|
|||||||||||||
|
Som kjent har VAG-produkter en lei tendens til å skrape nedi veien med fronten når bakhjulene er oppå fartshumper. Det er litt interessant å følge med på ansiktsuttrykket til føreren når dette skjer, for det er ingen reaksjon. De er helt likegyldige til fenomenet. Så tre tilfeller bare på vei til trening i dag. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
Det er vel hovedsakelig MLB plattformen som sliter mest med dette, MQB er ikke like utsatt. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
|
Dette er skummelt! Når du kjenner internkodene på basisplatformene i VAG-familien, da er du langt fremskreden mot uttak av pensjonspoeng og årsabonnement på kamferdrops. Jeg kjenner frysningene langt nedover ryggen ... :-) Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler. |
||||||||||||
Lærer dette ufrivillig. Jeg kan internkodene til BMW mot min egen vilje. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_platforms |
||||||||||||
|
Det er jo en ørliten forskjell på å opparbeide seg noe mer detaljinformasjon om bakhjulsdrevne kjøremaskiner og det å gå tilsvarende i dybden på kjønnsløse melk-og-brød og ullhodefraktere. Når nå BMW har sluttet med sugemotorer og clutchpedal har jeg helt mistet oversikten over modellutvalget og koden for disse. Det er like greit, tenker jeg. Men de gamle klassikerne sitter spikret til graven, slik det må være! :-) Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler. |
||||||||||||
Nå er det kun Ampere-timer som gjelder ![]() Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|
Det er jo så enkelt, vag konsernet lager jo i hovedsak bare to forskjellige biler. Det er jo også derfor de er verdens dølleste bilprodusent. --Time vill sjåvv-- (Oo=V=oO) |
||||||||||||
Jeg venter på at bimmers klare og komme opp med en verdig konkurrent til us elbil som kan konkurere på mer en interiørfølelse... Richard |
|||||||||||||
Tyskerne kommer ihvertfall med EL biler nå http://goo.gl/images/SU4MVT Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
Det var konseptbilen, produksjonsbilen heter Taycan og ser ikke like heftig ut: http://www.theweek.co.uk/electric-cars/93814/porsche-taycan-2019-news |
|||||||||||||
Tipper denne blir ganske heftig uansett. Og det må være tryggere å kjøpe bil fra noen som laget biler i over 70 år enn noen som har laget betalingsløsninger på internett. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
Må innrømme at 5'eren også tok nedi dersom farten var høy nok. kan garantere at denne sjåføren tydelig gav uttrykk for hva han syntes om det, smerten stakk langt inn i hjerteroten. Problemet var ikke der i "sport" modus, kun i "komfort". Etter jeg fikk litt assistanse fra Herr. Schnitzer er problemet borte i fartshumper, men dukker av og til opp ved skarpe knekker i asfalten. Til BMW'n forsvar var det nom ikke fronten som tok nedi, men noe plastikk greier som stikker ned foran foran hjulene. -12 BMW M550xdT -90 BMW 850IA -14 BMW S1000R |
|||||||||||||
Komfortable understell er ikke bra for noe. Bilsyke barn og ubehagelig bevegelser og krenging. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|