|
|||||||||||||
Knallbra bilmesse i helga! Mange drømmebiler å sikle på; McLaren P1, Porsche 918 Spyder, Ferrari Enzo, Bugatti Veyron, Ford GT, nye Toyota Supra (som forøvrig skuffet utseendemssig) + mange gromme sportsbiler fra distriktet. Kjekt at man kunne sette seg inn i mange av bilene. Takk for innsatsen til Tommy og de andre som organiserte! Håper det var liv laga, så det kommer igjen neste år. ![]() Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|
Jeg prøvesatt mange biler, men ingen var like trivelige bak rattet som 1-serien jeg disponerer til daglig. Litt interessant at bilforhandlerne i området var så fokuserte på SUV. Europas mest solgte biler siste tiåret, B-segmentet, var ikke å se. Det vil si biler som Fiesta, Polo og Mazda 2. Slike vil de ikke selge til oss lenger. Nå skal vi åpenbart ha luksustraktor. Med så mange bilentusiaster samlet på ett sted, skulle man tro at Fiesta ST, 3 dørs Mini Cooper S og Polo GTi hadde fått en del oppmerksomhet? Det er jo morobiler som vanlige folk faktisk har råd til å kjøpe. Men enig i at det var en bra messe med veldig mye flott å se på. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Jeg synes Audi R8en var hårfint triveligere bak rattet enn BMW 1 serie. ![]() Dessuten lot jeg meg imponere av Audi E-tron, selv om jeg er tro mot el-bil-sinke-filosofien min. Satt for første i gang i siste generasjon MX-5. Må jo bare smile i den bilen. BMW X7 var et cruiseskip på hjul. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|
Jeg prøvesatt også MX-5. Den var veldig lovende helt til jeg skulle slå opp taket, og fant ut at klaringen mellom hode og tak var cirka minus 5 millimeter. Det hadde gått å kjøre, men ikke med hjelm. R8 prøvesatt jeg ikke, men merket meg at en del av sportsbilene hadde veldig dårlig utsikt. Digre A-stolper og veldig vanskelig å se hvor bilens hjørner er. Var også litt overrasket av hvor stor forskjell det er på interiøret i en litt premium bil som 1-serien, og biler som Suzuki Ignis SUV og Skoda Citigo. Det er hakket før de har montert en campinstol foran plastrattet. Og at ergonomien er helt på trynet i en populær storselger som Nissan Leaf. Ingen lengdejustering på rattstammen, og bakenden av førerstolen var cirka 15 cm for høy. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Tror 3. generasjon MX-5 (NC) er best egnet for lange stengler. Hørte om en som måtte bytte tilbake til NC fra ND fordi han blei for lang. Det kjekke med ND er at 2 literen kommer med Bilstein understell og diff.brems som standard. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|
Det e allerede klart at det blir utstilling neste år :) det va kanon gromt for å sei det mildt :) 1992 Mercedes Benz w124 500e 1987 Ford Sierra Rs Cosworth 1989 Mercedes Benz w201 2.5-16 "Evo"SOLGT |
||||||||||||
lurer på hvordan referatet fra utstillingen blir om 10 år når du må lete etter utgaver som brenner fossiler.. ![]() Richard |
|||||||||||||
|
Forhåpentligvis blir det en del entusiastbiler med støvsugermotor også, ikke bare familie-SUV'er. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
Takker for hyggelige tilbakemeldinger, det blir messe neste år, første helg etter påske, å da utvider vi med en hall til, så vi får mere plass. Vi hadde et luksus problem i år, da det var flere utstillere på venteliste for å få plass. Tommy '09 BMW M3 '17 BMW 118i M sport '06 VW CADDY Only when we risk death, do we feel most alive |
|||||||||||||
|
BAE, kjørte du Audi Etron? Da ble ikke jeg like imponert. |
||||||||||||
Nei, satt bare inni og lot meg blende av fancy interiør og sidespeilskjermer. :-) Ingen vits å prøve. Noen må bruke opp fossilbilene for at elbil-miljøregnskapet skal holde vann. Jeg tar den drittjobben. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|