|
|||||||||||||
Virker som hver gang noen krasjer, så skal vi synes utrolig synd på vedkommende? Er ikkje krasj like naturlig som ei lårhøne i fotball?? Livin la vida sofa |
|||||||||||||
|
Eg synes synd på de med lårhøna og. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
Gjør du?? Snille du e då! Livin la vida sofa |
|||||||||||||
|
Syns og motorsport begynner å bli latterlig "sikkert"... tror at det neste skrittet i F1 kan være at løpet blir kjørt med simulatorer og storskjerm ![]() |
||||||||||||
|
Jeg har sterkt utviklet mekanisk empati, og kjenner litt smerte når jeg ser på biler som blir ødelagt i motorsport. Liker best når bilene kjører uten å være borti hverandre, og kommer til mål uten bulker. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
En naturlig konsekvens av at FB-generasjonen har inntatt motorsportsarenaene. Siden FB har devaluert verdien av "Likes" og empati så må det tusenvis av "åh, stakkars deg" til for å komme på nivå med forrige generasjons ene "der slapp du heldig unna, gitt!". I tillegg skal jo alt lastes ned gratis fra nettet så når noen ikke vil gi deg en ny bil eller gratis reparasjon så krever det ekstraordinære sympatiaksjoner og kronerulling. Egentlig ikke noe galt i noe av dette - eteren ligger jo pip åpen for alle med tastatur on internettplugg. Det koster jo ingenting å be om å få, og hvis en million bidrar med en tier hver så merker ingen av disse noe til utlegget, mens inntekten settes stor pris på av mottaker. Vinn-vinn! :-) Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler. |
||||||||||||
|
Ser jo også at Youtube og facebook er fulle av videoer av ødeleggelser og folk som slår seg. Tydelig at det er mange som liker å se andre skade seg og miste verdier. Tror mange av de som ser på motorsport, ikke er særlig interesserte i rundetider, idealspor og bremsepunkt, men vil se folk krasje. Denne delen av fansen vil selvsagt bli leie seg hvis sporten blir tryggere. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Har du kje råd så må du slutte me det du drive med! :) |
|||||||||||||
|
Men hvis du regner med worst case uflaks (kondemnert bil hver gang), er det trolig ingen som har råd å drive på. De fleste setter jo opp et litt optimistisk budsjett med få totalkrasj, og prøver å gjøre så godt de kan hvis de er uheldige. I små motorsportmiljø vil ofte konkurrenter være villige til å hjelpe til, for å ha noen å kjøre mot. Har blant annet sett dette i rally i Norge nå i år. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Eg såg at Molly ville ha litt extra kroner for å fiksa bilen, men eg trudde at det va derfor hu hadde sponsorar? Ford Mondeo '06 |
|||||||||||||
Det ligge vel ikke nødvendigvis 150.000 ekstra midt i sesongen i sponsorbudsjettet. Men hørres jo ud som budsjettet e litt stramt om du ikkje tåle ein krasj heller. |
|||||||||||||
|
Hun fikk jo krasjet bilen sist løp også, da en bil torpederte rett i siden hennes. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
"Skadefryd er den eneste sanne glede", noe som kan forklare Youtube klippene. Jeg registrerte også endel innlegg på facebook veggen min siste uken etter et motorsports uhell, så ut som sjåføren kom seg fra det uten fysiske skader og det er vel det som er viktigst. Mulig andre har hatt mer enn meg, men kan ikke si det som sto på min vegg plaget meg. -12 BMW M550xdT -90 BMW 850IA -14 BMW S1000R |
|||||||||||||
Dette gjelder ikke Molly spesifikt. Det var i samme periode en tåredryppende reportasje om en eller annen "å-så-stakkars" løk som hadde krasja en leid rallycrossbil, kem i sin villeste fantasi kunne forestille seg at det var mulig å være SÅÅÅ uheldig, rallycross liksom.. ? Livin la vida sofa |
|||||||||||||
|
Og denne her: http://www.nrk.no/ostfold/rallykjorer-samler-inn-penger-til-konkurrent-1.12318592 ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Den siste har jeg sansen for. Real sportsånd. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
Sosiale media kan jo brukes til så mangt, så at det dukker opp slikt der overrasker meg ikke. Jeg er jo fra før bombardert med reklame for diverse helse/slanke mirakel middel, hvordan jeg kan finne single russere, thai'en osv. Samt alskens sjekkeapper på Facebook. At noen idrettsaktører har funnet ut at sosiale medier kan brukes til å skaffe seg små og store sponsorer er jo ingen bombe i så måte. man får skru på sitt eget filter å ta det for det det er, eller logge seg av den digitale verden. Er forøvrig drit varmt på soverommet mitt, og den varmepumpen jeg får montert i morgen er jævlig dyr, så om noen vil støtte meg litt så kan jeg sende kontonr ![]() -12 BMW M550xdT -90 BMW 850IA -14 BMW S1000R |
|||||||||||||
|
Varmt på soverommet nå, med under 10 grader ute? Høres ut som du trenger solskjerming eller at du ikke har skrudd av varmeveksleren i ventilasjonsanlegget. Google og Facebook vet normalt godt hvem du er, så da er du nok i følge dem typen som trenger slanking og en singel utlending. Jeg får ikke reklame for dette. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||
|
Herlig å slippe reklame på nettet. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
I fjor sommer hadde jeg 32 grader i 2.etg, da var all solskjerming lukket, ventilasjonsanlegget var ikke på gjenvinning. I hoved etg. Hadde jeg 24 grader takket være varmepumpen Iherdig lufting og bruk av vifter fikk temperaturen ned i 29 grader, så nå er jeg føre var og installerer kjøling der oppe. Jeg vet Facebook o.l bruker sivilstatus o.l for å gi personlig reklame, dog har jeg ikke oppgitt høyde, vekt eller BMI, så den type reklame er nok litt mer generelt. -12 BMW M550xdT -90 BMW 850IA -14 BMW S1000R |
|||||||||||||
Facebook bruker nok mye mer enn det. De følger etter deg når du surfer på nettet og ser hvilke andre sider du er inne på, etc. |
|||||||||||||
|
De ser jo også hva du klikker liker på, hva du klikker på, hva du søker på, hvem du skriver til, hvem du har som venner, hva du skriver, hvor du er, når du er våken og så videre. Hele forretningskonseptet deres (samme som Google) er jo å bygge en mest mulig presis profil for hvordan du er som person. Denne er mye verd for annonsører, og kan selges. Er solskjermingen din utendørs, eller ubrukelig/innendørs? Sikker på at du har drept alle varmekilder i ventilasjonen? ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
Solskjerming funke KUN utendørs, la film utendørs på et problemrom i 2.etg her med store vindusflater og mange soltimer. Før det va heile etasjen ubrukelig varmt, nå e det MYE kaldere! '89 Porsche 944 Turbo '06 Audi A3 2.0 16V TDI quattro '10 VW Passat 2.0 TDI 4Motion R-Line '82 VW Golf 2.0 16V Berg Cup '83 VW Golf 1.5 Automat |
||||||||||||
Trodde dette forumet besto mest av lokale folk. Men med alt dette snakket om sol og varme er jeg ikke sikker lenger! “Good judgement comes from experience, and a lot of that comes from bad judgement” |
|||||||||||||
|
Husk at de siste 20+ månedene før mai var det varmere enn normalt. Bare den siste måneden det har vært uvanlig kaldt for årstiden. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
Det hjelper fint lite at det er "varmere" når det betyr +4 istedenfor +2 i hele vinter. Jeg vil heller bytte ut de 6-8 varmegradene i mai med +15! Global oppvarming min rumpe! :-) Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler. |
||||||||||||
|
Det var jo varmere enn normalen i mai i fjor. Da hadde vi 22.8 grader den fineste dagen, mot 14.3 i år. (Den offisielle værstasjonen nærmest Bryne, på Særheim). Uansett om klimaet blir varmere, vil det alltid forekomme kalde måneder. Og tro meg, det blir tidsnok varmt igjen! ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
http://static.giantbomb.com/uploads/original/10/101968/1688698-derailed.jpeg Tesla Model S P85 |
||||||||||||
|
Hva, avsporet tråd på T4E? Er det mulig? :-) ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Finnes det tråder som ikke har sporet av? Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
er ubrukelig på innsiden ja. Tror ikke det er så mye annet på villaventen enn å skru varmegjennvinningen til null, da stopper den gjenvinningsdingsen å rotere. Men nå er pumpen nesten ferdig montert så nå blir det iallfall ikke noe problem og holde 20 grader på soverommet i hele sommer. -12 BMW M550xdT -90 BMW 850IA -14 BMW S1000R |
|||||||||||||
|
I vår Villavent er det et forvarmingselement på en kilowatt eller noe slikt også, for å hindre kondensering om vinteren. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
Samme hos oss, og denne går i midteste stilling (nivå 3 av 5) ved stømbrudd. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
Elementet i villaventen er vel for å varme opp tilluft di siste gradene (hvis varmeveksler ikkje klare det), sånn at ein ikkje oppleve tilluft som kald trekk. Pass på at ønsket temp blir justert ner om sommer, så kan det ver at du får inn luft på 15-16 grade i steden for 22.... Ford Mondeo '06 |
|||||||||||||
Jeg har en nyerere villavent med lcd display. På denne er det et termometeret med 5 trinn som angir varmen. Dette er på null på denne årstiden. Dette styrer en motor som roterer et solidarisk element som ligner litt på innsiden av en bikube, dette varmes opp av utluften og varmer så opp innluften. Tror stillingen på termometeret bestemmer farten på motoren. Det er også,et lite element ja som funker som cooper beskriver. Stilling null er ingen rotasjon, ergo ingen oppvarming av innluften. På den gamle jeg hadde på sola var det mulighet å sette inn en sommerblokk for å ikke varme opp inn luften, den muligheten har jeg ikke på den jeg har nå. -12 BMW M550xdT -90 BMW 850IA -14 BMW S1000R |
|||||||||||||
|
Det er ikke bare varmeveksleen som varmer innluften, også ett varmeelemet sitter i disse. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
|
Egil, her kan du sjekke litt om hva facebook vet om deg: www.tu.no/t2/2015/06/07/slik-finner-du-ut-hva-facebook-vet-om-deg ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|