Trim-4-Eldre.com Forum
Fremside>>Teknisk>>Midtlivskrisebil uten tak?

avatar 02-Henning
02henning@gmail.com
10.07.2018, 23:50:08
10337 meldinger

Siden det er sommer og varmt og folk har tid til å tenke på irrasjonelle alternativer i bilveien er det kanskje legitimt å spør etter forslag til bil for folk midt i livet som kan tilføre noe annet enn forbrukstall og karbonavtrykk? Gitt kriteriene egobil (helst to-seter), stofftak, moderate ytelser, lav bruktverdi, greie kjøreegenskaper, lav tiltrekning på langfingrede, høy kjøre-til-mekke faktor, servicevennlig og plass til lang hyse, hva vil du anbefale? "Spør for en venn". :-)

Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler.

avatar Ove Kvam
ove.kvam@lyse.net
11.07.2018, 00:46:55
44872 meldinger

http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&f=23&t=1008480&i=0

Ser ut til å være god plass i TVR Chimaera.

::: Det enkleste er ofte det beste :::

avatar 02-Henning
02henning@gmail.com
11.07.2018, 01:11:26
10337 meldinger

Plass er vel selve essensen her. Mx-5 ND er altfor liten, Boxster i de to nyeste versjonene likedan, Z3 går såvidt men må nok ha senket bøttestol, S2000 synes jeg å huske gikk greit, MR-2 W30 bør prøves, samme med Mx-5 NC. Z4 er ikke testet, men virker tung og kjedelig (og noe dyr ift ytelse). Enkel teknikk og lav vekt teller mye.

Chimera virker veldig tøff, men skeptisk til kvalitet og servicevennlighet?

Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler.

avatar 02-Henning
02henning@gmail.com
11.07.2018, 01:57:57
10337 meldinger

Forresten er både Elise og Exige testet og bekreftet for små/trange. Her er det videre null å gå på med sete og plassering av dette så er dessverre håpløst.

Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler.

avatar Cooper S

11.07.2018, 02:12:41
3707 meldinger

Porsche 944 og 968 kom vel som cab. Du var vel å testet Corvette, men det ble med testen?

Ford Mondeo '06

avatar Ove Kvam
ove.kvam@lyse.net
11.07.2018, 02:18:44
44872 meldinger

MX-5 ND kommer med 180+ hester og lengdejusterbar rattstamme på 2019-modellene.

::: Det enkleste er ofte det beste :::

avatar H_c

11.07.2018, 02:31:32
23543 meldinger

slk Mercedes eller en gammel Z3 bmw..
men uansett er CABRIOLET biler vanvittig døllt.. jeg har hatt samme fantasi som deg flere ganger, og endt opp med å kjøpe og eie en fire fem stykker, men blir solgt fort hver gang..
du ser ikke engang ut i luften når du kjører dem. fra forsetet har du akkurat samme wiewpint som i en vanlig bil.. ut ruten!!!

så da ender du opp med et fint møbel i garasjen.. og hvis du først skal ende opp her så er du vel egentlig kommet frem til at en Porsche 356 uten tak er noe av det vakreste som fins.. så..

GOLF R
Team MONNJUICE!!

avatar 02-Henning
02henning@gmail.com
11.07.2018, 12:22:37
10337 meldinger

Jeg har kikket mye på Porsche 944 men er veldig skeptisk til 70-talls biler som senere har fått kappet av taket - de er jo stive som bløt kjeks i utgangspunktet med tak. 968 finnes det omtrent ingen av for salg (bortsett fra den i Tananger som har stått i årevis til fantasipris). Men har sett på noen i Sverige - bare synd at det fremdeles er en del avgifter på dem.

Corvette C5 var forbausende sportslig og god å kjøre. De to hovedankepunktene mot den er at veifølelsen er bortimot fraværende og med den bredden er den vanskelig å plassere på smale, svingete veier. I tillegg er takløsningen i overkant primitiv/klønete - jeg tror jeg skal få opp knappekalesjen i båten raskere og enklere enn Corvetten.

MX-5 ND er for grunn i sittebrønnen - det er ikke avstand til rattet som er problemet. Hodet stakk sikkert 10-15 cm over fremruten og prøveturen i oktober ga omtrent hjernefrys med sidevind. Jeg har hørt at NC skal være større i cockpit?

Z3 er en god kandidat, men begynner å trekke på årene og det er mye lurvete der ute. Billig og enkel bil. Det er en del å gå på ved å bytte sete også så jeg tror plassen kan gå greit. 356 er pene, men sikkert bortimot det trangeste og minste som finnes der ute?

Jeg er redd jeg kan komme til samme konklusjon som deg, H_c, men akkurat nå er det ikke takløs kjøring som er hoveddrivkraften bak søket. Det er et ønske om å ha en "lekebil" til bare fornøyelse og glede - altså er kjøreegenskaper og kommunikasjon mellom bil/fører viktigst. Ønske om stofftak er bare fordi det er en biltype som ikke er dekket av dagens kjøretøy og at jeg aldri har hatt en slik før. Biler med stofftak er per definisjon ikke praktiske og derfor er de oftere konstruert for den bruken jeg ser for meg enn andre "sportslige" småbiler. Dette blir uansett en bil nummer 3 så den trenger ikke kunne noenting annet enn å ta meg med på tur og brenne hydrokarboner på en tøff måte.

Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler.

avatar BAE

11.07.2018, 13:03:52
6280 meldinger

Du er for lang!!
Eneste alternativer som ikke er nevnt er Merc SL med mest mulig power eller en Viper

SL55AMG uten farge:
http://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=97429853

Her har du en SL kombinert banebil og cab. (Hvis du får skilt på den)
http://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=122505644

Rød Viper:
http://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=123370150

Fin grønn Viper i Stavanger:
http://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=118205579


Turbo 5 sound addict
10' Ford Focus RS
14' Mazda CX-5 AWD

avatar Ove Kvam
ove.kvam@lyse.net
11.07.2018, 13:13:35
44872 meldinger

Hos meg er det benlengden som gjør det litt vanskelig i enkelte biler. Typisk at kneet kommer i veien mellom ratt og girspak, og gjør både styring og giring vanskelig. Jeg trenger en midtkonsoll å lene leggen mot, så ikke benet hviler mot selve girspaken. En del roadstere mangler dette.

::: Det enkleste er ofte det beste :::

avatar RonnyL

11.07.2018, 13:58:58
4001 meldinger

Jeg hadde gått for MB SL (W129)
En slik med rette farge, felger og interiør er en flott bil.
Selvfølgelig er det sjefs med 500 eller 600, men med den alderen vi tross alt er i så blir det ikke aggressiv svingkjøring som blir hovedfokus, så en 300 eller deromkring holder lenge.

Koster ikke allverden, god kvalitet og verdien bør holde seg noenlunde.

“Good judgement comes from experience, and a lot of that comes from bad judgement”

avatar Ove Kvam
ove.kvam@lyse.net
11.07.2018, 14:19:43
44872 meldinger

En W129 er vel cirka motsatt av kravspesifikasjonen her. Ønsket var lav vekt, god kommunikasjon med kjøreprosessen og enkel teknologi. Mercedes er en tung komfortbil med masse dilldall-utstyr.

::: Det enkleste er ofte det beste :::

avatar BAE

11.07.2018, 15:49:42
6280 meldinger

Du glemte å nevne BMW i kravspesifikasjonen, selv om jeg vet at Henning liker å leke med tanken på å kjøpe noe annet. Hvis vi tar med det siste kravet tror jeg svaret Henning leter etter er:

BMW Z4 30is eller 35is (hvis du får kveilet deg ned i den)

Pene, raske roadstere. Vet lite om de dynamiske egenskapene, men antar den er brukbar. Kjøp blå.

http://www.dinside.no/motor/drommeroadster-pa-test/61975004




Turbo 5 sound addict
10' Ford Focus RS
14' Mazda CX-5 AWD

avatar Ove Kvam
ove.kvam@lyse.net
11.07.2018, 16:20:38
44872 meldinger

Henning har allerede avfeid Z4 som tung og kjedelig.

::: Det enkleste er ofte det beste :::

avatar 02-Henning
02henning@gmail.com
11.07.2018, 16:52:04
10337 meldinger

Mange gode tips her, men ser at omtrent alle bommer på behovet for stofftak - ønsker ikke brettbart metalltak (grunnet vekt, kompleksitet og servicebehov). Nå finnes det egentlig ikke noe budsjett her, men for et leketøy som må tåle å stå parkert størsteparten av året så er døye 400K noe i overkant av hva jeg hadde håpet å slippe unna med. Ingen har nevnt MB SLK i foskjellige tapninger. Nå finnes vel bare disse med metalltak og HC-kasse, men jeg har tilgode å prøve en og det kan jo være en knakende god bil til kosebruk?

Jeg kunne kanskje blitt fornøyd med Z4, men den må være gammel nok til å ha stofftak og billig nok til å stå helt i ro og ikke brenne for mye av husholdningsbudsjettet i verditap. Farge er et absolutt minimum uansett merke og type (altså ikke hvit, sølv, grå eller sort). Det samme er bakhjulsdrift, bensinmotor og manuell kasse.

Foreløpige favoritter basert på spec's er MX-5 NC, MR2 W30, S2000, Z3 med R6 og de mer klassiske Triumph TR6 og Fiat spider ('80 - '85).

Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler.

avatar BAE

11.07.2018, 16:52:43
6280 meldinger

Da står vi bare igjen med Honda S2000 siden jeg kan aldri tro at han passer i en MX-5.
To i Norge nå. Da er det bare å sette seg på flyet til Bodø, Henning. Velg den beste og kjør ned igjen.

http://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=121986294
http://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=121903662

Turbo 5 sound addict
10' Ford Focus RS
14' Mazda CX-5 AWD

avatar 02-Henning
02henning@gmail.com
11.07.2018, 16:55:13
10337 meldinger

Hehe, de annonsene er lest en del ganger allerede. Ulempen er at til denne prisen kan jeg hente inn en tilsynelatende strøken facelift utgave (AP1) fra Sverige eller Tyskland - med farge! Noe begge disse mangler.

Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler.

avatar BAE

11.07.2018, 17:16:27
6280 meldinger

Visste du skulle si det. Den første har i hvertfall røde seter.

Ferdig drøsa. Hent hjem en AP1 med farge og ansiktsløfting. Ta med et kompressor kit hvis du også vil ha en banebil som kjører fra det meste.

http://www.youtube.com/watch?v=7_leYC8CX_4

Turbo 5 sound addict
10' Ford Focus RS
14' Mazda CX-5 AWD

avatar StigJ
stig.j(at)lyse.net
11.07.2018, 17:23:42
3263 meldinger

Her har du en perfekt for deg Henning. Både mimrefarge pluss maritimt interiør siden du er matros på fritiden.
Jeg kan i alle fall for min egen del si at Z4 er alt annet enn kjedelig. Har opplevd flere ganger å servert masse spørsmål fra folk med mer hårete biler som ikke har klart å riste meg av på bane. Hva slags understell, dekk, ettermontert kompressor? etc.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=263278574&categories=Cabrio&colors=BLUE&colors=BROWN&colors=GOLD&colors=GREEN&colors=ORANGE&colors=RED&colors=YELLOW&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=51&makeModelVariant2.makeId=3500&makeModelVariant2.modelId=52&maxFirstRegistrationDate=2008&maxMileage=150000&minPowerAsArray=147&minPowerAsArray=KW&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&transmissions=MANUAL_GEAR&searchId=7749dc0a-09c9-6d45-dedd-7b11172f25c0

'06 BMW Z4 3.0si Coupe
'14 BMW 316i

avatar Ove Kvam
ove.kvam@lyse.net
11.07.2018, 17:46:53
44872 meldinger

Jeg satt på med en BMW testsjåfør i en Z4 Coupe noen seksjoner på Ringen, og satt igjen med inntrykket av at det er en morsom og rask bil. Den nyere generasjonen er vesentlig penere, men virker litt stor og tung og mindre sportslig. Ser helt klart for meg Henning i den Stig linket til. Tror han får plass også.

::: Det enkleste er ofte det beste :::

avatar Ove Kvam
ove.kvam@lyse.net
11.07.2018, 18:03:35
44872 meldinger

Se gjerne også denne testen av Z4 fra tysk TV:
http://www.youtube.com/watch?v=tvzov_igL68

::: Det enkleste er ofte det beste :::

avatar 02-Henning
02henning@gmail.com
11.07.2018, 18:16:23
10337 meldinger

@Stig: Du har rett mtp interiøret, men den bilen er jo svart med plastikkfolie på. Alle biler kan folieres, men de blir ikke nødvendigvis pene av den grunn. Jeg er ikke tilhenger av matt ytterfinish, så den kan noen andre kjøpe.

Problemet med mange tilsvarende Z4-utgaver er at de skal være så mye mer enn en lekebil. Siden jeg uansett "må" beholde to tilsvarende biler vi allerede har i dag (lokal elbil og langturs fossilbrakke), trenger jeg ingen crossover-egenskaper i en slik bil nummer 3. En Elise ville vært ideell, hadde jeg bare fått plass nedi!

Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler.

avatar Ove Kvam
ove.kvam@lyse.net
11.07.2018, 18:26:06
44872 meldinger

Jeremy Clarkson er temmelig høy, og han fikk greit plass i Ariel Atom. Stort mer kompromissløs lekebil finner du ikke.

::: Det enkleste er ofte det beste :::

avatar StigJ
stig.j(at)lyse.net
11.07.2018, 18:26:07
3263 meldinger

Drøye 250 kg i vektforskjell på E85 og E89. Så ja, den nyere Z4en er tung. Nesten 1600 kg med stor motor. Men skal være enig at den er penere.

Syntes bare farge/interiør var veldig passende deg ved første øyekast. Jeg leste faktisk ikke annonsen og så ikke at den var foliert :p Da er jeg enig at den utgår. Folie og plastidip er forbeholdt ungdommen smiley
Manuell, 3-liter, med farge, og under 150k km var kriteriet da jeg søkte meg frem til den.


'06 BMW Z4 3.0si Coupe
'14 BMW 316i

avatar 02-Henning
02henning@gmail.com
11.07.2018, 19:45:30
10337 meldinger

Ariel Atom er vel knapt bil og "sky is the limit" når det gjelder sjåfør-høyde siden du må kjøre med helhjelm uansett? :-)

Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler.

avatar mumi

11.07.2018, 19:50:03
91 meldinger

Hvor lang er en hyse? Caterham med lavere gulv kunne kanskje vært noe? Kjapp google søk sier 195cm går bra i den.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=123868790

avatar mumi

11.07.2018, 19:55:41
91 meldinger

Klikkbar link:

http://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=123868790

avatar Ove Kvam
ove.kvam@lyse.net
11.07.2018, 20:04:50
44872 meldinger

Så Ariel Atom er knapt bil? Betyr det at du trenger crossoveregenskaper likevel? :-)

::: Det enkleste er ofte det beste :::

avatar kamikaze

11.07.2018, 21:17:03
415 meldinger

http://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=123701479

http://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=122159645


avatar Cooper S

11.07.2018, 21:29:34
3707 meldinger

Hva med en vw boble cab, god plass og enkel mekanikk, kan modifiseres med mer motor og bedre kjøreegensksper hvis ønskelig.
Bmw Mini cab, fås vel som Cooper S og muligens Works versjon?

Ford Mondeo '06

avatar H_c

11.07.2018, 21:41:30
23543 meldinger

henning, c5 Corvette var slett ingen dum ide!!
er de virkelig så breie? ser ikke sånn ut utenfra.. men kjenner ikke ordenltlig til det..
Og at kalesjen er vanskelig å slå opp er vel ikke et problem i praksis? bruker den bare i godværsdager og står uten tak i garasjen uansett.. ( ungene må jo ha en plass å leke oppi mens du sitter og ser på den?)

GOLF R
Team MONNJUICE!!

avatar 02-Henning
02henning@gmail.com
11.07.2018, 22:16:02
10337 meldinger

Ja, den er bred! Jeg kjørte den ytre veie mellom Egersund og Flekkefjord og ventet halvveis at det skulle skrape i autovern eller smelle i venstre speil hver gang jeg møtte en bil. Det er muligens ikke bredden i seg selv som er problemet, heller det at bilen ikke gir noe hint om hvordan den beveger seg på veien så du blir sittende og kryss-sjekke ytre speil hele tiden. Jeg fant ikke det særlig givende. Stort sett en veldig kjekk bil på alle måter, men følte meg ikke tilpass i den.

Boble og Mini er jo familiebiler og enten for gammelt eller gnager.

Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler.

avatar 02-Henning
02henning@gmail.com
11.07.2018, 22:20:00
10337 meldinger

@kamikaze: Den C5'en jeg testet var mye finere (rød metallic, hudfarget skinn og cab) enn den, hadde gått en tredel og kostet rundt 200k. C6 blir for nytt/dyrt, men synes også disse ser bedre ut. Skal visstnok være kjekkere å kjøre også.

Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler.

avatar Joachim Fjeld

11.07.2018, 23:57:48
1446 meldinger

SLK har alt for lang styring for Ringenkjøring kan jeg si med en gang, foldetak også. Alt jeg kan bidra med her... :-)

avatar Cooper S

12.07.2018, 02:59:08
3707 meldinger

Lotus NOBEL 23 C

http://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=124187771

Replika, men 435 kg og 190 HK e jo ikkje feil

Ford Mondeo '06

avatar 02-Henning
02henning@gmail.com
12.07.2018, 13:01:47
10337 meldinger

Ser vel ikke umiddelbart for meg at den er mer romslig innvendig enn en nyere Elise - noe den totale mangelen på interiørbilder i annonsen kanskje underbygger? Men tøft og særpreget kjøretøy, absolutt!

@Mumi: Denne hysen er 196 og en Caterham er absolutt aktuell. Jeg har prøvd et par varianter opp gjennom årene (som i "prøvd å komme nedi") og det skal ha vært både "wide body" og "extended cockpit" versjoner, så langt uten hell. Jeg hører stadig om at det finnes en eller annen større versjon der ute, men har på ingen måte oversikten og er ikke overbevist om at jeg finner en jeg kommer nedi og kan kjøre noenlunne komfortabelt over lengre strekk. Hvis det dukker opp en lokalt som påstås å være "kjempediger" så vil jeg nok prioritere å ta turen for å prøve (så sant eier tillater), men troen er veldig svak så jeg legger ikke for mye energi i å reise rundt for stadige bomturer.

Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler.

avatar H_c

13.07.2018, 04:00:47
23543 meldinger

De der nye byggesettene som ble vist frem på wings and wheels da?

GOLF R
Team MONNJUICE!!

avatar 02-Henning
02henning@gmail.com
13.07.2018, 12:10:36
10337 meldinger

Vi får se når Gribben er ferdig med sitt. Det må prøvesittes ihvertfall ... :-)

Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler.

avatar BAE

13.07.2018, 16:00:54
6280 meldinger

Henning og Ove kan drøse så mye de vil. Men de ender alltid med å kjøpe BMW pga. livtidsmedlemskapet i BMW klubben.

Turbo 5 sound addict
10' Ford Focus RS
14' Mazda CX-5 AWD

avatar 02-Henning
02henning@gmail.com
13.07.2018, 16:37:45
10337 meldinger

Hehe, blir ofte sånn ja. Men jeg liker å tro at det mer skyldes hvem som kan tilby den beste totalpakken (pris inkludert) heller enn merkebaserte skylapper. Nå har jeg jo testet en del forskjellig opp gjennom årene for å se hvilke alternativer til BMWs portefølje det finnes der ute, og det skjer skremmende ofte at jeg konkluderer med at denne er nesten som en eller annen BMW modell. Så hvorfor gamble med velprøvd og historisk suksess? :-)

For å ta dagens bilpark som eksempel:
Hvem tilbyr stor stasjonsvogn med bakhjulsdrift og manuell girkasse?
Hvilken elbil kan du kjøpe som får plass til meg bak rattet, har bakhjulsdrift og veier under 1500kg (og koster under 400K)?

Jeg har konkludert med "BMW" i begge tilfeller, men stiller meg åpen for belæring fra dem som kan bedre. Alltid kjekt med alternativer.

Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler.

avatar Ove Kvam
ove.kvam@lyse.net
13.07.2018, 16:44:16
44872 meldinger

Det at jeg er litt integrert i BMW-miljøet vil nok telle positivt for å handle BMW igjen, men det er ikke en tung faktor i kjøpsbeslutningen. Jeg har vurdert andre bilmerker, men har så langt ikke funnet noen som har en bedre totalpakke enn en-serien. Den er ikke best i noe, egentlig, men er en meget bra allrounder uten svakheter. De bilene som har kommet nærmest i vurderingen, er Mini Cooper, Fiesta ST, Toyota GT86 og Mazda MX-5.

::: Det enkleste er ofte det beste :::

avatar H_c

13.07.2018, 18:40:59
23543 meldinger

Gribben skal ikke ha dette settet, ,men et annet..


GOLF R
Team MONNJUICE!!

avatar H_c

13.07.2018, 18:42:49
23543 meldinger

HVA skal du med bakhjulsdrift og manuell kasse på en ny bil i dag?????
De fleste nyere dsg etc systemer er jo overlegne manuell...
Og de fleste leveres med en eller annen form for firehjulstrekk.. som og er overlegent bakhjulstrekket deres!! VOKS OPP!!!!!!!!


GOLF R
Team MONNJUICE!!

avatar H_c

13.07.2018, 18:48:00
23543 meldinger

https://www.sandnes-motorsport.no/forsiden
disse var det som var på wings and Wheels, gribben har vel en annen sort bil han skal bygge?


GOLF R
Team MONNJUICE!!

avatar Ove Kvam
ove.kvam@lyse.net
13.07.2018, 19:15:59
44872 meldinger

Jeg tenker at fordelene med forhjulsdrift i forhold til bakhjulsdrift er lavere pris, lavere vekt, mindre tap i drivlinjen, bedre plass inni bilen og mindre treghetsmoment. Med firehjulsdrift får du høyere pris, høyere vekt, mer tap i drivlinjen, mindre plass inni bilen, og mer treghetsmoment. Og så må du leve med samme ulempe som forhjulsdrift, siden du har drivkrefter som forstyrrer styringen. Altså det verste fra begge verdener.

Manuelt gir har flere fordeler. Det veier mindre enn andre systemer, og er mindre komplisert. Dermed blir det også mer økonomisk og driftssikkert. Samtidig blir man mer involvert i kjøreprosessen når man må gire, mellomgasse og clutche. Hvis for mye går av seg selv, blir det for kjedelig og enkelt, og man opplever ingen mestringsfølelse. Det blir som å få en matentusiast til å lage Fjordland-middag, eller en driftekonge til å kjøre med stabilitetskontrollen aktivert.

::: Det enkleste er ofte det beste :::

avatar 02-Henning
02henning@gmail.com
13.07.2018, 20:08:23
10337 meldinger

Hva skal jeg vel med bil i det hele tatt? Kunne sikkert levd greit med taxi og leiebil de få gangene jeg hadde behov utover gange/sykkel/tog (tro meg, scenariet har vært diskutert i hjemmet!), men det ville gitt adskillig lavere livskvalitet. På samme måte blir livskvaliteten forhøyet gjennom direkte og intuitiv kommunikasjon med bilen når jeg faktisk setter meg inn og kjører noen mil. Tomatkasse og gnageroppførsel reduserer denne ned til der hvor jeg stiller spørsmål med hele vitsen i å eie en bil igjen. Altså må konklusjonen bli enten manuell med retthjulstrekk eller ikke i det hele tatt.

Siden denne (drøse-)tråden handler om et rent gledesobjekt med nedprioriterte nytteegenskaper så er det også et tegn på at jeg vil ha maksimal moro bak rattet de få gangene jeg holder i det. Kjip hverdagstransport driver jeg ikke med så biler bygget for dette utgjør unødvendige kompromisser som enkelt kan strykes fra listen.

Jeg var jo ikke på Wings&Wheels i år men hørte at Gribben skulle treffe leverandør og regnet med det var samme settet som ble vist frem der. Tydeligvis to forskjellige - min feil! Men som nevnt over er Westfield aktuelt så lenge jeg kan tro på at det er plass til meg nedi der.

Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler.

avatar H_c

13.07.2018, 23:24:05
23543 meldinger

hmm.. oki, da er han leverandør for to forskjellige sett sikkert.
Ser at westfieløsen har litt begrenset setejustering bakover pga den veggen der bak.. tro om den kan bøyes eller kappes lovlig?
Har også snust litt på de settene, litt fristende å bygge en..
men... har det for så vidt kjekt nok i golfen.. og hadde nok ikke brukte den oftere enn motorsykkelen som allerede står i garasjen.. det vil si to turer til nå i sommer...
Byggeprosessen hadde nok vert veldig givende og kjekk fordet om.. kunne lagt blogg, sveist en del etc.. DET blir det jo en del klikk av!!

GOLF R
Team MONNJUICE!!

avatar pberg
pberg@lyse.net
22.07.2018, 17:41:08
5452 meldinger

Han som selger westfieldene er vel ca 190, og sier han har relativt god plass. Alle de nyere har lenger og bredere cockpit, samt senket gulv som standard.

avatar pberg
pberg@lyse.net
22.07.2018, 18:58:20
5452 meldinger

Bortsett fra at det er tak på denne, så må det vel trigge absolutt alt som skal til for å ha noe å henge fingrene i fremover:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=119493636&alertType=ss&WT.synd_type=agent

smiley

avatar 02-Henning
02henning@gmail.com
23.07.2018, 11:40:20
10337 meldinger

Eh ... de der synes jeg var bøttestygge når de var nye - har ikke endret seg frem til nå kjenner jeg. Takk for tips, men totalt uaktuelt! :-)

Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler.

avatar Ove Kvam
ove.kvam@lyse.net
23.07.2018, 14:48:44
44872 meldinger

Passer jo ellers ikke bra opp mot kravspesifikasjon: "høy kjøre-til-mekke faktor, servicevennlig"

::: Det enkleste er ofte det beste :::

avatar 02-Henning
02henning@gmail.com
23.07.2018, 17:40:30
10337 meldinger

Nå må jeg kanskje innrømme at jeg har hatt en fransk bil med tak inne på listen, men den er ikke på topp ti lenger: Peugeot 504 cupé

De er veldig pene, passe spreke, enkle å vedlikeholde (relativt) og ikke så dyre i innkjøp. Men så har de tak da ...

Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler.

avatar kamikaze

23.07.2018, 21:08:35
415 meldinger

http://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=124144872

http://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=124443829

http://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=99201998

http://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=124548013

http://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=121792951


avatar 02-Henning
02henning@gmail.com
24.07.2018, 01:33:49
10337 meldinger

En lekker liten bukett der, alle er behørig utsjekket per Finn-annonse allerede. De to første er trolig minst like trange i cockpit som biler nevnt over. Kjøreglede i en 2CV? Skeptisk! Automatbalje til bortimot halve millionen står også langt nede. En ekte Healey kunne vært kjekt, men igjen er plass til meg et krav. Innenfor denne genren har jeg nok mer tro på TR6. Selv blant sistnevnte har jeg tilgode å prøve en med plass nok (den siste jeg testet hadde veltebøyle som hindret setejustering).

Men jeg setter pris på innsatsen!

Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler.

avatar Gribben

06.09.2018, 17:19:27
2061 meldinger

picture

BMW e best
Det er effekten som teller

avatar 02-Henning
02henning@gmail.com
06.09.2018, 17:45:47
10337 meldinger

Kan jeg bestille prøvesitting når nissen er i anmarsj? :-)

Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler.
Fremside>>Teknisk>>Midtlivskrisebil uten tak? Søk
Ikke innlogget Ikke innlogget
ny = ny thread
ul = ny(e) ulest(e) post(er)
Antall forum medlemmer: 2612 Forum statistikk
Adminlogin:

For å kunne poste på forumet, må du være innlogget.
For å registrere deg, klikk HER!
Har du allerede registrert deg, logg inn her:

Brukernavn:

Passord:
Bruk Cookies
(Cookies gjør at du automatisk er innlogget hver gang
 fra maskinen du er på nå. Bruk kun hvis du er på en
 privat datamaskin)
Har du glemt brukernavnet/passordet ditt? Trykk her!
Forumet er levert av Hjelseth Computers
Det tok 0,3438 sekunder å generere denne siden.