|
|||||||||||||
Noen som har kjennskap til prosessen rundt å få godkjent motorbytte i veteranbil? Stilles det like strenge krav til dokumentasjon for en veteranbil? -Ser det går mange rare amcar-konfigurasjoner rundt om. Ideen er Porsche 944 med GM LS V8 motor. http://www.renegadehybrids.com/944/LS-1/LS-1.html Porsche 944 er vel aldri levert med noe annet enn ~ 250 hk turbo, så det finnes naturlig nok ikke noen dokumentasjon som kan brukes som underlag for godkjenning av ombygging til 350 hk + LS-motoren har samme vekt som originalmotor (!), det er ikke nødvendig med inngrep i ramme mm - og nesten alt av deler prefabrikert. '03 Corvette Z06 '15 Outback 2.5 '09 MB R350 '91 Bandit 400 |
|||||||||||||
|
Er det ikke kompliserende at 944 har transaksel, eller bruker du originalkassen til bilen? De kit'ene jeg har sjekket for LSx har stort sett hatt en Tremec kasse (5- eller 6-trinns). Mistenker at denne kassen ikke uten videre passer bak i 944'en? Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler. |
||||||||||||
Bruker original girkasse m/transaksel. '03 Corvette Z06 '15 Outback 2.5 '09 MB R350 '91 Bandit 400 |
|||||||||||||
|
Prosessen er vel lik uansett,du vil nok få spørsmål om hva kjøretøy fabrikanten godkjenner av effekt og dreiemoment. Alt etter årsmodel vil du måtte dokumentere effekt,utslipp,støy,vekt på aksler osv. Finnes det TUF godkjenning på div. "trim kit" til 944 er det greit å få tak i det. 1973 Escort RS2000 Replica 2008 Ford Focus Titanium 2.0TDCI Sport 1969 Tempo Corvette 290 De Luxe 1970 125 Tempo Fighter 230 |
||||||||||||
![]() Richard |
|||||||||||||
|
Turbo-modellene med 2,7 liter og 250hk må vel ha skreket etter trimming i hjemlandet, vel? Det er jo ikke akkurat tatt ut for stor litereffekt originalt på disse. Hvis en av de større tunerne i Tyskland har TÜV-på en slik oppgradering så kan den muligens brukes for å demonstrere at karosseri/chassis tåler effekt/moment. Bremser og slikt bør kanskje oppgraderes uansett og da kan en slik tuner-pakke tjene som rettesnor til en løsning som faktisk fungerer. LSx-oppgraderinger er jo rørende billige i forhold til hvor mye effekt de gir ut av esken, og så er ikke oppgraderinger særlig dyre hvis du må ha mer futt etterhvert. Det hjelper selvsagt også at det er mange som har gjort det før deg og som villig deler av egen erfaring. Jeg vil påstå at det bare er å kjinne på her ... :-) Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler. |
||||||||||||
|
Bruk en LM7. Den et 273hk så kan du oppgradere etterpå. Chevrolet Tahoe LT -02 LPG Chevrolet Camaro -79 VW touran 1.9 TDI/ DSG -05 |
||||||||||||
|
http://oppositelock.kinja.com/build-a-turbocharged-600hp-ls-motor-for-under-2500-1693906759 Chevrolet Tahoe LT -02 LPG Chevrolet Camaro -79 VW touran 1.9 TDI/ DSG -05 |
||||||||||||
http://www.drivingline.com/articles/power-play-mercury-s-new-crate-engine-puts-the-rest-to-shame/ denne har vekt/effekt forhold som i elmotor territorium.. http://www.drivingline.com/s3/drivingline.prd/cropped/65824/hero-c_img_9595.jpg?w=2880&quality=70©metadata=true Richard |
|||||||||||||
![]() Richard |
|||||||||||||
Trodde det var helt sinnsyke regler rundt dette med veteranbil, iallfall om du skulle ha veteran forsikring og sånn. Mente bilen måtte være 110% original, kunne ikke lakkes i annen farge eller bytte felger engang. -12 BMW M550xdT -90 BMW 850IA -14 BMW S1000R |
|||||||||||||
Det ble faktisk til at jeg kjøpte bilen der LS6-motoren hører hjemme ![]() '03 Corvette Z06 '15 Outback 2.5 '09 MB R350 '91 Bandit 400 |
|||||||||||||
|
Hvorfor ikke en 928 som har 8 sylindre originalt? Det ligger flere billige objekter til salgs på Finn no. Vi skal alle bli gamle, men å bli voksen er frivillig!! |
||||||||||||
@hmhaga: Den passer jo som hånd i hanske i en Z06. Gratulerer med grom bil! Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|
928 finnes ikke med manuell girkasse. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
Jo, man får 928 med manuell. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
|
Er det ombygd, da? De hadde vel bare tomatkasse originalt? ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
Min venn Google bekrefter at noen 928 ble solgt med manuell, men at de er veldig sjeldne. De er ikke så robuste heller, så det finnes ombygningskit for å bytte den originale 5-trinns-kassen ut med en mer robust 6-trinnskasse fra Corvette. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
Og i dag stod det faktisk en Porsche 928S med manuelt gir på parkeringsplassen utenfor jobben! :-D ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
Jo.928 ble levert med manuell kasse.Har en på lagring her på jobb som faktisk har manuell. 928 kontra 944..så er 944 en mye mer lettkjørt og kul bil å kjøre.928 e betraktelig mer tungkjørt,,eller tung i seg sjøl. 944 har enormt bra kjøreegenskaper. 1992 Mercedes Benz w124 500e 1987 Ford Sierra Rs Cosworth 1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"SOLGT |
||||||||||||
|