|
|||||||||||||
https://www.nrk.no/norge/revidert-nasjonalbudsjett_-regjeringen-oker-oljepengebruken-1.14549810 "* Engangsavgiften på biler eldre enn 20 år fjernes fra 1. juli." |
|||||||||||||
http://www.nrk.no/norge/revidert-nasjonalbudsjett_-regjeringen-oker-oljepengebruken-1.14549810 |
|||||||||||||
Kan bli endel heftige 1999-modeller å få tak i til en billig penge fra utlandet da ![]() |
|||||||||||||
Dette er gode nyheter! F.eks. Porsche 996 Turbo eller GT3 blir nok en del billigere. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|
Eller kanskje Mazda Demio, Skoda Felicia, Fiat Marea eller en Ssangyong Korando? Vil tro de begynner å bli billige nå. ::: Det enkleste er ofte det beste ::: |
||||||||||||
|
Det er vel strengt tatt ikke den helt store prisforskjellen da engangsavgiften fra 20 til 30 år allerede hadde 91% avkorting - men alle monner drar. Du må fortsatt betale 25% mva av innkjøpspris, så heeelt gratis blir det ikke. Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler. |
||||||||||||
Engangsavgiften på en 20 år gammel 996 GT3 er ca. 50.000 kr. Har ikke fått med at det har vært endring i profilen på engangsavgift. Tidligere var det vel 20% engangsavgift flatt fra 15-30 år. Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|
Mener det var flatt 91% fra 20 til 30 år før den ble strøket. Blå Regjering gjør mye bra for å få ned anskaffelseskostnadene for biler, både nye og brukte. De flytter heller kostnadene over på bruk, noe som blir dumt for dem med gamle og verdiløse biler. Totalt sett synes jeg det er positivt, men så "bruker" jeg ikke så mye heller da. -Vil helst bare anskaffe ... :-) Livet er for kjedelig til å kjøre korte biler. |
||||||||||||
91% er rett etter 20 år, men det går gradvis opp videre. http://www.skatteetaten.no/satser/bruksfradragstabellen/ Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
Denne tabellen kom i 2014. Før dette var det flatt fra 15 til 30 år Turbo 5 sound addict 10' Ford Focus RS 14' Mazda CX-5 AWD |
|||||||||||||
|