|
|||||||||||||
2 stk Cayman 2.7 i Stavanger < 350K http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47125790&searchclickthrough=true http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46935116&searchclickthrough=true Kanonbil for en brukbar pris til de som ikke trenger bakseter. Eneste minuset er at den nok føles undermotorisert med 245 hk. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|
Et ganske stort minus. Vi skal alle bli gamle, men å bli voksen er frivillig!! |
||||||||||||
Ja, men 2,7 liter og midtmotor et mye bedre start punkt for et grombygg enn 2 liters Forder fra 80 tallet, Audi stasjonsvogner og andre biler som folk oppgraderer for 6 sifrede beløp. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|
Men de ser jo litt mindre homofile ut enn denne. Vi skal alle bli gamle, men å bli voksen er frivillig!! |
||||||||||||
tja, men ville egentlig valgt en veteran-cossi til samme pris... jeg kjenner ingen! ![]() Richard |
|||||||||||||
|
Jeg tenker i tillegg sånn: Skulle jeg først kjøpt meg en Porsche så skulle den ihvertfall hatt farge på! Hva er det med fargeskrekken til alle norske nybilkjøpere? Så kjedelig! Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler. |
||||||||||||
her er det litt farge.. og den er sikkert raskere enn både cayman & cossie.. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47090785&searchclickthrough=true Richard |
|||||||||||||
|
Hvor kom cossie inn i denne diskusjonen?? Refererer du til min så kjører alle fra den, siden den står på bukker hele året. Men ikke faen om den ser ut som en frisørbil. Vi skal alle bli gamle, men å bli voksen er frivillig!! |
||||||||||||
Så 911 er gromt og Cayman er homofilt?![]() Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|
350 000 kroner for en 7-8 år gammel bil er jo ikke billig. Får jo en kurant nybil til den prisen. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Det er et stort problem med 911. Motoren sitter bak bakakslingen og kjøreegenskapene er som å gjøre en slegge med skaftet først. I Cayman er dette problemet fikset. Hvis Porsche skal hamle opp med Nissan/Nismo på Ringen, så må de nok slippe Cayman GT2 RS ut av skapet. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
jeg ville valgt cayman lenge før 911... ser ikke poenget med ubruklige bakseter, dårligere vektfordeling, høyre vekt og pris.. ![]() Richard |
|||||||||||||
|
Cayman virker jo mer interessant enn 911 på alle vis. Mer optimal konstruksjon, lettere, penere og billigere. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
-Men dårlig takhøyde! Jeg synes å huske at jeg subbet greit i taket sist jeg prøvde en, men aner ikke om det er mulig å skifte til lavere stoler/skinner? 911 har mer luft over toppen. Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler. |
||||||||||||
|
Jeg passer bedre i Cayman enn 911. Sistnevnte har veldig skjev pedalføring på grunn av store hjulhus. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Henning, du er nok en gang problemet, ikke bilen... |
|||||||||||||
|
Det vet jeg jo, men for meg er det mye enklere å modde bilen enn opphavet til problemet ... :-) Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler. |
||||||||||||
Sikker på at du er kreativ nok nå? |
|||||||||||||
|
Kan bekrefte at Cayman ser bra ut bakfra ![]() ![]() 08 BMW 316i Konebil 05 BMW E61 530DAT 1996 Volvo 850 T5 stv 11 50% E92 M3 |
||||||||||||
Låg du bak å samlet opp IMS-rester etter den? Livin la vida sofa |
|||||||||||||
En kompis av meg med 2008 Cayman S er 1,9 m lang og passer greit inn med hjelm. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|
Jeg er veldig glad for det på hans vegne - skulle ønske det var meg ... :-) Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler. |
||||||||||||
Volvo 240 og SAAB er bra for forvokste stengler har jeg hørt. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|
Jeg er temmelig langbent, men i Volvo 240'en min, kunne jeg sitte i passasjerstolen med strake ben når setet stod i aller fremste posisjon! 02Henning har en mørk fortid som Saab-entusiast. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
...og som mobber av kortvokste mennesker...![]() |
|||||||||||||
Syns gamle Saaber e kult eg, T16 Aero f.eks :-) Livin la vida sofa |
|||||||||||||
|
@goa Så ingenting til IMS. Er det problem på de smådaue 4S modellene? 08 BMW 316i Konebil 05 BMW E61 530DAT 1996 Volvo 850 T5 stv 11 50% E92 M3 |
||||||||||||
Citroën H van e faktisk det ultimate derute akkurat nå. ![]() |
|||||||||||||
|
Nice![]() 08 BMW 316i Konebil 05 BMW E61 530DAT 1996 Volvo 850 T5 stv 11 50% E92 M3 |
||||||||||||
Gayman ser jo mye bedre ut enn 911 ![]() '11 Citroën DS3 '96 Fiat Barchetta |
|||||||||||||
Cayman GTS på gang ![]() Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
Jalopnik om Boxster and Cayman GTS http://jalopnik.com/2015-porsche-boxster-and-cayman-gts-the-best-just-got-1547043653 Fra 330 - 340 hk fra 3.4 literen er fortsatt museskritt for at Cayman ikke skal blir raskere enn 911 Carrera. Med litt ekstrapoleringer basert på 3.8 literen i 911 kunne det sett slik ut: Cayman GT3 RS, 3.4 L, 400 hk (NA) Cayman GT2 RS, 3,4 L twinturbo, 555 hk Tror disse to kunne gjort vei i vellinga på Nordsløyfa. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|
Synd Porsche ikke lager de versjonene av Cayman, hadde nok blitt bra ja. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
|
Gayman og Cockster ![]() 93' Mazda Rx7 13' Mercedes E-klasse |
||||||||||||
Det kan se ut som Porsche endelig klemmer til med den rette tingen å gjøre. De klarer gjerne ikke så hvordan slegga (911) skal hamle opp med Nismo GT-R på Ringen. http://www.roadandtrack.com/go/future-cars/porsche-cayman-gt3-spied?src=soc_fcbks Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|
Helt enig. Mye mer potensiale i Cayman enn i 911. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Ove, kom med denne i en annen tråd, men den fortjener en egen tråd Cayman GT4 er Porschen vi har ventet på.![]() http://www.topgear.com/uk/car-news/porsche-cayman-gt4-revealed-2015-02-03 http://www.caranddriver.com/news/2015-porsche-cayman-gt4-photos-and-info-news Håper ikke Porsche finner ut at de kommer til å stjele kunder fra seg selv (GT3) Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
Hvis jeg hadde alt for mye penger, så hadde det eneste jeg hadde lurt på nå var om jeg skulle kjøpe GT4 med en gang eller vente på GT4 RS. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|
Den kommer nok til å ta noen kunder fra GT3, men det gjør ikke noe så lenge de også får flere nye kunder. GT-R er ikke relevant lengre, den er frakjørt på ringen, og så gjelder garantien på Porschen selv om man tar en runde. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
Hjelper at den er $50,000 billigere enn GT3. I Nisselandet sparer du bortimot 1 milliard. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
Hvor står det at du mister garantien på en GT-R hvis du kjører en runde på Ringen? Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|
http://www.nissan-global.com/EN/NEWS/2013/_STORY/131119-03-e.html "Damage resulting from racing, competitive driving, track and/or airstrip use not covered by warranty. See your New Vehicle Limited Warranty and Owner's Manual for proper vehicle operation and complete warranty details." ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
50.000$ hadde nok ikke hjulpet på rundetidene nei, GT-R er ikke lenger så billig som den var. Det er vel ca 19.000,-$ i prisforskjell, og da er jo Porschen ett kupp. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
Grom lyd i GT4en http://blog.caranddriver.com/how-wed-spec-it-the-2016-porsche-cayman-gt4-track-car-of-our-apexing-fantasies/ Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
http://www.media.allerinternett.no/php/obj.phpi?o=5238068&w=460&h=258&ee=1426329522&frame=0 http://www.dinside.no/933199/duell-alfa-romeo-4c-eller-porsche-cayman Richard |
|||||||||||||
|
Hm, mon tro om jeg har mulighet til å få plass i en AR 4c? :-) Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler. |
||||||||||||
Hvis du tar med pris er det valget lett. Alfaen er nok mye morsommere enn en halvdau 2.7 liter i Cayman. Cayman trenger mye mer power for å bli morsom. Selv Cayman S med 310 hk virker litt for tam. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|
Jeg synes igrunnen tallene 925 og 1340 sier det meste. "Less is more!" :-) Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler. |
||||||||||||
Til å være Norge er 750K så avskrekkende for 4Cen i karbon. Den kan kanskje holde seg greit i pris også hvis kvaliteten er mer Omega enn Alfa. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
4C va ikkje så godt mottatt på topgear http://www.topgear.com/uk/car-news/alfa-romeo-4c-first-drive-in-uk-2013-1-16 http://www.topgear.com/uk/car-news/alfa-romeo-4c-comfort-uk-drive-2014-12-12 Ford Mondeo '06 |
|||||||||||||
Høres ut som man bør vente på Rev. 2 av bilen når de har brukt litt tid på å tune inn dempere etc. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
Jeg tenker litt på å hive meg på porsche-trenden her inne og var å kikket på og fikk prøvet en ny Cayman i dag. det var en 2.0 turboboxerfirer med 300 hk og PDK kasse. 1340kg gir den brukbar vekt /effekt forhold. Tja hva skal jeg si.. den minner om M3en (e46) med at den skjedde ikke så mye før du kom i den øvre enden av turtallskalan. og at det er enda mer turning for å komme seg inn og ut av den. Finn styre respons og insving. Det var litt glatt så fikk ikke testet så mye siden mistet grepet hele veien da siden man bruker S og S+ på kjøreprogammet. For meg oppleves den som nærmest helt dø inntil man får litt opp trykket og litt turtall. Den hørtes ut som en boosta boble (ute og inne) og det klinger ikke i mine ører.. det hadde vært bedre om den hadde blitt oppgradert til helt stille utgave da.. Jeg får prøve enn 3.4 liter sugeutgave siden.. og se om den frister mer. Batterikassen oppleves bedre på alt, men vil selvfølgelig ikke kjøre like fort på bane som jeg heller ikke gjør... Cayman får + for kulhet og PDK kassen importerte veldig ![]() Richard |
|||||||||||||
Cayman S med 315-320 sugehester er en vanvittig bra bil, men den kan føles litt undermotorisert ut siden kjøreegenskapene er så bra. Innsug, grenrør, eksos og tuning ser ut til å gi en del ekstra, hvis man ikke hiver i en kompressor. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|