tørr asfalt, og det gidder jeg uansett ikke bruke dekkbudsjettet mitt på. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
Grunnen til at moderne biler er så tunge, er krav til moderne sikkerhet, og for at ikke prisen skal bli for høy. De er lettere enn forgjengeren, og lettest i klassen. BMW har mye fokus på vektreduksjon for tiden, og resultatet her er blitt bra. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
|
1-serien er ihvertfall lettest i klassen for hatchback med bakhjulsdrift, siden den er eneste bil i klassen. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
Her er den sammenliknet med en mindre bil med nesten tilsvarende ytelser. Ikke mange kilo som skiller tatt i betraktning størrelse og mer påkostet interiør og støydemping i 1eren. http://www.autoevolution.com/carcompare.php?id1=15511&id2=15487&u=metric --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
Jeg venter ikke på M2, det blir nok i segmentet 220i på meg. Jeg fikk også høre at 2 serien skal bli den første ikke M bil, som BMW leverer med valg for å krysse av for diffsperre i utstyrslisten. Tommy '09 BMW M3 '17 BMW 118i M sport '06 VW CADDY Only when we risk death, do we feel most alive |
|||||||||||||
|
Det er ikke den første. Jeg har hatt ikke M bil med originalmontert diffbrems. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
M235i er nok på høyde med e46 M3, skkert hakket vassere på mange områder også. estetisk er det iallefall en mye penere bil en 3/4-seriene, takkler ikke fronten på disse, av samme grunn som Tommy. En annen ting jeg ikke liker med BMW for tiden er at de setter disse små ///M merkene over alt på bilen -12 BMW M550xdT -90 BMW 850IA -14 BMW S1000R |
|||||||||||||
|
Så er vi en del som synes den nye 3/4 fronten er veldig fin med lyktene som går sammen med grillen. Nye 3eren er en flott bil. Blir spennende å se hvordan 4dørs 4 serie blir. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
synes den nye 3-serien med msport er en av de fineste moderne bmwene. Livin la vida sofa |
|||||||||||||
Enig! |
|||||||||||||
Ser man bort fra partiet mellom frontlyktene og grillen, så er det en fin bil. Kanskje det kommer noe stylinggreier man kan fikse på det medi framtiden, få en liten kloss i bilens farge å lime på. Dette partiet ser mye bedre ut på 2 serien. Trodde ikke 4 er kom som noe annet en coupè og cab, mens 3'er skulle være sedan og touring. -12 BMW M550xdT -90 BMW 850IA -14 BMW S1000R |
|||||||||||||
Max uenig. Synes lyktene har en kul, diskret egenart. dersom påliming av klosser kan funke for deg får du putte på noe el-tape over alle m-merkene, en rull er sikkert akkurat nok :-) Livin la vida sofa |
|||||||||||||
Hvis tyskerne ikke skal følge logikken de har lagt opp til nå så burde det komme en M2 når 1M skal erstattes. 1,3, 5 og 7 serie skal masse dører i alle ender. 2, 4, 6 og 8 serie er coupeer og cabrioleter. Tyskere får ikke sove om natten hvis de må bryte med en logikk. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
Hvor havner 225i i denne logikken? :)![]() ` 4-serie kommer forøvrig også som Gran Coupè/4-dørs "coupé" (noe som ikke går, da en coupé har to dører), og 3-serie er jo allerde i salg i GT-utgave. Tar man også med 3-serie sedan med lengre akselavstand som selges i Kina er det syv karosserimodeller i denne familien. - 15 BMW X4 30d - 07 Opel Astra |
|||||||||||||
Da ser jeg følgende alternativer: 1. Jeg har ikke skjønt logikken 2. Det er hel masse BMW ansatte som ikke får sove om natten Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
jeg synes det ser tragisk ut med den delen av grillen som er synlig der ved lykta. dog ser det mye bedre ut dersom det er en rød bil med svarte griller, men er ikke overbevist. det er det at man ser siden på grillen som jeg ikke liker, selve lykta er egentlig grei. håper for all del at BMW ikke kommer med noen ny 8 serie -12 BMW M550xdT -90 BMW 850IA -14 BMW S1000R |
|||||||||||||
|
Hvorfor så hårsåre? Hvis BMW lager stygge eller ubrukelige biler så bare la være å kjøpe dem - djeez! Jeg synes de fleste av de moderne bilene ser veldig bra ut. Heldigvis er jeg ikke i markedet for noe svært flerbruksgreier så det misfosteret over her kommer aldri på tale - men det trekker jo ikke ned utseendet på de øvrige modellene? Selv med X6, E65, E6x-GT og diverse andre feilskjær i familien så kan jeg glede meg over de gangene designerne treffer blink. Men det er kanskje bare jeg som er rar? Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler. |
||||||||||||
Fy, den 225i lignet på en mercedes b-klasse bare styggere. Livin la vida sofa |
|||||||||||||
jeg tror en 5GT er en veldig praktisk bil. X6 synes jeg er kul. vil neppe kjøpe noen av de, jeg er vel helst i segmentet 4-dørs sedan. -12 BMW M550xdT -90 BMW 850IA -14 BMW S1000R |
|||||||||||||
|
Hva er det en 5-GT kan som ikke en 5-stasjonsvogn får til minst like bra og til 20% lavere pris? Jeg bare spør fordi jeg ikke er i stand til å se svaret selv og liker å få tildelt nye synsvinkler. Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler. |
||||||||||||
![]() Nydelig |
|||||||||||||
|
Med det er ikke en M4 men en 4 serie med Mpakke. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
Det er en 428i ja.. Mer mynta på Egil som synes fronten er rar. |
|||||||||||||
|
Det dere kaller en 225i over her, er ikke det den nye kjempegnageren til BMW, 1 serie Sports Tourer? (De fikk sikkert ikke lov av VW å kalle den BMW Touran). Personlig synes jeg 3/4-serien har en tøffere front enn 2-serien. Men resten av toeren er fin. 3/4-serien blir for stor. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Resten av toeren er fin ![]() ![]() |
|||||||||||||
|
Flere her som liker 2eren forstår jeg ![]() 08 BMW 316i Konebil 05 BMW E61 530DAT 1996 Volvo 850 T5 stv 11 50% E92 M3 |
||||||||||||
|
http://imgur.com/a/ca0ee![]() ![]() Vi skal alle bli gamle, men å bli voksen er frivillig!! |
||||||||||||
|
Nice![]() Lure på om det e ein modell "opening" på ein måde....... ![]() 08 BMW 316i Konebil 05 BMW E61 530DAT 1996 Volvo 850 T5 stv 11 50% E92 M3 |
||||||||||||
Henning. jeg kan se for meg at "combi coupe" looken er et fint kompromiss mellom sedan og stasjonsvogn, for de som ikke helt ønsker familiebil stemplet. kan se for meg at den typen bakluke i noen tilfeller vil gi lettere innlastingsevne enn stasjonsvognen pga manglende takkonstruksjon, man kan sette ting nedi istedet for dytte inn. men det er nok ikke ofte det vil være mer praktisk enn stasjonsvogn. Slike karosseri var jo veldig populære på 70 og 80 tallet. Takk flonoen, kjenner brekningsfornemmelsene :) -12 BMW M550xdT -90 BMW 850IA -14 BMW S1000R |
|||||||||||||
|
GTen gir ikke familiebil stempel, mer pensjonist stempel. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
Stemmer det Ove, den har dessverre fått navnet 225i Active Tourer. - 15 BMW X4 30d - 07 Opel Astra |
|||||||||||||
|
Det er jo helt meningsløst. Håper det bare en spøk fra BMWs side. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Bilen som er avbildet over her hadde "225i" på bakluken, men hvilken motorisering den har aner jeg ikke. Bildene er tatt i forbindelse med at det ble laget en reklamefilm, så jeg er redd for at det er ferdig resultat vi ser. - 15 BMW X4 30d - 07 Opel Astra |
|||||||||||||
|
Det er jo egentlig en Mini med BMW look. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
Eller en b-klasse med propell i stede for stjerne. Livin la vida sofa |
|||||||||||||
|
Jaja, trist er det uansett. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
Det er ingen tvil om at dette var en skikkelig Ari, Trist som faen.. Livin la vida sofa |
|||||||||||||
Det spekuleres nå vilt i at det kommer en M2 i 2016. Og hvorfor skulle det ikke? Den naturlig etterfølgeren til 1M er vel M2.![]() Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|
Det hadde vært nice. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
|
Hvoror M2 og ikke 2M BAE??? Vi skal alle bli gamle, men å bli voksen er frivillig!! |
||||||||||||
|
Fordi det er den vanlige måten å benevne en M bil. Men siden M1 er brukt på gamlefar, ble 1M tatt i bruk. Det trenger man ikke på M2. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
@Arne: 2M er for nært 3M som kan få folk til å tro at bilen er drittbil laget av tape. 1M er ok fordi den er bygget i sammen ånd som en M1 som rygger. M3 har selvfølgelig 4 dører, mens M4 har 2 dører. Jeg kan forklare det tallene også, men det er mer komplisert. 25 er en slapp 3 liter, 30 er en halvdslapp 3 liter, 35 er en slapp 3 liter med 2 turboer, 28 er en 2 liter med en turbo. Herfra følger det bare logikken videre...![]() Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
baklyktene då? Livin la vida sofa |
|||||||||||||
Siden BMW er regjerende verdensmester i stygge baklykter på X3, så tror jeg de bare lager normale baklykter på M2. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|
Det er vel Stig som sitter med kompetansen på baklykter. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
Tøft! Så mening er altså det samme som kompetanse? Steikje jeg er kompentent til mye da ![]() |
|||||||||||||
|
Roa ner Stig. Det gjelder kun for baklykter i ditt tilfelle.![]() --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
|
M2 og M4 burde hatt 2 dører, men BMW har surret til det også med den nye Kia Carens Wannabe gnageren (2-serie) og 4 serie Grand Coupe med en drøss dører. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
I stedet for alle disse tulle modellene, kunne vi fått en BMW varebil med bra hengervektkapasitet, diffbrems og gode kjøreegenskaper. Rett og slett noe matnyttig! |
|||||||||||||
|
Dette blir først spennende når disse nye modellene skal modifiseres. Jeg grøsser allerede med tanke på alle "Lego-listene" med oversikt over hvilke deler fra hvilke modeller som også passer som oppgradering på hvilke andre modeller. Altså: Hvor stor del av grunnstammen som er lik mellom de forskjellige "seriene". Rent personlig så synes jeg alt ut over 3,5,6 og 7-serie er flaut! Med en ørliten åpning for Z og X-seriene. Resten av nyhetene vitner dessverre om en gluping i markedsavdelingen som fant ut at knappene på det numeriske tastaturet ble ujevnt slitt. Idioti! Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler. |
||||||||||||
|
Mener du altså at 1 serien er en skamplett i BMWs modellutvalg 02? --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
|
Ikke skamplett, men unødvendig. BMW har jo Mini-merket de kan bruke på småbiler og siden de har laget maksi-Mini så kunne de like gjerne laget en Mini med RWD istedenfor 1'ser. Det er jo tydelig at BMW vil bre seg ut over alle segmenter av bil-markedet for privat bruk, og det er sikkert kjempeinnbringende. Jeg forbeholder meg imidlertid retten til å synes det er flaut. Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler. |
||||||||||||
|
Men hvis vi bare skulle hatt 3, 5, 6 og 7, måtte de sluttet med modellvekst på 80-tallet, slik at det fremdeles fantes biler med normal størrelse. Den størrelsen som selges mest i Europa, er Golf/Astra/Focus-størrelsen. 3-serien har jo etterhvert vokst kraftig fra disse, og 1-serien er heller ingen småbil. De største Miniene er flaut digre. For å sammenligne litt størrelser (L x B x H i meter): E30 3-serie: 9,78 E36 Compact: 9,89 E36 Sedan: 10,38 F20 1-serie: 10,80 E28 5-serie: 11,07 i3 elbil: 11.12 Mini Countryman: 11,42 ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Når Ove kommer med dataene sine, brenner Joachim sausen. |
|||||||||||||
|
Hva et måla for E87 Ove? --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
|
Den har 10,57. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
er det med msport & de ![]() Richard |
|||||||||||||
|
Stylingen påvirker ikke størrelsen nevneverdig. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
høyden ? Richard |
|||||||||||||
|
Jeg sammenlignet standardutgavene, men de fleste av dem kan jo senkes. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Til sammenlikning med de lastebilene er Fiat Festebraketta'en 6,82 meter, og sist jeg sjekket var den stor nok. '11 Citroën DS3 '96 Fiat Barchetta |
|||||||||||||
|
Den nye referansebilen: http://bridgetogantry.com/2/index.php/65-articles/639-which-american-performance-car-is-targeting-the-bmw-m4 --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
Nye NSX va og på ringen...![]() Ford Mondeo '06 |
|||||||||||||
Mer trøbbel for bimmers.. er bimmers det nye gubbebilmerket ? http://cleantechnica.com/2019/04/25/tesla-model-3-performance-crushes-fossil-bmw-m3-around-race-track/ Richard |
|||||||||||||
|
Viser hva som er den mest lovende teknologien fra nå og fremover. Regner med at BMW også vil gå den veien etterhvert. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|