|
|||||||||||||
https://www.finn.no/132811018 Løp og kjøp ![]() '03 Corvette Z06 '15 Outback 2.5 '09 MB R350 '91 Bandit 400 |
|||||||||||||
http://www.finn.no/132811018 |
|||||||||||||
Takk Joachim. Å selge BMW 1-serie er nesten like ille som å selge Mondeo, det er alltid flere hundre biler biler til salgs. Satser på at noen har like sære preferanser som underskrevne og helst vil ha 1-serie med bensinmotor. '03 Corvette Z06 '15 Outback 2.5 '09 MB R350 '91 Bandit 400 |
|||||||||||||
|
Jeg var på nippet til å handle meg en slik en for fem år siden. Riktignok med et par dører mindre, men ellers ganske lik. Plutselig ble det i3 istedet, og det var nok mer fornuftig men knapt like morsomt. Håper noen med mer vett enn meg snapper opp denne ... Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler. |
||||||||||||
Den mangler jo turbo... selv turbo-ove har vokst fra denne... ![]() Richard |
|||||||||||||
|
Jeg foretrekker fremdeles sugemotorer, etter flere år som turboeier. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
@Ove: N13 er jo en Citroen AX-motor som har fått turbo, skjønner hvorfor du vil ha sugemotor i stedet ![]() '03 Corvette Z06 '15 Outback 2.5 '09 MB R350 '91 Bandit 400 |
|||||||||||||
|
Har 3-sylindret B38 nå, da. Og Valvetronic og VANOS på N13 fra BMW, selv om blokken stort sett er PSA-designet. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Så det nye er nå å få bimmeroppgradering fra PSA ![]() Richard |
|||||||||||||
|
Nei. Men for en del år siden bestemte PSA og BMW seg for å bygge en liten firer sammen, for å spare utviklingskostnader. Motoren ble brukt av både BMW, Peugeot, Mini og Citroën. Den er gått av med pensjon nå, tror jeg. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Den ble skrotet fordi BMW kødda den til. Hvor mange Cooper S, DS3 Racing og 207RC m.fl. har ikke byttet motor.... -- Think different. |
|||||||||||||
|
Neppe noe problem når man holder seg til normal effekt. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
I DS3 Racing og 207RC kjenner jeg flere tilfeller hvor man ikke har trimmet hvor motor er blitt byttet på garanti. Man ser det gjerne i annonsene, blir litt som RO-80 hvor man hilste med antall fingre ettersom hvor mange motorer man hadde bytta. -- Think different. |
|||||||||||||
|
PSA har kanskje ikke fått til motoren helt? Kanskje de har kommet i skade for å sette den på tvers? ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Jadda, snakk om telefonstorm. Blir nok snart en budkrig. Ikke... ![]() Jeg mistenker at potensiell kundegruppe overhodet ikke er interessert i kjøreegenskaper, heller poser-egenskaper. 20", chrome, stance, dekaler og streamere. '03 Corvette Z06 '15 Outback 2.5 '09 MB R350 '91 Bandit 400 |
|||||||||||||
det har du nok rett i ja.. det er liksom på en måte en halvmoderne 318is, og dermed KUN kjekk for de som ikke har råd til m3.. og med dagens lønninger har ALLE råd til en m3.. og hvor mange ovekvam kloner finner du i 2018 uansett?? GOLF R Team MONNJUICE!! |
|||||||||||||
|
Jeg tror litt av problemet her, er at den er 10 år gammel. Vi som har råd til M3, men ikke vil ha så mye motor, kjøper heller en litt nyere modell. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Har den piggfrie vinterdekk? Isåfall vet du hva du har å gjøre ![]() -- Think different. |
|||||||||||||
Mitt (og mangen andere sitt) største ankepunkt ved kjøp her, er at den mangler M pakker, det er det første jeg ser på når jeg skal handle en BMW, har den ikke det, så skroller jeg videre. Tommy '09 BMW M3 '17 BMW 118i M sport '06 VW CADDY Only when we risk death, do we feel most alive |
|||||||||||||
@Tommy: Den har M-sport understell og seter, resten er jo bare styling. Og det er vel nettopp det som er problemet ja. 116D med full M-sport pakke er jo selve definisjonen på latterlig bil, men det er visst det folk vil ha. Ser ut til at innbytte hos forhandler er enkleste vei for å bli kvitt den. @DuraAce: Jepp, den har piggfrie vinterdekk. Den kunne nok fort endt på en bærtur i skogen den også, siden det har vært underkjølt regn her over flere dager ![]() '03 Corvette Z06 '15 Outback 2.5 '09 MB R350 '91 Bandit 400 |
|||||||||||||
|
Hvorfor er M-utseendet mer latterlig med liten motor? Skal biler ha styggere utseende hvis motoren er liten? ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
Det skal jo bidra litt til aerodynamikken også. Det er mindre viktig når toppfarten er 120km/t med strikkmotor. En undermotorisert gnager med enorm hekkvinge er latterlig - sånn er det bare. En 116D i full stridsrustning er i samme gate. Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler. |
||||||||||||
|
Nå er jo toppfarten rundt 200 med strikkmotor, og da er det mye viktigere med aerodynamikk enn hos de overmotoriserte bilene som uansett sperrer på 250 uten problemer. Og M-pakkene er nokså diskret utformet. Ingen enorme hekkvinger der i gården. Jeg synes egentlig stridsutrustningen passer best på 116d. På de som har masse greier under panseret, er det kulere å tone utseendet ned. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Slik bør en 116d se ut:![]() '03 Corvette Z06 '15 Outback 2.5 '09 MB R350 '91 Bandit 400 |
|||||||||||||
...og forøvrig synes jeg alle Chris Bangle BMWer har et tvilsomt utseende. Noe BMW fant på for å skryte over ny plateknekkerkunst? Kanskje det sammenfalt med at de endelig fikk 3D-programvare som håndterte dobbeltkrummede flater og gikk litt bananas? ![]() '03 Corvette Z06 '15 Outback 2.5 '09 MB R350 '91 Bandit 400 |
|||||||||||||
|