Trim-4-Eldre.com Forum
Fremside>>Generelt>>Bokkens Mercedes Benz w201 190e 2.5-16 "Evo1" Pt2

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
06.01.2017, 01:21:07
3098 meldinger

Jesssss
Og då va tiå inne for å laga ein DEL 2...siden det blir litt mange bilder å lasta på ei sia :)
Restaureringå fortsette.
Eg holde på å restaurere innsuget på bilen.På grunn av forskjellige ting.Det eina e at eg vil at bilen ska vera driftsikker for di neste 25 år,sørge for at vakum og innsug og innsprøytning e Top Notch,,,og så vil eg at det ska vera CLEAN i motorrommet..eller se ut som det kom fra fabrikk.
Så her e någen bilder :)
Ut med innsug
picture

Før reingjøring og demontering av selve innsug
picture

Under reingjøring.Fekk tatt grovvasken hos Nilsen motor,Han va snill og tok det på sparket..og fekk delene i delevaskeren...så delene blei reine ,,spesielt innvendig va dette viktigt.
picture
Skrubbe med stålbørsta,rustløser og Autosol.Funke ganske knall faktisk
picture

Ein av nye delene som ska på ,e flett nytt orginalt gasspjeld.Så måtte prøve montera det på reingjort nedre del av innsug
picture
Prøvemontert
picture

Alle innsugsdelene reingjort.Mulig eg tar ein runde te ,har gode tid siden eg vente på alle brakettene og bolter og skruer e på tur te Vestby Galvaniske Verksted :)
Deler som eg lakka gull...fekk eg rensa for lakk med bremseveske.Så di e nå sendt avgårde te ny overflatebehandling

picture

Insugs deler reingjort.
picture

Detalj arbeid :)Kaldstart dysa får seg rens,både utvendig og innvendig.
Før
picture

Etter
picture
med tomgangsmotor,og friske nye slanger :)
picture

Motorblokk har fått seg rens,og ny lakk.Matt Finish selfølgelig :)
Før
picture

Etter
picture

Polert oljekjøler røyr,,blei iafall bedre enn før
picture

Bremsekraft forsterker måtte ut for å fiksa overflate rust,Bremseveske søl kan gjør ganske heeftig skade .Heldigvis så va det isje gått langt her.kun overflate rust..så benytte anledningen nå når innsuget e ute..te og ta ut den..og fiksa opp adle krinkelkroker i same slengen.
Ganske HALV ONDE den bremsekraftforsterkeren der.. (333 - 666 :)

picture

Før puss
picture

Begynt å pussa ner te blankt stål
picture

Og ett siste stemningsbilde :)
picture

Hepp hepp :)

1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar k.goa

06.01.2017, 08:19:08
31597 meldinger

Meget bra! Va på høg tid med en tråd 2 her :-)

Livin la vida sofa

Miljøpartiet De Gule:
996 911 Turbo
Cigarette 28

avatar 02-Henning
02henning@gmail.com
06.01.2017, 10:01:22
10221 meldinger

Herlig vinterlesing dette - nesten fullgod erstatning for (manglende) egen hobbybil jo! :-)

Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler.

avatar Blodstrupmoen
arne@blodstrupmoe...
06.01.2017, 15:27:59
11941 meldinger

Tipp topp dette. Kjekt å se.

--Time vill sjåvv--
(Oo=V=oO)

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
07.01.2017, 00:43:45
3098 meldinger

takker takker for det
Du må bare få gang på det,Henning :)



Takk for det Schni schnaaa schnappi

1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar Kurt

08.01.2017, 18:34:15
19207 meldinger

Dette var meget bra. slutta å se på den andre da Edb brukte 10 min på å laste den:) Håper du forsetter å poste bilder av 190 og ikke bland inn den andre sleden hehe :)

Fort gjort i ein fei.

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
08.01.2017, 22:13:14
3098 meldinger

hehe takk foor det.Eg venta egentlig bare på at det sko gå øve te ei nye sia av seg sjøl..men det gjorde det jo aldri..så..det gjekk litt tid før eg innsåg det.hehe

kaaa...lige du isje 500en?djeees..heheh.

1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar RonnyL

09.01.2017, 01:36:16
3990 meldinger

Ska det ver en Evo 1 sånn Bokken meine det burde vært, eller ska det ver så nært som originalt som muligt?
Har prøvd å fylla med på dette, men huske ikkje alt. Så om du har sagt det før beklage eg.

Uansett så syns eg det e et sjefsprosjekt!



“Good judgement comes from experience, and a lot of that comes from bad judgement”

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
09.01.2017, 23:02:58
3098 meldinger

vanskeligt å sei liksom.
Bilen e jo nå hverken orginal 2.5-16 lenger..eller ein orginal 2.5-16 Evo1...så eg har litt spele rom sånn sett..MEn for det mesta så vil eg at bilen ska vera så LIG ein orginal EVO1 så mulig...teknisk sett med tanke på understell og utseende.
Men eg måå ha mine egne "vrier" på ting..for å skilla seg ud litt.
og ting ska vera på høyde med nytt...det e iafall målet...spesielt når det komme te den tekniske biten med motor/innsprøytning ...det ska vera driftsikkert..og å yta den effekten som det gjorde når det va nytt...så du komme isje te og se någe "trimming" her..viss det va det du tenkte på :)

såe..sånn ligge det ann :)det blir ein fine blanding av egne vrier på ting..litt mer "moderne" finish her og der...kose prosjekt :)

tusen takk for kommentar forresten :)kjekt du syns det va kjekt å se :)

1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
09.01.2017, 23:45:47
3098 meldinger

har fortsatt litt nå med litt restaurering av diverse deler..nå når eg vente på alle brakettene og skruene ska komma tebage fra overflatebehandling.
Har shina opp torpedo vegg platå.Den kosta fader 7000kr nye idag..så eg fiksan opp med nye varme isolerings matta

Før
picture
Ny matte.
picture

for å hindra att fiberet i mattå blir ødelagt i di gjennomførings hålene..så legge eg alu tape ..og folde rundt kanten i hålet..sånn at mattå isje flise seg.
picture

picture

picture

Blei litt bedre enn det va
picture

Bremsekraft forsterkeren fekk seg ein shine den og.Pussa ner...grunna...og lakka.Har og nytt ATE klistermerke med delenummer :)
picture

picture

Blei blankt og fint.
picture

Nytt klistermerke
picture

Fekk og skifta varmeveksle ventilen te varmeapparatet.Denne e ein typiske svakhet,di begynne å lekke i akslingen..og min begynte å lekka rett itte eg hadde trykk testa kjølesystemet for å finna ut kor det lakk vann..for an minka på kjøleveskå innimellom..men det viste seg at det faktisk bare va slangeklemma som va slakk..men itte trykk testingå somsagt så utvikla det seg ein lekkasje fra selve ventilen og..så nye orginale del blei bestillt..og montert

Lekkasje fra aksling
picture

montert
picture


Bortsett fra disse tingå..så e eg godt i gang med rep av rustå itte der som det øve 20 år har komt en skvett bremseveska her og der..så lakken under bremsekraftforsterker var løsna..og rusta..
heldigvis..så e det isje alvorlige rust..så det drar seg te..men ingen bilder av det her idag :)

hepp hepp :)

1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar Anders

18.01.2017, 23:22:20
1465 meldinger

Du har et kjekt prosjekt bokken. kom over denne på facebook. artig modifikasjon av en gammel 190

https://www.facebook.com/Piper-Motorsport-486605745510/photos/?tab=album&album_id=10153349096740511




forhjulene styrer bare delvis. for presis retningsforandring må man stille opp og kjøre sideslengs.....

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
19.01.2017, 00:13:20
3098 meldinger

takk for det :)
ja den der piper sin "Frankenstein" e ein "gammal traver ittekvert..ganske mye omtalt...og isje så løye egentlig..e vel ett av di drøyaste byggå som e ...skamkult for å sei det mildt..:)Men konne eg velga ..så ville eg nok hatt ein orginale løpsbil..eller orginale gatebil.før eg ville hatt den der..men det e bare misunnelsen så snakke nå..sko GJERNA likt å hatt den der :):)

1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
24.01.2017, 22:30:50
3098 meldinger

Då va det tiå for ein liden nye oppdatering her.
Har endelig fått montert bremsekraft forsterker..og gjort ferdig all rust rep og lakk onna bremsekraft forsterkeren..så tror me tar litt bilder derfra.
Før montering så fekk eg fatt i orginal clutch hoved sylinder..då den gamle va rusta i tilkoblingå..og ville isje risikera någe lekkasje..pluss at eg bygge bilen te og bli klar te og brugas uden någen som helst feil någen plass.Skifta og feed slangen ,,som egentlig va grunnen te at det endte med skift av heile clutch styring systemet
Ny og gammal clutch sylinder
picture

Smørt opp link punkt med anti friksjons pasta
picture

Smørt opp retur /spenn fjør mekanismen te clutchpedalen
picture

Ny cylinder montert
picture

Smørt inn ny slange og kobling med orginale ATE Monterings pasta
picture

Montert på
picture

Ny clutch slange gjennomførings gummi,igjennom torpedovegg
picture

montert gummi gjennomføring i torpedo vegg
picture

Fyllt orginal bremseveska fra Mercedes..isje lufta ennå ..då eg har endel arbeid igjen med å skifta clutch slange med røyr..onna bilen...pluss pluss
picture

Blei nice då med ny torpedo vegg matta...og nye bolter osv osv..tidy nok for min del :)
picture

Og selfølgelig nya ATE Klistermerket e på plass
picture

Ett lide detalj bilde for å visa at det e rust fritt..og clean onna bremsekraft forsterker....og diverse ting e polert og reingjort
picture

Og ettpar andre detalj bilder av torpedo vegg ting..med gummigjennomføringer og bolter nye
picture

picture

picture

Ellers har eg fått meg ein liden grom nerde ting.Orginale Bensin reserve kanna.7 liter versjonen.Va ganske heile og fine..og ska bare ha an i orginal lakken...det holdt å pussa litt på rustå..og shinan litt med rens..og litt tynne film med tire glaze.
picture

Så te den stysste oppgraderingå på 190en
Har spesial bestilt HR Monotube EVO spec dempere foran..med custom valving..for å passa bedre te di fjørene som eg har..siden demperen e beregna på stivere fjører..så fekk eg valving som va litt mer snill på mygaste setting.
Har begynt å beregna vandring..og har nå demontert demperen for å modifisera di innebygde bump stoppene.Her e någen bilder i ein fei :)Forøvrig litt kult å se at det e BILSTEIN innmad i di..sjøl om Bilstein har slede litt med kvaliteten di siste årå..så tror eg det blir gode greier dette her :)

Løsna justeringå,og feste mutter
picture

Her kan du se bump stoppen
picture

Bilstein:)
picture

Tatt av bumpstopp og squash ring
picture

Kutte bumpstoppen cirka 2.5 cm
picture

Montert
picture

Begge to dempere ferdig modifistert
picture

Ellers har eg reparert dårlig ledningsnett.Fant orginal fargen på ledningane fra ett aent ledningsnett eg hadde liggande..så fekk samme farge koden på di nye ledningene.eller..det vil sei den eine blei rett..den andre blei "nesten " rett :)
Knekte ledninger
picture

Lodda på nye ledninger på orginal hylsene
picture

Nye ledninger festa i kontakt huset
picture

Lodda på ledningsnette i bilen
picture

Isolert med Mercedes Fiber tape
picture

Siste ting e ein drid kule ting te 500en :)
Orginale AMG luftfilter boks.KUN kosmetisk forskjell..men disse her vokse ISJE på trer..så super nice å få fatt i ein sånnein
picture

Montert i bilen
picture

<3
picture

Trivsel :)
picture


1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar StigJ
stig.j(at)lyse.net
25.01.2017, 09:22:22
3257 meldinger

smiley Shiny parts!

'06 BMW Z4 3.0si Coupe
'14 BMW 316i

avatar Blodstrupmoen
arne@blodstrupmoe...
25.01.2017, 10:26:53
11941 meldinger

picture

--Time vill sjåvv--
(Oo=V=oO)

avatar 02-Henning
02henning@gmail.com
25.01.2017, 14:03:26
10221 meldinger

Enig med Blodstupen! :-)

Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler.

avatar Richard

25.01.2017, 17:04:07
7870 meldinger

me too..

picture

Richard

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
25.01.2017, 22:08:51
3098 meldinger

hehehe takk for det folkens.
ja det snøre seg te..sjøl om det e ein liden setback idag.
Har hatt avgårde bolter og braketter til overflatebehandling hos Vestby Galvaniske.
Sendte avgårde to esker,siden eg glemte noen av delene når eg sendte hoved eska med deler..,,og ba om å få alle delene tebage i EIN eska...og har nå idag KUN fått tebage den litle eskå ...så den store eskå med 90 prosent av delene...e isje sendt i retur..så eg e mer enn litt nervøse..
så eg håpe di har glemt å senda..og isje at det e LOST ...då har eg ein case for å sei det mildt..

så idag e det NERVØSE BOKKEN :)


1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar k.goa

26.01.2017, 11:43:49
31597 meldinger

Fant de delene?

Livin la vida sofa

Miljøpartiet De Gule:
996 911 Turbo
Cigarette 28

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
27.01.2017, 01:37:58
3098 meldinger

jeeeessssss:)Det ordna seg..eller...ja som eg sa te deg tidligare..så va iafall isje delene lost in space :)

1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
08.02.2017, 01:31:21
3098 meldinger

hepp :)
Motorromresto "ferdig.
E ennå endel detaljer igjen..som alu termostathus ,nye justerbare dempertopper(isje di som sstår på nå),pluss pluss pluss
Men hovedrestaureringå e ferdig.Der e nå komplett renovert innsprøytning (bortsett fra bensin mengde fordeleren,som funke fint som an e tross ein min innvendig lekkasje som gjør at den eine dyseutløpet for mer bensin,men ingen stor betydning siden den innvendige lekkasjen e så liden.men har nytt pakningsett ,så det står på planen .Alle dyser...tetninger dyse hus e nye.Nytt gasspjeld, Inspisert og reingjort heile ledningsnett,ny bensin trykk regulator,grunn justert alle gasspjeld lenker,justert duty cycle ,Alle vakum slanger nye,alle kjøleslanger nye,og ny overflatebehandling på det mesta av bolter og braketter..pluss pluss pluss pluss en heile del te..som dåkker allerede vett viss dåkker har fylt med :)

Her e någen detalj bilder av litt her og der
picture

picture

picture

picture

picture

http://i83.photobucket.com/albums/j286/lowman28/Mercedes%20Benz%20190e%20Evo/20170203_182826_zpsf0lewjpk
.jpg

picture

picture

picture


Fekk og endelig satt på di nye gummihettene på el tilkoblingå på bensin pumpene.

picture

picture

picture

picture

picture

Ett lide stemningsbilde av den onde tvillingen :)

picture

Nå står renovering av drivlinjå for tur :)og litt understells ting :)


1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar Tommy

08.02.2017, 16:33:21
11089 meldinger

smiley

Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'06 VW CADDY


Only when we risk death, do we feel most alive

avatar per-ulv

08.02.2017, 21:10:55
241 meldinger

Digger det! Sykt gromme biler du har. Strøkne og gjennomført.
Kult at du tar så godt vare på disse klassikerne.
Du har øyne for detaljer og pirk :)
MARRE! smiley

"Du sveitte lite t å vårrå så feit"

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
08.02.2017, 23:43:14
3098 meldinger

tusen takk for det Tommy og Perulv :)

kjekt å hørra..ja det bikke vel egentlig litt øve med pirk og sånn..men syns nå det svare seg te slutt då..kjekkare å ha når ting e litt på stell .Ska ble godt med "sesong" nå..og få kjørt litt..klare neeesten isje å venta te og skli litt :)

1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
08.02.2017, 23:51:50
3098 meldinger

Har fått i hus nyoverhalte Evo1 diff...3.27 utveksling..kontra 3.07 som e standard for 2.5-16-så forhåpentligvis så blir det ein liden merkbar forskjell i koss bilen føles på aks..og villigHET :)
Ska forøvrig gå øve diffen..og fiffan litt mer opp på det kosmetiska.Men denne her e det skifta lagrer...tetninger...og alle shims og diff brems pladene.og kjennes veldig bra ut.ingen slakk i denne..i motsetning te den som står på bilen.

picture

Ellers har eg og gang i eksos prosjekte te 500en.Der har eg jo fått fatt i "nye" Katalysator..har shina og pussa den opp..og fått meg nye ettermarkeds midtre potta..fra ett merke som hette IMASAF..italiensk fabrikant av eksos deler te litt mer spesi biler.Og an kjennes kanon bra ut..isje lagt av blikk..men kjennes veeeeldig solid ud.Så blir det custom raka rør itte midtre pottå.OG anlegget ska vera svart...og isje sølv :)

Her e någen bilder av så langt der i gården :)

picture

picture

picture

Ellers har eg og to nye drivaksler te 500en.Tatt av ein 30k km bil fra usa..Så nye e di isje..men jammen isje langt ifra..:)di ska og buffras opp littt :)Så får eg heller "overhala" di som står på bilen..siden eg allerede har handla inn nye mansjetter og monterings hardware te di :)

picture

1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
09.02.2017, 00:03:34
3098 meldinger

Opps.Ein te :)
Fekk og montert det nya alu termostat huset idag.DET e fine oppgradering..både visuelt ..og funksjonelt.Sleppa at gammal plastikk sprekke og kødde te trivselen :)

picture

picture

picture

1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar 02-Henning
02henning@gmail.com
09.02.2017, 01:50:36
10221 meldinger

Med all den pornoen under skallet så ser den nesten irriterende "plain" ut med panser og dører lukket. Hadde du bare lagt ut bilder av utsiden ville jeg synes den så tøff ut, men når du viser så mye perfeksjon i alle skjulte detaljer så yter ikke eksteriørbildene bilen rettferdighet i det hele tatt. Beste tråden på mange år her inne!

Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler.

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
09.02.2017, 21:22:33
3098 meldinger

Tusen takk for det ,Henning.Kult å hørra du syns det..:)
Versta av alt e at eg e litt enige..det e LITT drid å ha bilen i sånn stand.når det på ein måde isje "skinne" mer av det udad...men viktigaste e jo at bilen E i så bra stand..og at an funke knirkefritt..
Syns forøvrig bilen isje "gjør" seg på bilder...ser "heftigere" ud i virkeligheten enn det an gir uttrykk for på bilder.....som med så mange andre bilar sånn sett :)

1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar 02-Henning
02henning@gmail.com
10.02.2017, 01:40:06
10221 meldinger

Du har nok rett i at den er langt bedre i virkeligheten enn på bilder. Det gjelder ihvertfall i høyeste grad for storbror 500 - den så jo utrolig strøken ut på W&W treffet på Sola i fjor. Det viktigste er nok tross alt at du vet at det fungerer og at du selv kan kose deg med det som er under skallet. Vi andre kan jo bare angre på at vi ikke gidder å skaffe oss noe tilsvarende selv. :-)

Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler.

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
12.02.2017, 16:03:02
3098 meldinger

tusen takk for det mister :)
Apropos 500e
Her e det siste prosjektet med den.Har komt ett godt stykke på vei..nesten ferdig faktisk...as we speak.men ingen HEEEILT oppdaterte bilder av sånn det e idag.
Har fått montert opp eksosen.Lakkert eksos deler FRA kat..og bak.Men på bildene så e det litt tidligere i prosessen ,under tilpassning

Alle deksler e vaska og polert...feste skruer e lakkert.

picture

picture

picture

picture

picture

picture

picture



1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar k.goa

13.02.2017, 17:20:30
31597 meldinger

Latterlig bra :-)

Livin la vida sofa

Miljøpartiet De Gule:
996 911 Turbo
Cigarette 28

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
13.02.2017, 19:31:29
3098 meldinger

smileysmileysmileysmiley

1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar RonnyL

13.02.2017, 19:50:09
3990 meldinger

Kan du gje faen snart?
Her slide andre med å ha nogenlunde troverdige forklaringer/unnskyldninger for at me ikkje har tid/mulighet/råd/plass te EN hobbybil, så brese du deg med to som i tillegg e på et sinnsykt nivå både utseende og gjønåførthet.


Forøvrigt, hadde det vært mine hadde 190 vært Evo 2 medbreddere og vingå. 500 heilt clean.
Begge maxa onna og inni.


“Good judgement comes from experience, and a lot of that comes from bad judgement”

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
13.02.2017, 19:59:53
3098 meldinger

hehehe ja eg ska nok gje faen snart :)

ja EVO2 en kule den..men må vera ærlige ..sjøl om det kan virka litt inhabilt..så lige eg faktisk evo1 bedre..syns evo2 e "FOR" drøye..sjøl om DEN og nok e råare i virkeligheten enn på bilder..akkurat som di fleste bila.

500en kan eg vel isje få mer clean.eller tenke du "orginal" utseende?med felgar og alt..?DET tror eg isje eg klare..e isje super fan av di 8 håls felgene te mercedes...15 håls felgane som står på evo1 derimod..di e kule syns eg :)

1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
13.02.2017, 20:00:24
3098 meldinger

tusen takk forresten :)håpe det kan vera te litt inspirasjon te og kanskje få gang på ein liden hobby bil snart då :)

1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar k.goa

14.02.2017, 17:05:28
31597 meldinger

EVO 2 ser ut som en prosjektbil fra Eiker Motorflopp..

Livin la vida sofa

Miljøpartiet De Gule:
996 911 Turbo
Cigarette 28

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
15.02.2017, 00:55:43
3098 meldinger

hehehe njaaa...det e vel bare fordi du fylde med på Eikermotorshop FØR du fant ut at Rieger FAKTISk hadde tatt ideen dis FRA Evo2.hehe :)

men ja..an e drøye..men eg tror an e ganske nice i virkeligheten.OG når di har racedekor på ..så e det isje mange dtm bilar så slår di syns eg.:)

1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
19.02.2017, 21:25:22
3098 meldinger

Jeeessss
Då har eg gjort ferdig diff oppgraderingså.Fekk fatt i nyoverhalt Evo1 diff..det vil sei utvekslingå e anderledes..og nå lik evo1.
Gjekk fra 3.07 ...som e standard 2.5-16......te 3.27 som e standard Evo1 utveksling.
Overhalte og drivakslingene i same slengen..pussa ner rust..lakkert akslinger...reingjort ledd..og fått i nytt molybden fett.Nye mansjetter på indre...brukte di gamle ytre om igjen ...siden di va strøkne..trengte bare ein vask.

Her e någe bilder fra børjan te slutt :)

Begynt
picture

Sleid LITT med å få av eine mutteren te drivakslingen.Va isje rusta..någe av betydning..men satt bare någe sååå syyyykt fast.
picture

Drivakslinger FØR

picture

Demontert..pussa ner
picture

picture

picture

Gjort reint alle ledd..og fått i nytt fett.
picture

picture

Pussa reine festeboltene te diffen TE traversen
picture

Ferdige aksler.Blei litt herligt :)
picture

picture

Nye diffen på vei opp
picture

picture

picture

picture

Nye gromme olja på.
picture

trekke selfølgelig te adle bolter med rett moment

picture

picture

picture

picture

Lufting av ASD systemet.
"Tjuv"kobla ASD ventilen..(brokoble pinne 8 og 10)sånn at den blir aktivert for å åpna hydraulikk kretsen.Skru på tenning...Starta bil..og .åpna lufteskruen..venta på at all luft ska komma ut..og bommm ferdig :)

picture

picture

picture

picture



Så ett lite FØR bilde
picture

Og ett ETTER bilde:)
picture

OG det va ein syyyyyyge forskjell.Den MASSIVE klonkingå e då selfølgelig vekke..men gu..va akkurat så å få nye bil.Glede meg te og testa ud kossen det blei med litt aen utveksling.Tippe bilen komme te og følas hakket med ivrige og kjørbare.


1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar Reidar

19.02.2017, 23:52:15
3974 meldinger

Kor tunge e dei der OZ hjulå? Sånn sio du trenge lågare utveksling.



avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
20.02.2017, 00:24:12
3098 meldinger

di veie någen kilo.men e isje derfor eg forandre utveksling.
eg forandre utveksling fordi eg bygge bilen MER lige ein orginale evo1..og evo1 har 3.27 utveksling
Det e hovedgrunnen.den andre grunnen e at det gjer bedre akslerasjon.

1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar Cooper S

20.02.2017, 02:07:52
3703 meldinger

E utvekslingane i gearkassen lige på din å på Evo1?

Sykt bra, Bokken!!

Ford Mondeo '06

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
20.02.2017, 10:55:25
3098 meldinger

Utvekslingå og girkassene sånn sett e like i alle 16v modellene.
Evo1 og Evo2 har høgere turtallsområdet enn "standard" 2.5-16..så toppfart e isje påvirka på ein orginale evo.
På min derimot så vil eg få lavere toppfart..fra 246 te 226 ..om eg isje huske feil.Med mi kånekjøring..så komme eg aldri te og komma opp i den farten om det så va ei fly striba gange to :)smiley

1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar Ove Kvam
ove.kvam@lyse.net
20.02.2017, 11:46:27
44710 meldinger

Grunnen til at akselerasjonen blir bedre, er litt annerledes enn folk flest tror. De lave girene ligger langt fra hverandre rent turtallsmessig, mens de høye girene har tettere steg. Med kort utveksling vil man bli kjørende mer i høyere gir, og da faller turtallet mindre ved oppgiring, og man kan ligge nærmere turtall for maksimal effekt. Forbedringen er størst hvis man har motor med dårlig bunndrag, og smalt effektregister.

::: Det enkleste er ofte det beste :::

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
20.02.2017, 12:20:15
3098 meldinger

Ok .takk 😊

1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar Blodstrupmoen
arne@blodstrupmoe...
20.02.2017, 13:59:10
11941 meldinger

Hva er det folk flest tror da Ove?

--Time vill sjåvv--
(Oo=V=oO)

avatar Ove Kvam
ove.kvam@lyse.net
20.02.2017, 16:04:34
44710 meldinger

Folk flest tenker at det blir mer skyvekraft i alle gir, og derfor bedre akselerasjon, men glemmer å tenke på at man må gire opp fortere, og derfor kjører i et høyere gir, med lavere skyvekraft.

::: Det enkleste er ofte det beste :::

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
21.02.2017, 17:27:21
3098 meldinger

all good tror eg me seie :)

1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar zr50sl

22.02.2017, 01:10:53
1444 meldinger

steike bra d her :D
du den gullfarga du bruka, e d en lakk du ha fått blanda ? etter fargekode eller en lakk man får kjøpt hos bilrekvisita butikka

Toppen av galskap = Trim-4-eldre.com
88 Merkur XR4Ti ;)
85 Sierra 2.8 i xr4x4
89 Sierra 2.0 IS turbo
89 Sierra 2.0 dohc
86 Sierra 2.0 IS turbo, (brodern sin egentli :p )
87 Sierra sedan delebil :P
tja litt å velg imellom :)

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
22.02.2017, 10:01:10
3098 meldinger

tusen takk for det :)
Det e lakk som eg bare har valgt ut.Du får den hos Bilextra,og den heter 0568
Har også brukt en mørkere på noen andre detaljer..men di som du ser her på diff og akslinger...e 0568 :)
Brukt 2k klarlakk :)

1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
16.03.2017, 01:07:55
3098 meldinger

Jesss
Då va det tiå for ein liden oppdatering.Sko vel gjort dette her litt "oftare" ...siden det e litt små stress å legga ud tonnavis med bilder.Men sånn e det:)
Har endelig begynt å snøra snøre samen..og bilen nærme seg "ferdige".
Har fått montert di nye RDMTek støtdemper toppene mine.Høykvalitets justerbare camber topper.Øvre del e service vennlige og kan repareras VISS topp foringen sko bli ødelagte med tiå...i motsetning te di som har kuleforing i toppen..så har disse Poly foring i toppen..som og sørge for at det bler litt mer gade vennligt.Her e någen bilder

picture

picture

picture

Har og fått montert HR demperene..som eg muligens sa tidligere..faktisk har Bilstein PSS inserts.Disse e og custom valva..så di e hakket mygere enn di ville vert rett fra HR.Disse e reine Bane dempere.
Moment nøkkelen fant og veien som vanligt..bruge rett moment på KVER bolt er har av.

picture

picture

Har og fått montert på rett plastikk skrue på EVO spyler tanken.
picture

Ellers så har eg fått fatt i Alu reservoar te ASD diffen og nivå reg foran og bak....Evo bilene har denne tanken orginalt..og konne og leveres som ekstra utstyr på 2.5-16 og 2.3-16..så dette e ein tank som e reeeeelativt sjelden å få fatt i..og komplimentere EVO look"et i motorrommet.Eg har isje nivåreg lenger på min bil..så tanken fungere kun som tank te oljå te sperre diffen.
Her e litt bilder fra montering og tilpassing fraaa børjan av.Lakkert braketten i min vanlige "gull" farge :)

picture

Prøve montering.
picture

Gamle hydraulikk røyrå e isje lige..så eg ville bruga di orginal røyra som ska vera PÅ den EVO alu tanken.Så modifisering måtte te.Brukte rør snitt skjøter.Sånn at eg slapp å flense røyrå.Litt småtrangt å flense di røyrå der di står på bilen.

picture

picture

picture


Ny olje på heile systemet selfølgelig..og i rektige olje kvalitet.Faktisk isje orginal Mercedes olje denne gangen..men Febi Bilstein olja..som e same specs som orginal oljå.
Nytt filter på systemet blei og montert.
picture

picture

Feste båndet te alutanken ..va ganske ødelagt og rusta.Men desverre e denne delen isje lenger tilgjengelig..så eg bestemte meg for å prøva å redda det båndet som eg hadde..som somsagt isje va lett å finna ein erstatning for hverken ny eller brukt.
Så eg begynte å retta det opp..og sveiste på ny pin bolt..og va litt uheldige å brant hål i båndet..og måtte slipa det litt te på sidene..men ingen betydning for feste i seg sjøl

picture

picture

picture

picture

picture

Ferdig arbeid.Blei ganske greit..og litt kult å få i orden orginal delen..og isje bare slenga på ett strips.
picture

Tanken montert MED festebåndet.
picture

Og nå igjen..så ska røyrå av ..for å lakkeras i rett "grønn" farge..Så lyktå måtte ud for å kobla fra røyrå igjen..og benytta anledningen te og polera opp tanken skikkelig igjen.
picture

picture

Har og fått fatt i nye orginale varmeskjold som sitte ovenfor hjelpesnekkå.Ganske nice..då di gamle va uber rusta..og eg hadde liten tro på at oppussingå mi ville holda..pga at skjoldet e VEEELDIGT nærme selve eksos manifolden..og tror at lakken ville ta kvelden rimelig kjapt.

picture

picture


Itte montering av dempere og støtdemper topper..så har eg eeendelig fått justert opp forstillingå.Slide litt med casteren..men har iafall fått justert an lige på kver siå..men slide med å få ann aggressive nok på casteren..Men prøvetur viste at bilen blei knall å kjøra..OG forøvrig så funke diffen konge te bilen.Merke ein gode forskjell på kor villige og sterke bilen kjennes ud..spesielt på høgare turtall og på girskift..så e det mer power når du legge inn neste gir.om det made any sense :)

picture

Og te slutt...så e det ein liden oppdatering på 500en.
Har fått skifta vannpumpa..og någen kjøleslanger i front..så har og fått tatt ein gode shining på ting der solå isje skinne neri der..og blei ganske good syns eg sjøl iafall.

Ettpar detalj bilder
picture

picture

Og HEEEEILT te slutt..ett lide fancy bilde av bilane så fighte om kem som har det finaste motorrommet :)

picture


Håpe det va litt greit å se..sjøl om det va litt mange bilder derane :)

1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar Fosse
henning.fosse@bro...
16.03.2017, 08:27:40
765 meldinger

Vakkert! fint arbeid som vanlig.



Henning

1973 Escort RS2000 Replica
2008 Ford Focus Titanium 2.0TDCI Sport
1969 Tempo Corvette 290 De Luxe
1970 125 Tempo Fighter 230

avatar Kurt

16.03.2017, 16:16:24
19207 meldinger

Du e gal Bokken :) Meget grom bil den 190:-)

Fort gjort i ein fei.

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
16.03.2017, 19:47:25
3098 meldinger

hehehe ..ja jo ...e vel ein viss fare for at eg e litt lunituun ja.men guuu så jillt dææ æææ :)
Tusen takk for det..Kurt og Henning :)

1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar Fanatic

16.03.2017, 20:08:46
4200 meldinger

Skamgromt smiley

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
16.03.2017, 20:29:00
3098 meldinger

tusen takk for det Corrado :)


1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
16.03.2017, 23:43:16
3098 meldinger

Eller .Meitos om rett ska Vera rett 😊

1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar Vegard U F
vegard_urang@hotm...
26.03.2017, 15:47:46
8 meldinger

Nydelig bil du har! Har lest gjennom byggetråden å det klør i fingrene til å fortsette skjøl.
Holder på med noe av det samme. orginal 2,3 16v. Med sls bak å framme.
Ser du har droppet sls systemet. Jeg prøver så langt det er mulih å restaurere bilen med orginalt understell.
Har du kansje noe deler du kan kvitte deg med?

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
26.03.2017, 22:17:45
3098 meldinger

Tusen takk for det mister :)kjekt å hørra :)

SLS en va kobla fra når eg fekk bilen,men hadde det vert der når eg fekk bilen..så hadde eg beholdt det.
Men på denne bilen så funke det greit å ta vekk siden det orginalt bare e bak på min...men som du ser så har eg jo nå SLS /ASD reservoaret te foran og bak..har faktisk adle ventiler og sånn foran liggane..men di har eg "trada" vekk i støtdemper toppene mine..

så har egentlig isje någe deler liggane sånn heilt uten videre..måtte isåfall våre viss eg fekk godt betalt for det..sånn at eg bare konne betala ud di støtdemper toppene.

har du bilder av bilen din?hadde våre kjekt å sitt :)

1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar Vegard U F
vegard_urang@hotm...
27.03.2017, 10:48:37
8 meldinger

Synn, begynner å bli passelig vanskelig å få deler til sls systemet fremme! Har lekasje på venstre fremme acumulator. Har kun telefon her på jobb, så det blir knotete å laste opp bilder. Legg meg til på Facebook så finnet du en liten påbegynnt byggetråd der.
Vegard_urang@hotmail.com

avatar GT86
atledreier@gmail.com
30.03.2017, 15:17:39
524 meldinger

Strøken kjelke! Va kjekt å se an på C&C på søndag. Fantastisk arbeid med finish!

He who is last shall be sideways and smiling

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
30.03.2017, 23:10:00
3098 meldinger

heyy mister
tuuuusen takk for det...veldig kjekt å hørra sånn når en har brukt litt i overkant tid for å få det resultatet..Så sette pris på sånn tebagemelding :)

satse på mer treff snart:)

1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar 02-Henning
02henning@gmail.com
31.03.2017, 09:55:40
10221 meldinger

Det eneste irriterende med disse bilene er vel det faktum at en moderne ut-av-butikken gnager kjører i ringer rundt dem omtrent overalt. Men akkurat effektivitet er vel ikke første prioritet når man velger seg en klassisk DTM-vinner? Lyd, førerkommunikasjon, vibrasjoner og mestringsfølelse er jo i en helt annen liga med en slik mekanisk hardcore kjøremaskin. Og det er flott at noen tar så til de grader personlig ansvar for å bevare vesentlige deler av vår felles kulturarv!

Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler.

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
31.03.2017, 11:17:31
3098 meldinger

ja det e sant det..utviklingå har jo gått ett greit hakk videre..men eg tror viss du sette rette føreren i begge bilane..så tror eg en ska klara å kjøra ganske effektivt fra mange nyere biler med en 190e av denne typen.an e overraskane bra på veien...og definitivt isje någe sinka..så tar du en 200hk moderne gnager kontra denne..så føle eg meg isje sikker på at den moderne bilen hadde "knust" denne her altså.
men eg forstår veldig godt ka du meine..for tilogmed den "gamle" moderne "gnageren" som eg hadde..2003 Focus Rs ...va ekstremt raske å kjøra ..sjøl om det isje va ett "beist" av ein bil.

men du har rett...der e någe med di gamle bilane med tanke på både lyd,og teknikk og følelese med vei..som du isje vil ha i ein nyere bil...
så e det jo litt kjekt å dilla å dalla med bilane og då :)

1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
29.06.2017, 01:18:54
3098 meldinger

yesss. :)Blitt lite oppdateringer her i det sista..får prøva å hiva ut ettpar ting ittekvert øve ting som e gjort.
Men det eg MÅTTE visa..va at eg fekk pris for "Årets Entusiast Bil"..på Wings N Wheels treffet på Sola.Mer enn LITT øvegidde kan du sei..men dødskjekt for å sei det mildt :)

picture

picture

picture

picture

1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar Ove Kvam
ove.kvam@lyse.net
29.06.2017, 02:08:36
44710 meldinger

Gratulerer. Det var nok vel fortjent, og mange flotte biler du vant over!

::: Det enkleste er ofte det beste :::

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
29.06.2017, 02:22:16
3098 meldinger

tusen takk for det :) ja det va enooormt møye fine bilar der ,så holde den høgt den "prisen" der..har aldri "vonne" någe sånn så det der før..så va vel kanskje på tiå på ett vis.heh kjekt va det iafall :)Bjørn med e28 m5 "en vant jo same prisen i fjor..så det va litt festligt :)

1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar 02-Henning
02henning@gmail.com
29.06.2017, 10:43:46
10221 meldinger

Gratulerer ja! En verdig vinner. Siden du sammenligner med M5'en til Bjørn så er nok bilen din en god del mer strøken enn hans. M5'en har en herlig bruks-patina og en ekstremt sjelden farge (og spesiell forhistorie), men din er jo bare suverent strøken på alle mulige vis. Håper det motiverer til videre foto-deling her inne. :-)

Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler.

avatar BAE

29.06.2017, 11:54:27
6186 meldinger

Vel fortjent etter all innsatsen med Merca. smiley

Turbo 5 sound addict

10' Ford Focus RS / 07' Ford Smax / 03' Hobie 16

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
29.06.2017, 17:51:41
3098 meldinger

Tusen takk for det adle :)

O2 henning...nja..vett isje heilt eg..e jo enormt flotte den e28en te Bjørn..men som på adle gamle bilar så blir det isje perfekt med ein gang..så gjenstår nok ting der og..akkurat så det gjør på min og.blir liksom aldri ferige :)men det e jo litt av kosen..syns nå eg iafall :)

BAE" takker i tonnavis...ja har blitt någen timar på verkstedet :)

1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar GT86
atledreier@gmail.com
30.06.2017, 16:23:21
524 meldinger

Det va lett å ver i juryen og velge denne bilen i år. :-) Vel fortjent, Bokken! smiley

He who is last shall be sideways and smiling

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
04.07.2017, 00:13:11
3098 meldinger

Tusen takk for det mister.Kjekt å hørra:)..og har nesten ennå isje komt heilt øve det :)

1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar StigJ
stig.j(at)lyse.net
10.07.2017, 17:18:52
3257 meldinger

Gratulerer med påkal smiley Vel fortjent synes jeg. Skamgrom den taxien din.

picture


'06 BMW Z4 3.0si Coupe
'14 BMW 316i

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
11.07.2017, 01:04:39
3098 meldinger

takker og BOKKER :)tøft bilde :)

1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
11.10.2017, 13:34:19
3098 meldinger

yes :)Då va det tiå for ein liden BUMP på prosjekt tråden:)
Blir någe mer bilder av prosjekt ittekvert.
Men foreløpig så har eg någe bilder fra siste cruising tur.
Va ute på "lengre" tur te Egersund i fantastisk HØST/sommar ver,og di fleste drar vel kjensel på *KEM som va med her :)Snappi,FØKKI,Egil Sandvik ,men og "Kimmi" ..Tjelta..med gamle strutsa bilen :)Satse på nye cruising runde ittekvert,men stor sannsynlighet isje før neste sesong:)
Håpe bildene FALLE i smag derane :)

picture

picture

picture

picture

picture

picture

picture

picture

picture

picture

picture

1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar 02-Henning
02henning@gmail.com
11.10.2017, 18:46:26
10221 meldinger

Flotte bil(d)er! :-)

Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler.

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
11.10.2017, 18:52:27
3098 meldinger

Tusen takk for det 😊

1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar Arne
arneragde@yaoo.no
12.10.2017, 19:29:37
11035 meldinger

Dritkule bilder. Av nydelige biler.

Vi skal alle bli gamle, men å bli voksen er frivillig!!

avatar Richard

12.10.2017, 19:41:49
7870 meldinger

jepp kult!

jeg tipper det er 4 retrofyrer og en japp... smiley

Richard

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
12.10.2017, 23:31:54
3098 meldinger

tusen takk for det Arno og Richardooo
Ja eg har sansen for å ta bilder..så kjekt å få någe feedback på det og :)
Kjatti har dedikert navn for "cruising" gruppå ..så det blei då "Bokkenes Cruise" smiley Det blir mer turar,,iafall te neste år :)så satse på å få ennå litt mer folk med då :)

1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR

avatar H_c

14.10.2017, 00:17:17
23476 meldinger

jeg har (snart) kjøpt meg ny rask bil jeg og. så jeg og vil bli med. er ikke så mye på facebook,, er det der dere samles? Du har nr mitt enda? Fiks en invitasjon neste gang dere skal ut, men må bli etter desember, får ikke bilen før da..

Audi quattro.
Team MONNJUICE!!

avatar 02-Henning
02henning@gmail.com
14.10.2017, 15:04:46
10221 meldinger

Kan du ikke lage en tråd om den nye bilen heller, Eivind? Slikt er alltid interessant!

Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler.

avatar bokken
fuckinlowdowndrum...
19.10.2017, 23:36:41
3098 meldinger

du e invitert på BOKKENES Cruise på facebook,HC...blir nok isje før neste år tenke eg..e isje mange fine dagene igjen nå..men e det fint ver og tørt på veiene..så e jo alt muligt..sjøl om eg nok for min del må sei stopp med mine bilar itte seint november..då e jo sjangsene for "grom " ver ganske små :)

1992 Mercedes Benz w124 500e
1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"

EBB FLOWTECH POWER
RACEFIX Motorsport
TURBOKONGEN
NILSEN MOTOR
Fremside>>Generelt>>Bokkens Mercedes Benz w201 190e 2.5-16 "Evo1" Pt2 Søk
Ikke innlogget Ikke innlogget
ny = ny thread
ul = ny(e) ulest(e) post(er)
Antall forum medlemmer: 2589 Forum statistikk
Adminlogin:

For å kunne poste på forumet, må du være innlogget.
For å registrere deg, klikk HER!
Har du allerede registrert deg, logg inn her:

Brukernavn:

Passord:
Bruk Cookies
(Cookies gjør at du automatisk er innlogget hver gang
 fra maskinen du er på nå. Bruk kun hvis du er på en
 privat datamaskin)
Har du glemt brukernavnet/passordet ditt? Trykk her!
Forumet er levert av Hjelseth Computers
Det tok 0,4219 sekunder å generere denne siden.