Trim-4-Eldre.com Forum
Fremside>>Bullshit>>Motivasjon for saktekjøring

avatar Egil S

22.03.2016, 14:16:56
7564 meldinger

Siden vi har en for fortkjøring, ser jeg etter senere tids opplevelser i trafikken behovet for en tråd om det motsatte.

Hva er motivasjonen for å kjøre 75km/t på motorveien kl 12 på formiddagen når det er relativt lite trafikk?
Hvorfor kjøre 55km/t i 70 sonene?
Hvorfor kjøre forbi en bil i venstre fil på motorveien i 85km/t når den i høyre kjører 80 og effektivt blokkere begge filer?

Dette er bare noen få eksempler av det jeg har opplevd i trafikken de siste månedene.
Jeg forstår at vær og føreforhold, samt tidspunkt på døgnet kan gjøre det fornuftig å kjøre under fartsgrensen.
Men hva får mennesker på en fin vårdag, tørre veier, utenfor rushtid til å kjøre 10-20km/t under gjeldende fartsgrense???

Kom gjerne med deres synspunkter og observasjoner.

-12 BMW M550xdT
-90 BMW 850IA
-14 BMW S1000R

avatar BAE

22.03.2016, 14:48:21
6271 meldinger

1. De sitter og prøver å maksimere rekkevidden på batteriet/tanken sin
2. De er taxisjafører som ikke har tur eller prøver å strekke ut en tur for å få mer betalt
3. De er sjåfør av en pizzabil med firmalogo som sitter i telefon eller skriver en epost som ikke har tid til å følge med på kjøring og fart
4. Komabilist som tenker på alt annet enn å kjøre bil
5. Eldre mennesker som har en komfortfart godt under fartsgrensa
6. Folk som har fått en fartsbot på en halv månedslønn som er livredd for at det skal skje igjen.

Turbo 5 sound addict
10' Ford Focus RS

avatar Ove Kvam
ove.kvam@lyse.net
22.03.2016, 14:59:04
44844 meldinger

Jeg har konfrontert enkelte bilister om at de kjørte sakte. Samtlige har gjort det helt ubevisst, og ikke tenkt over hva fartsgrensen er i det hele tatt. De bare kjører. Fartsgrense? Hæ?

::: Det enkleste er ofte det beste :::

avatar Blodstrupmoen
arne@blodstrupmoe...
22.03.2016, 15:03:39
11979 meldinger

Husk at ved kollisjon i 70km/t går det bra så lenge du har sikkerhetsbelter på, i 71km/t eller høyere moses kroppen til en ugjenkjennelig masse og alle i bilen omkommer. Ref Statens vegvesen.

Ofte er det de som kjører sakte på motorveien de som kjører fortest i 30 og 40 soner.

--Time vill sjåvv--
(Oo=V=oO)

avatar BAE

22.03.2016, 15:19:40
6271 meldinger

De som har bestemt seg for å kjøre i 70 overalt?

Turbo 5 sound addict
10' Ford Focus RS

avatar Frode H.

22.03.2016, 20:09:14
1052 meldinger

Statens vegvesen hadde over flere å en kampanje der "Hvilken side av fartsgrensen ligger du på" var gjennomgående tema. Her var det visst viktigere å ligge under fartsgrensen enn å holde den. Effektiv kampanje for å få flere farlige forbikjøringer..

BMW 220d xDrive Active Tourer
Countryman Cooper S
Boble

avatar Siggi

23.03.2016, 18:08:06
202 meldinger

Kjøre rexton. Seie seg sjøl at motivasjonen te saktekjøring bler høge der ei duve bortøve veien..

Eg elske F5

avatar Efti
teftelan@diamond.no
24.03.2016, 17:15:36
918 meldinger

Det er Ove som får trafikken til å gå sakte med å gjøre eksperiment på veien :)

- '00 BMW 330Ci E46 ESS SC
- '92 BMW 325i E36 (vinterbil)
- 91 Yamaha FZR1000 Genesis

avatar Ove Kvam
ove.kvam@lyse.net
24.03.2016, 21:49:23
44844 meldinger

Men jeg gjør jo bare det når det er åpent for forbikjøring, for å se hvor sakte det går å kjøre uten at noen vil forbi.

::: Det enkleste er ofte det beste :::

avatar André

26.03.2016, 14:03:24
5480 meldinger

Er på min fjerde Fitbit Charge HR klokke nå, kan ikke si at kvaliteten er så god på dem.

"Har gammal dame og putter kroner til overs i Audan hver eneste måned"

avatar André

26.03.2016, 14:04:29
5480 meldinger

haha, litt feilpassert svar ja! smileysmiley

"Har gammal dame og putter kroner til overs i Audan hver eneste måned"

avatar Ove Kvam
ove.kvam@lyse.net
26.03.2016, 14:42:44
44844 meldinger

Men siden dette er et avsporingsforum, kan jeg jo si meg enig. Har hatt to garantisaker på Charge HR selv. Begge ganger var det blåtanndongelen til PC som tok kvelden. Men det er jo greit at de gir oss nye ting når de gamle går i stykker, da! :-)

::: Det enkleste er ofte det beste :::

avatar oyvind

30.03.2016, 21:41:46
7175 meldinger

Jeg har lest det samme som blodstrupmoen, 71kmt er den sikre død, derfor legger jeg jeg meg stort sett i ca 65 når jeg sjekker facebook og spiller minecraft.



---
- Bmw 530xdt
-Renault Zoe Elektrisk!

avatar Gunnar R.

21.05.2016, 14:58:58
243 meldinger

Har en Avensis leiebil for tiden, og den må ha 101km/t på speedometeret for å forflytte seg i 90km/t. Hvis dette er gjengs for Toyota, så forklarer nok det en del irritasjon mot Toyota-bilister...

avatar Blodstrupmoen
arne@blodstrupmoe...
21.05.2016, 15:17:32
11979 meldinger

Hadde samme feilvisnng på min Toyota.

--Time vill sjåvv--
(Oo=V=oO)

avatar Ove Kvam
ove.kvam@lyse.net
21.05.2016, 17:17:55
44844 meldinger

Ja, jeg har merket dette på Toyota og Opel.

::: Det enkleste er ofte det beste :::

avatar Egil S

21.05.2016, 18:43:28
7564 meldinger

jeg kjørte nettopp tur retur Stavanger - Lillestrøm.

Som oftets fløt trafikken tålig på fartsgrensen og noe over (+5) på sørlandet og østover.
Men jeg oppdaget at selv her var det folk som lett kjørte 10 under flere steder.
Jeg la ikke merke til om det var spesielle merker dette gjaldt.

Ser at mange fortsatt liker å kjøre 10-15 under 90 på motorveien, midt på lyse dagen, disse lager oftest kø, men heldigvis er det et felt å kjøre forbi i her.
Hvorfor blir det kø, vel, jeg tror det er fordi folk ikke kikker så mye på farten og bare følger bilen foran, etter en stund finner de ut at "hva i H.....!!!, vi ligger jo langt under fartsgrensen" å kjører forbi.

Der det ikke er 4-felt så lager disse bilistene mange farlige situasjoner fordi de irriterer de som ligger bak.
Mange tenker nok slik at "5-under bryr ingen, det er så lite at du kommer ikke senere fram", vel, skal du kjøre 10 timer utgjør det 5 mil, nesten 1 time lengre kjøretid.

En annen merkelig oppførsel, er de som ligger 5-10 under fartsgrensen i 70-80 soner, og når en forbikjøringsmulighet byr seg, f.eks en lang strekke eller en 3-feltsvei så gir de plutselig gass og ligger 5-10 over, for så å kjøre sakte igjen etterpå.

Håper UP begynner å ta sinkene i trafikken, det er de som skaper de farlige situasjonene.

-12 BMW M550xdT
-90 BMW 850IA
-14 BMW S1000R

avatar Ove Kvam
ove.kvam@lyse.net
21.05.2016, 18:55:55
44844 meldinger

Sinkene i seg selv skaper ikke farlige situasjoner. Det er de utålmodige som ikke takler sinkene, som skaper farlige situasjoner. Altså kombinasjonen av disse.

::: Det enkleste er ofte det beste :::

avatar RonnyL

21.05.2016, 21:14:13
3999 meldinger

Det finnes håp Egil: http://www.p4.no/politiet-vinket-inn-billistene-som-sinket-trafikken/artikkel/653686/


Kan komme med retorikk om at du skal være rolig og tålmodig I trafikken og aldri la deg vippe av pinnen, men blir du hindret ofte nok og lenge nok så bikker selv den godeste over og blir frustrert.


Det der utsagnet om at om du har det så travel skulle du startet tidligere er sinnsykt irriterende!
Ingen kan vite hva som foregår i livet til andre billister.
Det kan være at barn skal hentes I barnehage innen et visst klokkeslett, en viktig avtale som må holdes. Og kan nektes å kjøre innefor regler og fartsgrensen for å nå sine avtaler.
Og bare for å stoppe et garantert motargument: Må de kjøre villmann for å rekke det er det en helt annen diskusjon.


I overkant hissige bilister vil det alltid finnes uansett hva andre foretar seg, men om de som ønsker å kjøre saktere bare kan slakke litt på gassen på en passende slette eller svinge av på en busstopp i noen sekunder så løser veldig mye seg. Jeg vil heller ha en hissigpropp langt foran meg enn rett bak slik at jeg potensielt blir en del av hans neste feilvurdering.


To gode regler å følge er:
-Om det er ingen biler foran deg men mange bak deg så kjører du saktere enn andre syns det er greit på den strekningen. Og du kan trygt slippe dem forbi for siden de har tatt deg igjen så har de en høyere fart enn deg og vil forsvinne ut av ditt trafikkbilde rimelig kvikt.

-Vil noen forbi så slipp dem fram uansett hvor fort du kjører. Du er ikke Politi og har ingen rett å hindre noen. De må selv gjøre sine valg og vurderinger og om du står på ditt og hindrer dem skaper du ikke en bedre, roligere bilist bak deg til lenger du holder ham bak.
Tvert i mot er du med å eskalere en situasjon som kunne vært løst med smidighet.

“Good judgement comes from experience, and a lot of that comes from bad judgement”

avatar Ove Kvam
ove.kvam@lyse.net
21.05.2016, 22:53:26
44844 meldinger

Trafikk bør være et samarbeid. Har man raskere trafikk bak seg, er det bare fordeler med å slippe dem forbi.

::: Det enkleste er ofte det beste :::

avatar Egil S

22.05.2016, 23:56:11
7564 meldinger

jeg er helt enig at for en "sinke" koster det lite å slippe forbi.
Dessverre er det mange som tydeligvis liker å provosere i trafikken, bevisst kjøre saktere, og gasse på i forbikjørings steder for å hindre forbikjøring og så kjøre saktere.
Noen får tydeligvis et kick av å hindre andre i trafikken, og fryder seg av at bilen bak nå er kjempefrustrert.
Neste gang bør man tenke seg litt om.
Kanskje er den bilen du hindrer i en krisesituasjon, en fødende kvinne, et sykt barn, et barn som har svelget noe, en som har kappet av seg en finger, brukket noe e.l og er på vei til sykehus/legevakt.
Så driver "du" å hindrer denne bilen bare på pur F.....

-12 BMW M550xdT
-90 BMW 850IA
-14 BMW S1000R

avatar Ove Kvam
ove.kvam@lyse.net
23.05.2016, 01:30:45
44844 meldinger

Jeg tror de fleste som tilsynelatende provoserer ved å gasse på når det er forbikjøringsmulighet, egentlig ikke tenker på det i det hele tatt. De er komabilister, og synes det er naturlig å kjøre fortere når det er flere felt, og rettere vei. Med biler mot og svinger, synker farten naturlig. De på vei i bil, men har svært få tanker som har med bilkjøring å gjøre. Det går 99 prosent på autopilot, og når de kommer frem, kan de ikke huske hvordan de kom dit.

Det finnes selvsagt trafikkpsykopater også, men de er heldigvis sjeldne. Den beste måten å fyre dem opp på, er å kjøre med liten avstand bak dem. Da blir de provosert, og vil gjøre sitt beste for å hindre din fremferd. Jo nærmere du kjører, jo saktere vil de kjøre.

::: Det enkleste er ofte det beste :::

avatar 02-Henning
02henning@gmail.com
23.05.2016, 09:41:43
10318 meldinger

Fra egen erfaring fra diverse passasjerseter så kan jeg langt på vei bekrefte Ove sin påstand; de som sliter med å kjøre jevnt og å holde seg til (minst) fartsgrensen er bare generelt frakoblet trafikken. De har ingen bevisst tanke om egen hastighet eller oppførsel utover at de greier å holde bilen innenfor foretrukne kjørefelt og ikke treffer andre harde gjenstander på sin vei. Altså godt innenfor den offentlige definisjonen av "god sjåfør". Vi som antar en noe mer aktiv tilnærming til dynamisk optimalisering av trafikkkapasiteten på veinettet har som regel en annen definisjon av dette begrepet ...

Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler.

avatar Robart

24.05.2016, 09:19:16
122 meldinger

Var en tur nordover på lørdag, ble liggende å stange i 55-65 nedover rennfast, la meg i 90 oppover og ble frakjørt.....
På E134 østover havna jeg bak en liten Hyundai etellerannet som lå i 75-80 i 80en, men med en gang veien ble nystelt med flotte tuneller og midtdeler ble hun liggende i 60...jeg kjørte da med første anledning, i 80 sona lå jeg i 90 og kjørte da fra...med en gang det ble 60 eller mindre så tak hun meg igjen nok en gang....

avatar Håkon

24.05.2016, 09:23:25
6669 meldinger

I fjor sommer ble jeg stoppet av en idiot-sivilpoliti midt på natten på sørlamdet, han hadde målt meg til 108 km/t i 90-sone og mente jeg lekte med livet.. Han var så j. sur og tverr at jeg foreslo å bruke pengene fra boten til en stand-up komiker i baksetet så han holde humøret oppe på nettene - det var da bråket startet...
Samme uke ble jeg stoppet av ei mc-politidame i Skåne som mente jeg hadde 183 km/t i 110-sonen, men slapp unna med 20 minutt med skjenn om hvor " jävla sjükt ni nordbagger kjörer på motorvegar i Sverige" Kanskje hun ble ekstra muggen da hun fersket meg på å kikke på den sinnsykt stramme rumpen hennes i skinnbuksen hun hadde på seg.

Samme uke kjørte jeg flere dager i 200+ km/t på Autobahn uten å dø.

avatar 02-Henning
02henning@gmail.com
24.05.2016, 13:40:37
10318 meldinger

Det siste der var nok bare flaks - blir helt sikkert din tur neste gang, galning! :-)

Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler.

avatar Frode H.

24.05.2016, 23:13:05
1052 meldinger

Har merket meg dette med sakte fart ned Rennfast. Har blitt verre med tiden. Oppover går trafikken greit. Er det fotobokser og gjennomsnittsmåling som gjør folk ustabile?

BMW 220d xDrive Active Tourer
Countryman Cooper S
Boble

avatar -stig-
stig-a@hotmail.com
25.05.2016, 07:48:26
2628 meldinger

er jo mange som er livredde for venstre felt på flerfelts vei, lett å se når man kjører med henger og ligger i 80 så lager man deeeeen køa selv om venstre felt er helt folketom smileysmiley

93' Mazda Rx7
13' Mercedes E-klasse

avatar oyvind

23.06.2016, 22:31:25
7175 meldinger

Jeg kjører ofte under 90 på motorveien i høyre felt, fordi bilen bråker så mye når jeg skal snakke i telefonen..


---
- Bmw 530xdt
-Renault Zoe Elektrisk!

avatar Egil S

10.11.2017, 18:08:01
7564 meldinger

Nå som jeg har begynt å jobbe på Forus må jeg si jeg er imponert over hvor fort folk klarer å lage kø på motorveien.
Jeg har opplevd et par ganger nå at dette tar ca 30 sekunder.
Dette kan jeg si fordi nå jeg kjører forbi IKEA og kikker på motorveien så er det nesten ikke biler i noen felt, altså ingen kø.
MEN av en eller annen grunn så på de 30 sekundene det tar meg å krysse broen å kjører ut på akselerasjonsfeltet så er det blitt kø........
30 fokkings sekunder er det idiotene trenger for å starte køhelvette som de neste timene vil prege motorveien.

Hvordan i alle dager klarer de dette praktstykke kan man spørre?
Vel det det er kort og godt fordi noen evneveike bilister ikke makter å få bilen opp i mer en 50km/t i løpet av et flere hundre meter langt akselerasjonsfelt.
Er det fordi de har rekkevidde angst på dildobilen? eller at bensin/diesel er så dyrt at de ikke vil bruke 20ml mer drivstoff for å akselerere på en normal måte? Er de blitt så amøbe i hode av å kikke på dataskjermen gjennom en hel arbeidsdag at de ikke evner å ta inn sanseinntrykk og prosessere informasjon i en normal hastighet slik at 50km/t oppleves som "styggfort"?????
Kanskje de ikke har det så travelt med å komme seg hjem fordi de får bank av kjærringa eller har grinete unger?

Ikke vet jeg.

Jeg vet bare at i dag var det knapt en bil å se i sørgående felt når jeg kjørte opp og over broen ved Ikea, 30 sekunder senere svingte jeg ut på motorveien i 40km/t bak en rekke biler, når vi kom til avkjørselen til Kvadrat hadde vi kommet opp i 70 og jeg så en endeløs rekke lys bak meg.

Rushtrafikken hadde begynt.

-12 BMW M550xdT
-90 BMW 850IA
-14 BMW S1000R

avatar Ove Kvam
ove.kvam@lyse.net
11.11.2017, 01:55:39
44844 meldinger

Det er nok mest fordi det er flere biler som skal kjøre der samtidig, enn veien har kapasitet for. Tingen er at man får gjennom flere biler i timen hvis de kjører i 30, enn hvis de kjører i 90. Det er den mest effektive farten med tanke på trafikkflyt.

::: Det enkleste er ofte det beste :::

avatar Egil S

11.11.2017, 15:51:20
7564 meldinger

Joda, det forstår jeg.

Men rushtrafikken starter sånn sett tidligere enn den behøver.
Hadde bilene klart å komme opp i 90 på akselerasjonsfeltet, hadde det gått lengre tid før det tettet seg til.
Men når de ikke klarer det, så må evt de som ligger i 90 bremse ned, så forsterker effekten seg og man får kø.
I mange av tilfellene jeg har opplevd dette er det ingen grunn til at man skal svinge ut på motorveien i 50-60km/t. De som gjør dette har klar bane, det er ingen andre biler som er til hinder for de, de klarer av en eller annen grunn bare ikke å få bilen opp i fart, noen synes også at å kjøre i 70km/t i høyre felt i en 90-sone er helt greit, disse lager også kø.

Andre som forsterker køen er disse som driver å kjører sikksakk for å alltid kjøre i den filen som de tror går raskest.

Bare å legge seg ut i venstre fil bare tenker dere..... vel, når du kjører 50, og de som ligger i venstre fil kjører 90+ er ikke det så lett heller, er ganske stor hastighetsforskjell så man trenger en raskt bil for å ikke hindre disse. De kommer fort og "tett".

-12 BMW M550xdT
-90 BMW 850IA
-14 BMW S1000R

avatar Ove Kvam
ove.kvam@lyse.net
11.11.2017, 16:16:44
44844 meldinger

Du har jo rask bil?

::: Det enkleste er ofte det beste :::

avatar Egil S

12.11.2017, 02:40:59
7564 meldinger

Joda, jeg har jo det, men ikke alle som har det.
Noen trenger tydeligvis Ikea - Kvadrat på å komme opp i 70-80km/t.
Synd noen mennesker ikke tenker så langt at de innser de lager kø med sine handlinger.

-12 BMW M550xdT
-90 BMW 850IA
-14 BMW S1000R

avatar Omp
eskileikenes@hotm...
20.12.2017, 00:59:49
153 meldinger

Nå som jeg har endt opp på bondelandet Randaberg, så har jeg lagt merke til at fra/til tjensvollkrysset på e39 i 70sonen frem til/fra byhaug tunellen, det finnes så godt som INGEN som kan holde fartsgrensen der. går somregel i minimum 10under. Lurer på hva grunnen til det kan være. Utrolig plagsomt å kjøre opp til 20kmt under fartsgrensen der. Virker som ingen bilmerker som skiller seg ut her heller.

avatar Blodstrupmoen
arne@blodstrupmoe...
20.12.2017, 01:31:57
11979 meldinger

Det er vel stort sett slik på hele vestlandet...

--Time vill sjåvv--
(Oo=V=oO)

avatar Ove Kvam
ove.kvam@lyse.net
20.12.2017, 01:47:13
44844 meldinger

På Skjæveland retning nordover, er det et merkelig fenomen. Fartsgrensen er 70, og trafikken pleier selvsagt ligge under. Likevel skal det bremses for fotoboksen, gjerne ned til 50. Men når bilene kommer til 60-skiltet, DA gir de på. Endelig kommer de opp i 70.

::: Det enkleste er ofte det beste :::

avatar Egil S

22.12.2017, 00:49:28
7564 meldinger

Skjævelandskrysset må vel være et av de mest underdimensjonerte kryssene i Rogaland.
En gigantisk propp i systemet, i hovedsak takket være tungtrafikken som skal til/fra Orstad.
At avkjøringen til jordbruksskolen ligger 100m ned i veien hjelper heller ikke på.
Passerer du Klepp før 6:30 går det greit, etter 6:30, og fram til kl 8 står køen forbi fotoboksen, den i nordgående felt, rundt en km unna krysset, og det går i 5-6km/t.

Jeg kjører derfor til Forus via Sola om jeg ikke klarer å komme meg ut døren før 6:30, det går faktisk raskere utrolig nok.

Sjæveland er også en propp sørover, litt pga gårdsutsalget, men minst like mye av de "rakettforskere" som kjører forbi hele køen i venstre fil for så å drite i "sving til venstre mot Ganddal" pilen i asfalten og kjører rett fram slik at det blir et flettehelvette på det ALT for korte flettefeltet og køen i høyre felt bare vokser.
Men jeg skjønner jo at disse menneskene er MYE viktigere enn å andre og ikke kan står i kø.

Men siden dette området ligger midt i kommunegrensen mellom Sandnes og Klepp så blir det vel ikke gjort noe med det regner jeg med.

-12 BMW M550xdT
-90 BMW 850IA
-14 BMW S1000R

avatar Kurt

22.12.2017, 14:44:51
19261 meldinger

Kjøre om Malmei! Om Sola? da har du røykt noe som ikke e bra.

Fort gjort i ein fei.

avatar Egil S

22.12.2017, 18:07:29
7564 meldinger

Først må jeg bare si at jeg forvekslet Sjæveland og Øksnavad i sist innlegg, kom på det rett etterpå.

Kurt.
Kjører ikke Malmheim, men den vanlige veien. Og ja, det går faktisk raskere, om Sola klarer jeg å komme til IKEA på drøyt 20 minutter, via 44 tar det ca en halvtime.
Øksnavad er en kjempe propp, der står det stille, kan lett bruke 10+ minutter fra fotoboksen og til krysset til Klepp stasjon.
Er du litt sen når du kommer til Stangeland står det stille på motorveien, har faktisk opplevd at rundkjøringen på Stangeland er blokkert fordi hele påkjøringsfeltet til motorveien står mer eller mindre stille.
Da er det bare å brekke ned forbi barnehagen til H_c, over golfbanen på Sola og inn til Forus.

Det er sinnsykt forskjell på å kjøre kl 6:25 og kl 6:35.
I dag kjørte jeg 6:25 og tok da 44, det tok knappe 20 minutter.
har flere ganger gått på en smell når jeg har kjørt 6:35-6:40, da er jeg som oftest ikke på kontoret, ved Ikea før 7:10, da er det raskere rundt Sola.

-12 BMW M550xdT
-90 BMW 850IA
-14 BMW S1000R

avatar 02-Henning
02henning@gmail.com
22.12.2017, 18:12:14
10318 meldinger

FV 44 er "indre" vei, Sola er "ytre" mens Malmei er "midtre" så jeg er igrunnen enig med Kurt om at Malmei må være snarere enn Sola, siden du kjører kortere og det som regel er mindre trafikk?

Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler.

avatar Kurt

23.12.2017, 11:08:55
19261 meldinger

Egil ,, du kjører feil. Får ein liten stopp på Stangeland den veien, men forsatt mye snarere enn Sola.

Fort gjort i ein fei.

avatar Egil S

02.01.2018, 20:42:33
7564 meldinger

Godt mulig.
I dag kjørte jeg 6:20, var overraskende mye bil på 44, men heldigvis ikke så mange på Øksnavad slik at i dag gled man bare forbi sånn 10-15 under fartsgrensen.

Jeg har tenkt på Voll - Julebygda - FV44, men har det for meg at det neppe er noe raskere siden det tetter seg til på Stangeland og man da gjerne må kjøre over Soma og forbi IVAR. Julebygda med sine fartsdempere og 40 sone gjør jo at det ikke går spesielt fort den veien.
Via Sola er det ikke stopp noe sted. Kan ha noe med tidspunktet å gjøre, mulig det blir kø via Sola 10-15 minutter senere.

-12 BMW M550xdT
-90 BMW 850IA
-14 BMW S1000R

avatar Kurt

02.01.2018, 21:07:05
19261 meldinger

Bare forsett samme vei du Egil. Eg har kjørt denne veien over lang tid og vet at den er kjappere . ps du trenger ikke frese igjennom Julabygdå heller. men kjinn på :-)


Fort gjort i ein fei.

avatar Egil S

04.01.2018, 21:36:33
7564 meldinger

Kjører rundt 6:15-20 nå, null problemer å kjøre 44'n :)
Er på Forus på rundt 15 minutter.

-12 BMW M550xdT
-90 BMW 850IA
-14 BMW S1000R

avatar Joachim Fjeld

06.01.2018, 00:45:16
1431 meldinger

Ingen som er våkne 6:15 vel? Syke mennesker... ;-)

avatar Ove Kvam
ove.kvam@lyse.net
06.01.2018, 00:51:36
44844 meldinger

Stod opp 05:30 i dag, jeg, siden jeg begynte sent på jobb. Hvis jeg skulle møtt på opprinnelig planlagt tid, måtte jeg stått opp 04:15.

::: Det enkleste er ofte det beste :::

avatar Richard

06.01.2018, 00:58:43
7942 meldinger

godt det er lørdan snat da... smiley

Richard

avatar Ove Kvam
ove.kvam@lyse.net
06.01.2018, 01:59:37
44844 meldinger

Ja, da skal jeg sove helt til 06:30.

::: Det enkleste er ofte det beste :::

avatar Joachim Fjeld

06.01.2018, 21:41:30
1431 meldinger

Verden er fortapt...

avatar Egil S

09.01.2018, 23:05:20
7564 meldinger

Har vekkeklokken på 5:45 jeg, stå opp, dusje, kjøre på jobb, noen dager spiser jeg hjemme, andre på kontoret.
Målsettingen er å være ute av døren 6:20.

Det fine med å begynne å jobbe så tidlig er at man kan kjøre hjem kl 15 :)
Dessverre glemmer jeg svært ofte å dra hjem, når jeg ser på klokken og den er 15:10 er det bare å jobbe til kl 17, for jeg gidder ikke sitte i kø hjem.

-12 BMW M550xdT
-90 BMW 850IA
-14 BMW S1000R

avatar Richard

10.01.2018, 01:46:52
7942 meldinger

du må sette på vekking på jobb og... smiley

Richard

avatar Egil S

10.01.2018, 22:32:22
7564 meldinger

burde kanskje det ja :)

-12 BMW M550xdT
-90 BMW 850IA
-14 BMW S1000R

Fremside>>Bullshit>>Motivasjon for saktekjøring Søk
Ikke innlogget Ikke innlogget
ny = ny thread
ul = ny(e) ulest(e) post(er)
Antall forum medlemmer: 2610 Forum statistikk
Adminlogin:

For å kunne poste på forumet, må du være innlogget.
For å registrere deg, klikk HER!
Har du allerede registrert deg, logg inn her:

Brukernavn:

Passord:
Bruk Cookies
(Cookies gjør at du automatisk er innlogget hver gang
 fra maskinen du er på nå. Bruk kun hvis du er på en
 privat datamaskin)
Har du glemt brukernavnet/passordet ditt? Trykk her!
Forumet er levert av Hjelseth Computers
Det tok 0,3594 sekunder å generere denne siden.