|
|||||||||||||
|
http://www.dn.no/play/content/3453/ 08 BMW 316i Konebil 05 BMW E61 530DAT 1996 Volvo 850 T5 stv 11 50% E92 M3 |
||||||||||||
Fysj og faen. Føyer seg fint inn i rekken nå som de har fått seg en BMW B-Klasse i sortimentet også.. Livin la vida sofa |
|||||||||||||
|
Sikkert fint for de som gir F i kjøreegenskaper men som har tunge dager fordi naboen har mer prestisjetungt emblem i fronten på bilen sin. Selv kjenner jeg sterkt for å ta lange omveier rundt utsalgene for denslags styggedom. Jeg kjenner meg ikke igjen i porteføljen til BMW. Det som før var et enkelt valg om størrelse på bil og motor og deretter kode+klar er nå en ugjennomtrengelig labyrint av modeller og varianter som like gjerne leder veien til utsalg uten propell over inngangsdøren. Greit nok for meg og det ser ut som om BMW lever helt greit med dette også. Samtidig tenker jeg at det er omtrent samme følelsen som å se sin idoliserte, hemmelige ungdomsforelskelse igjen etter noen år der hun subber forbi tilbudshyllene på IKEA med en diger ungeflokk på slep, gusten og dradd i ansiktet, iført uformelig joggebukse og med kånehår. Drømmene dør på en måte ... Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler. |
||||||||||||
"Nye 1-serien vil være en stor oppgradering av dagens" sier denne uintroduserte mannen som sikkert jobber i BMW Norge, i slutten av intervjuet. Er det ikke fremhjulstrekk som er planen med denne også? Hvor er så oppgraderingen å finne? |
|||||||||||||
|
Mener de ikke facelift-utgaven som kommer nå i vår? I så fall er oppgraderingen mest kosmetisk. BMW Norge har jo også i sin vishet besluttet å ikke ta inn bestselgermodellen med 136-hesters bensinmotor. Nå må man velge mellom 109 og 177 hk. Neste ener får forhjulstrekk, ja. Kanskje de kan lage den lettere og billigere enn dagens modell, med mer innvendig plass? ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
Lik alle andre biler i klassen altså. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
Jeg har ofte tenkt at en BMW varebil/familietransportør kanskje hadde vært kjekt om noen år, i tilsvarende klasse som denne "grand toureren". Det var ikke dette jeg så for meg. Handler jo ikke BMW for merket på panseret sin del... |
|||||||||||||
kanskje BMW kan lansere en konkuransedyktig 1 serie rallygnager i fremtiden da... ![]() Richard |
|||||||||||||
|
Ja det skal du se, men det er helt uinteressant for min del. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
|
De har vel allerede laget en middels konkurransedyktig rallygnager med Mini-merke på.![]() ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Ja det tok sin tid før BMW forstod at de også måtte produsere sin egen "Touran" for å ta litt av VW sitt marked. Gikk bare 12år ![]() ![]() VW E-UP! 14 VW Touran 16 :::Verden er stadig i endring::: |
|||||||||||||
|
Synes BMW burde spart seg for å komme inn i Opel Zafira, Mazda 5 segmentet. De har allerede et stort program med kurante biler. Ikke var den fin heller, så det er åpenbart ikke en langvarig designmessig modning de har gjort. (heldigvis) Butt butt, den selger vel uanzitt. Kånå får plassen te avleggarne og pappsen får merket. 08 BMW 316i Konebil 05 BMW E61 530DAT 1996 Volvo 850 T5 stv 11 50% E92 M3 |
||||||||||||
|
Men hvorfor skal BMW ta VW sitt marked? Kunne de ikke heller holde seg til å lage biler for de som liker kjøreegenskaper litt utenom det vanlige, enn å lage biler for folk som ikke bryr seg? De vil jo miste sin posisjon i markedet på sikt med denne strategien. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
"Word", er det ikke slik man skriver nå til dags, i stedet for "enig". |
|||||||||||||
|
Her inne på T4E heter det words med s. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Ja, det er bra de eldre henger med i tiden... |
|||||||||||||
|
Words. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
Det neste blir sikkert en Fiat-basert Jumpy/Proace versjon. Livin la vida sofa |
|||||||||||||
|
Jeg venter på Z1X, som blir BMWs utgave av Suzuki X-90. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Jeg venter på BMW M125i CSL med bakhjulsstrekk Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|
Den bør være innen rekkevidde. Du får 125i med bakhjulsdrift, så er det bare å lesse på med Performance-deler og ny motormapping, og kaste ut halve interiøret. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
Når skal de komme med en konkurrent til Fiat Multipla eller Ssanyong Rodius? |
||||||||||||
De må ikke glemme en konkurrent til smykket; PT cruiser cab![]() Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
@Ove: Den du venter på er vel da en slik en? http://www.classicdriver.com/sites/default/files/styles/colorbox/public/article_images/_5rw3065.jpg?itok=KhhkxLlH |
|||||||||||||
|
Nei, den så jo kul ut. Må være en halvmeter høyere, for å se ut som Barbie-bilen til Suzuki.![]() ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Oh my lord, jeg som trodde PT cruiser cab var verdens styggeste bil. Vingen bak var prikken over i en Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|
Vingen er standardutstyr. Stig er jo spesialist i å senke terrengbiler og sette på tøffere hjul. Hans X-90 ville nok blitt mer slik: ![]() ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Hadde nesten forventet at du likte den, Ove. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|
Har du ikke sett de før BAE, det gikk noen slike her i byen tidligere. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
|
Jeg synes den er for høy og AWD. Men jeg har jo litt sansen for skjermbredderne og litt lav vekt. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Husker det gikk en sølv med noen striper og merakkel i Stavanger for en god del år siden. Syntes da at den...eh...var litt tøff... ![]() Men den ser jo mye bedre ut senket slik som den Ove postet. Kan vel ikke si at jeg har terrengbil da. Er jo ikke 4wd en gang. Høy bakkeklaring er det jo på annenhver bil nå uansett. Skulle hatt min enda litt lavere. Ikke helt fornøyd... |
|||||||||||||
Nei, heldigvis :-) Men jeg blei faktisk uvel da jeg så en PT cruiser cab live i bruktbilburgunder. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|
Uansett er det få biler som slår Pontiac Aztek på utseendet:![]() ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
X6ens forgjenger. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
|
Ja, eller 5 serie GT. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Aztek'en fortjener absolutt pallplass på lista over verdens styggeste biler. Tar vi med Rodius og Multipla så har vi en brukbar topp 5 liste. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|